تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

جمالی: اروپا به تعهداتش عمل کند به تعهدات برجامی بازمی‌گردیم

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که راه مذاکره بسته نیست، گفت: ما در شرایطی گام سوم را برداشتیم که اگر اروپایی‌ها اقدام عملی برای انجام تعهداتشان داشته باشند، ما هم آمادگی بازگشت به کاهش تعهدات را داریم.

کد خبر: ۳۴۳۵۵
۰۹:۳۹ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز - محمدجواد جمالی اظهار کرد: ما برای کاهش تعهدات برجامی عدله محکمی داریم به اندازه کافی صبر و خویشتنداری کردیم، اما تحرکی از سوی اروپا ندیدیم. اروپایی‌ها وضعیت ما را درک می‌کنند، اما آنقدر ضعیف هستند که توانایی ایفای نقش ندارند.

وی ادامه داد: اروپایی‌ها فکر می‌کردند که ما بلف سیاسی می‌زنیم اما با برداشتن سه گام عزم جدی ما را دیدند البته که ما همچنان می‌گوییم که راه برای مذاکره بسته نیست؛ یعنی به همان نسبت که اروپایی‌ها تعهدات‌شان را انجام دهند ما هم به تعهدات خود برمی‌گردیم.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مذاکرات اخیر دستگاه دیپلماسی نیز در راستای شفافیت مواضع ما است، گفت: ما برای جلوگیری از هرگونه شائبه‌ای با کشورهای همسو مذاکره کرده‌ایم به خصوص بعد از بروز مسائل امنیتی توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز که انجام تحرکات دیپلماتیک را ضروری‌تر می‌کرد.

جمالی همچنین خاطر نشان کرد: کشورهایی همچون چین و روسیه به عنوان اعضای دائم شورای امنیت باید در جریان مواضع ما قرار گیرند تا اگر خدایی ناکرده اروپا و آمریکا بخواهند برای ما در شورای امنیت موانعی درست کنند هماهنگی‌های لازم به عمل آمده باشد.

وی در پایان و در جمع‌بندی گفت: ما در عین مقاومت مسیر مذاکره را در پیش گرفته‌ایم و گام سوم را برداشتیم، اما حاضریم به اندازه قدم‌هایی که اروپایی‌ها برای انجام تعهداتشان برمی‌دارند ما هم گام‌هایی برای بازگشت به زمان قبل از کاهش تعهدات‌مان برداریم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی