تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

ثبت نام ۶هزار هیات مذهبی در دفاتر هیئات مذهبی حرم مطهر

مدیر امور انتظامات و تشریفات آستان قدس رضوی گفت: ۶ هزار هیات مذهبی در دفتر هیئت‎های مذهبی حرم مطهر رضوی برای حضور در حرم مطهر در ماه محرم و صفر ثبت نام کرده‎اند.

کد خبر: ۳۴۲۴۴
۰۹:۵۲ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۸

ثبت نام ۶هزار هیات مذهبی در دفاتر هیئات مذهبی حرم مطهر

دیدارنیوز ـ به نقل از آستان نیوز، روح‌الله رنجبر در نشست خبری که در دفتر معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با تشریح اقدامات این معاونت اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های ماه محرم حرم مطهر از ۲۶ ذی الحجه آغاز شد و در نخستین برنامه پرچم متبرک رضوی به ۲۱۰ هیات شهرستانی، ۵۵ هیات مشهدی و هشت هیات خارجی اهدا شد. 
 
وی با بیان این که در این ایام نقاره‌های حرم مطهر رضوی نواخته نخواهد شد، افزود: تعویض پوشش ضریح و پرچم گنبد مطهر و آئین سنتی صلا از دیگر برنامه‌هایی بود که خدمه و زائران حضرت رضا (ع) با اجرای آن به استقبال مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) رفتند.
 
رنجبر گفت: با مشارکت معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی، ۳۵ هزار لباس ویژه مراسم شیرخوارگان حسینی آماده شده که قرار است روز جمعه از ساعت ۶ صبح در مبادی ورودی به مادران اهدا شود.
 
مدیر امور انتظامات و تشریفات اماکن متبرکه آستان قدس رضوی با بیان این که با توجه به گرمی هوا بیش از ۵۰ هزار بطری آب بین شرکت‌کنندگان این مراسم توزیع خواهد شد، افزود: این مراسم روز جمعه ۱۵ شهریور ماه مصادف با ۶ محرم از ساعت ۸ صبح در صحن جامع رضوی حرم مطهر برگزار می‌شود.
 
رنجبر ابراز کرد: مراسم سنتی خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا (ع) نیز با حضور خادمان رضوی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود که ۵ هزار خدمه در شب خطبه‌خوانی و شام غریبان حضور خواهند داشت.
 
وی تأکید کرد: به منظور تسهیل خدمت‌رسانی به زائران و هیئات مذهبی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، با اعلام فراخوان نیرو‌های فوق العاده، نیرو‌ها و خدام بخش انتظامات حرم مطهر رضوی چندین برابر خواهند شد. 
 
رنجبر گفت: در جلسه مشترکی که با شورای هیئات مذهبی برای ارائه خدمات مطلوب به هیئات برگزار شد، تعامل خوبی صورت گرفت تا ضمن رعایت مسائل امنیتی، کنترل وسایل هیئات و حضور آن‌ها به داخل حرم مطهر تسهیل یابد.
 
مدیر امور انتظامات و تشریفات اماکن متبرکه رضوی بیان کرد: در این جلسه همچنین توافق شد تا برای رعایت نظم و انضباط هیئات در دوربرگردان‌ها و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر، نیرو‌های راهنمایی مستقر شوند و نظارت دقیقی بر آمد و شد آن‌ها صورت گیرد.
 
وی با اشاره به این که تمامی گیت‌ها در روز تاسوعا و عاشورا فعال هستند و به زائران و مجاوران ارائه خدمت خواهند کرد، افزود: با توجه به حضور گسترده هیئات مذهبی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی، تنها هیات‌هایی می‌توانند به داخل حرم مطهر مشرف شوند که مجوز شورای هیات‌های مذهبی را دریافت کرده باشند.
 
رنجبر همچنین با اشاره به موقوفه‌های ایام محرم و صفر تصریح کرد: مهم‌ترین موقوفه ایام محرم موقوفه «مهدی قلی خان قرائی» است که در این ایام با حضور دسته‌های عزاداری، بخشی از عواید آن برای خدمه و بخش قابل توجهی از این موقوفه برای زائران در نظر گرفته شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی