تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

بوی بی‌اعتمادی از پیشخوان روزنامه‌ها به مشام می‌رسد

مهدی شادمانی که سال‌ها صفحه‌آرایی روزنامه «کیهان» را بر عهده داشت، درباره‌ی دغدغه‌های این روزهایش در فضای رسانه‌ای می‌گوید: تنها چیزی که در فضای رسانه‌ای کشور به چشم نمی‌خورد اعتماد مردم به مطبوعات است که از این بابت مطبوعات خیلی متضرر می‌شوند و این را از پیشخوان روزنامه‌ها می توان فهمید.

کد خبر: ۳۳۵۶۴
۱۰:۵۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز - مهدی شادمانی که سال‌ها صفحه‌آرایی روزنامه «کیهان» را بر عهده داشت، درباره‌ی دغدغه‌های این روزهایش در فضای رسانه‌ای می‌گوید: تنها چیزی که در فضای رسانه‌ای کشور به چشم نمی‌خورد اعتماد مردم به مطبوعات است که از این بابت مطبوعات خیلی متضرر می‌شوند و این را از پیشخوان روزنامه‌ها می توان فهمید.

این فعال حوزه رسانه در گفت‌وگو با ایسنا، اضافه کرد: مطبوعات خوب کار می‌کنند اما مشکلات، زیاد است؛ مشکلات قانونی که دست و پاگیر هستند و حیف است که مطبوعاتمان دیگر مثل چهار دهه‌ی قبل که ما بودیم نیست.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم تقویت آموزش روزنامه‌نگاری برای خبرنگاران عصر جدید، یادآور شد: اساتید روزنامه‌نگاری اغلب از صحنه دورند؛ به همین منظور بحث آموزش کمرنگ شده است و کمرنگ شدن آموزش روزنامه‌نگاری برای نسل امروز شکاف ایجاد کرده است. کمی باید بحث تئوری و عملی روزنامه‌نگاری با یکدیگر تلفیق بشوند و دانشجویان بیشتر با شیوه‌ی رسمی کار آشنا بشوند.

شادمانی در همین زمینه به مقایسه کار روزنامه‌نگاران قدیمی و جدید پرداخت و اظهار کرد: در دوره‌ای که ما در حوزه روزنامه‌نگاری فعالیت می‌کردیم، دانشجویان روزنامه‌نگاری به ندرت این امکان را داشتند که از تمام مراحل روزنامه‌نگاری و تحریریه بازدید کنند و از نزدیک با شیوه کار مطبوعات، خبرنویسی و شیوه روزنامه‌نگاری نوین آشنا شوند.

او اضافه کرد: متاسفانه امروزه فقط به صرف خبرهای شبیه به هم بسنده شده و در نهایت چیزی که در خروجی روزنامه‌ها می‌بینید، شبیه به هم و تکراری است؛ به دلیل اینکه منبع یکی است؛ این در حالی است که در گذشته خبرنگار جستجوگر بود، به همین جهت هر روز نسبت به وقایع روز جامعه گزارش داشتیم اما مطبوعات امروزه تبدیل به بولتن تقریبا دولتی شده‌اند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی