تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
اظهارات فرماندار تهران در خصوص طرح جمع آوری کودکان کار

کاهش تکدی گری با جمع آوری کودکان کار

جمع‌آوری ۳۶۰ کودک کار و خیابان که در طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان انجام شده است تأثیر مثبتی را به همراه داشته است و ۶۰ درصد تکدی گری را کاهش خواهد داد؛ بنابراین به دنبال ساماندهی آنها هستیم.

کد خبر: ۳۰۶۲۹
۰۹:۴۷ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز- فرماندار تهران گفت: با اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان در تهران که ۴۰ روز از آغاز آن می گذرد، ۳۰۶ کودک ساماندهی شده‌اند.

به گزارش عصر تشکل،عیسی فرهادی روز یکشنبه در یکصد و بیستمین جلسه شورای اجتماعی با موضوع شناسایی و جذب کودکان کار و خیابان در تهران افزود: صد درصد این کودکان ساماندهی شده، متکدی هستند.

وی ادامه داد: ۸۲ درصد این کودکان از اتباع کشورهای دیگر هستند که ۵۰ درصد آنها بی‌سواد مطلق هستند و ۲۰ درصد از این کودکان والدین ندارند.

فرهادی اظهار داشت: ۵۰ درصد از این کودکان به بهزیستی تحویل داده شده اند. این طرح تداوم دارد و بهزیستی هم متولی اجرای آن است. مددجویان بهزیستی نیز در ساماندهی این طرح کمک خواهند کرد و سایر دستگاه‌ها نیز همراه خواهند بود. 
 
فرماندار تهران تاکید کرد: برای پوشش خانواده‌های این کودکان نیز قرار شده است کمیته امداد خارج از نوبت این موضوع را پیگیری کند.

وی اعلام کرد: ۱۸ درصد این کودکان ایرانی هستند اما در مورد کودکان اتباع بیگانه نیز در مرحله اول پدر و مادر آنها تعهد می دهند و در بار دوم چنانچه این کودکان مشاهده شوند، با آنها برخورد خواهد شد.

فرماندار تهران با بیان اینکه در حال حاضر مشکل اساسی در مورد این کودکان وجود کودکان بدون والدین است، گفت: قرار شده است در جلساتی با سفارت این کشورها هماهنگی شود و کمک هایی نیز برای نگهداری آنها درنظرگرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: در مورد سایر متکدیان نیز شهرداری اعلام آمادگی کرده و قرار است از فردا دوشنبه ۲ مرکز دیگر در اختیار بهزیستی قرار گیرد و به این صورت می توان به صورت کامل آنها را پاکسازی کرد.

فرماندار تهران اعلام کرد: نکته ای که در برخورد با متکدیان برای ما بسیار مهم است، همکاری مردم در ساماندهی این طرح است؛ تکدی گری پدیده‌ای بسیار زشت است و بیشتر به دلیل عرضه پول و کمک هایی است که از سوی مردم ارائه می شود، این پدیده بیشتر قابل رویت است و شاهد رجوع افراد بیشتر به خصوص از اتباع بیگانه برای تکدی گری هستیم.

وی تأکید کرد: مردم چنانچه تمایل به کمک به این متکدیان یا اینگونه افراد دارند، باید دقت کنند کمک های خود را به موسسات قانونی، بهزیستی و کمیته امداد ارائه کنند.

فرماندار تهران با بیان اینکه برخی از این متکدیان یا کودکان نیازهای دیگر مانند نیازهای درمانی و پزشکی دارند، افزود: دستگاه های دیگر مثل دانشگاه های علوم پزشکی در این زمینه کمک می‌کنند و افراد نیازمند در این حوزه را تحت درمان قرار می‌دهند و همچنین فنی و حرفه ای نیز در این زمینه آموزش های مورد نظر را به این افراد ارائه خواهد کرد و دستگاه قضایی نیز در این خصوص همراهی و کمک می کند.

فرماندار تهران خاطرنشان کرد: در جلسه امروز وزیر کشور تاکید کرد که به صورت جدی با پدیده کودکان کار و خیابان برخورد شود.

وی گفت: جمع‌آوری ۳۶۰ کودک کار و خیابان که در طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان انجام شده است تأثیر مثبتی را به همراه داشته است و ۶۰ درصد تکدی گری را کاهش خواهد داد؛ بنابراین به دنبال ساماندهی آنها هستیم.

فرهادی گفت: در مبحث کمک مردم به متکدیان و کودکان کار مانند طرحی که در تبریز اجرا شده است و مسیر خاص خود را برای کمک دارد، مردم نیز می توانند کمک های خود را از مبادی موسسات و سازمان ها و دستگاه‌های ذیربط ارائه دهند تا این کمک ها به مسیر خاص خود برسند.

فرماندار تهران افزود: بهترین راه بعد از شناسایی، تحویل این کودکان و شناسایی آنها، تحویل آنها به خانواده هایشان، و همچنین توانمندسازی این خانواده ها است تا اگر این خانواده ها نیاز به آموزش داشته باشند یا قرار باشد که تحت پوشش قرار بگیرند، خارج از نوبت تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی