تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
"دیدارنیوز" نگاهی به مهاجرت گزارشگر مشهور فوتبال ایران به تلویزیونی در لندن دارد؛

سرنوشت دوگانه عادل و مزدک!

اینکه به چه دلیل مزدک میرزایی مورد بی مهری شبکه ۳ قرار گرفته و چرا در ماه‌های اخیر نه گزارشی به او داده شده و نه برنامه‌های مستند ورزشی اش مجوز پخش گرفته اند، سوالی است که باید مدیران صدا و سیما به آن پاسخ دهند، اما بدون شک اثرات منفی مهاجرت این گزارشگر فوتبال به یک شبکه فارسی زبان در لندن، بسیار بزرگ‌تر از امتیاز‌هایی است که پیش از این در اختیار مزدک قرار گرفته بود.

کد خبر: ۳۰۲۸۹
۱۵:۲۲ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: خبر مهاجرت (احتمالا بی بازگشت) مزدک میرزایی به یکی از شبکه‌های تلویزیونی فارسی زبان در لندن، امروز بر صدر اخبار ورزشی و رسانه‌ای نشسته است. گزارشگر فوتبال و برنامه ساز صدا و سیما که از دهه ۷۰ وارد این عرصه شد و بر خلاف رویه فوتبال کشور، هیچگاه حاشیه‌ای هم نداشت حالا در عرض چند ساعت، طوفانی در رسانه‌های رسمی و مجازی به پا کرده و هر کسی از ظن خود این ماجرا را طرح و بررسی می‌کند.

در شرایطی که هنوز مزدک میرزایی واکنشی به این ماجرا نشان نداده و صدا و سیما نیز طبق معمول، سکوت و موضع انفعالی اختیار کرده، به نظر می‌آید این اتفاق به بهانه‌ای برای انتقاد و حمله مخالفان به رسانه ملی تبدیل شده و مدیریت شبکه ۳ برای چندمین بار، آماج اعتراض و تندگویی قرار گرفته است. مزدک میرزایی که پدرش نیز سال‌ها در صدا و سیما فعالیت داشته و در واقع فرزند تلویزیون محسوب می‌شود، به دلیل رفتار‌هایی که با او شده به ناگاه تصمیم به ترک ایران گرفته و سر از یک رسانه فارسی زبان که گفته می‌شود عربستان سعودی حامی و اسپانسر آن است، در می‌آورد.

اینکه به چه دلیل مزدک، مورد بی مهری شبکه ۳ قرار گرفته و چرا در ماه‌های اخیر نه گزارشی به او داده شده و نه برنامه‌های مستند ورزشی اش مجوز پخش گرفته اند، سوالی است که باید مدیران صدا و سیما به آن پاسخ دهند، اما بدون شک اثرات منفی مهاجرت این گزارشگر فوتبال به یک شبکه فارسی زبان در لندن، بسیار بزرگ‌تر از امتیاز‌هایی است که پیش از این در اختیار مزدک قرار گرفته بود. در واقع گزارش یا مجری گری او تنها در ایران کاربرد و تاثیر داشت، اما خروج او از کشور و پیوستن به یک رسانه خارجی قطعا تبعات و اثرات جهانی خواهد داشت. مگر مزدک میرزایی چه خطر یا ضرری برای تلویزیون داشت؟ آیا هزینه‌ای که الان صدا و سیما و سیستم ورزش کشور بابت این اتفاق می‌پردازد بسیار بیشتر از مضار احتمالی کار میرزایی در شبکه ۳ نیست؟

گزارشگر دیدار تاریخی ایران و کره جنوبی در مسابقات راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۴ و کسی که لحظه به ثمر رسیدن گل رضا قوچان نژاد را با آن حرارات و توانایی در تاریخ ثبت کرد حالا در فهرست مغضوبین صدا و سیما قرار گرفته و احتمالا یک ضربدر بزرگ هم جلوی نامش ثبت شده است. بازی برد – برد مزدک و شبکه ۳ اما به زودی به بازی دو سر باخت تبدیل می‌شود. گزارشگر محبوب فوتبال ایران حتی اگر در بهترین شبکه خارج از ایران هم کار کند به تدریج ارتباط نفس به نفس خود با مخاطب را از دست خواهد داد و تعامل بی واسطه با رویداد‌های ورزشی داخلی را نیز نخواهد داشت و در دیگر سو نیز صدا و سیما یکی از نیرو‌های زبده و حرفه‌ای خود را از دست داده و طبعا در این فقره و به خاطر ریزش مخاطب خود نیز متضرر خواهد شد.  

سرنوشت دوگانه عادل و مزدک!
 
بی تردید خود مزدک می‌داند که خروج از ایران چه سرنوشتی را برای او رقم خواهد زد کما اینکه همه آن غول‌هایی که در دو دهه اخیر به رسانه‌های خارجی پیوستند، پس از مدتی دریافتند که کار کردن در رسانه‌های اروپایی معمولا تاریخ مصرف دارد و پس از مدتی شنیدن نام‌های بزرگ رسانه، تنها با افسوس و حس از دست رفتن همراه خواهد شد. این اتفاقی است که ممکن بود برای فردوسی پور هم بیفتد، اما عادل روش دیگری را برگزید و تا اطلاع ثانوی از درگیری با شبکه ۳ کنار کشید تا شاید آب از آسیاب بیفتد و تغییری در مدیریت شبکه رخ دهد. این شیوه ممکن است که به بازگشت قهرمانانه عادل منجر شود و ممکن است نه، اما خروج مزدک از ایران و پیوستن به یک شبکه تلویزیونی خارجی، به نظر پایان خوشی برای او نخواهد داشت، حتی اگر غم نان باعث این جابجایی شده باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی