تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.

«مشکلات خانوادگی» علت مراجعه۶۰ درصد زوجین به مراکز مشاوره

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان ضمن تشریح عملکرد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج زیر نظر وزارت ورزش و جوانان، از مراجعه ۲۳ هزار و ۱۱۱ نفر به این مراکز در سال ۹۶ خبر داد.

کد خبر: ۲۹۵۱
۱۱:۱۸ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

دیدارنیوز - سید جواد رضوی با بیان اینکه در سال گذشته از  ۲۳ استان کشور ۲۳ هزار و ۱۱۱ نفر به مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده مراجعه کرده اند، گفت:  از بین این مراجعه کنندگان حدود ۶۰ درصد از آنها به علت مشکلات خانوادگی، مشکلات زوجین و مشاوره پیش از ازدواج در تهران به این مراکز مراجعه کردند که از این تعداد ۶۲.۳۹ درصد زن و ۳۷.۶۱ درصد مرد  بوده اند. همچنین  ۵۷.۵۱ درصد از مراجعه کنندگان مجرد و ۴۲.۴۹درصد نیز متاهل بودند.

به گفته وی  ۳۹.۳۸ درصد از این افراد دارای تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم ۴۱.۸۱ درصد لیسانس، ۱۵.۱۷ درصد فوق لیسانس و ۳.۶۳درصد نیز دکتری و بالاتر داشتند. همچنین  ۱۲.۵درصد از مراجعه کنندگان بیکار،  ۱۶.۸۱ درصد دانشجو، ۳۵.۰۹ درصد شاغل، ۲۰.۶ درصد دارای شغل آزاد و ۱۴.۹۷درصد خانه دار بودهاند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان  با اشاره به اینکه  در سال  گذشته ۳۹۵۳ کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی قبل، حین و بعد از ازدواج در استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار شده است، اظهار کرد: در مجموع ۱۷۴ هزار و ۷۶۵ نفر با متوسط زمان سه ساعت برای هر کارگاه در آن شرکت کردند.

رضوی در ادامه افزود: بر اساس بند «ج» ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه، آموزش و مشاوره مستمر و مسئولانه نوجوانان و جوانان با اولویت خانواده‌ها، قبل، حین و دست کم پنج سال پس از ازدواج بایستی از سوی همه دستگاه‌های ذیربط به ویژه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت ورزش و جوانان، سازمان بهزیستی، موسسات آموزش عمومی و آموزش عالی دولتی و غیر دولتی، سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، سایر نهادهای ذیربط با برخورداری خدمات مشاوره و روانشناسی از تسهیلات و مزایای بیمه‌های پایه و تکمیلی انجام شود.

به گفته وی مراکز مشاوره خدمات مشاوره و روانشناسی در سال ۷۴ برای اولین بار در کشور به ابتکار شورای عالی جوانان (سازمان ملی جوانان سابق) ایجاد و راه اندازی شد و به افراد واجد شرایط و متخصص در رشته‌های مشاوره و روانشناسی مجوز فعالیت به صورت مرکز داده شد. بعد از تشکیل وزارت ورزش و جوانان از سال ۹۳ با هدف تخصصی‌تر شدن مراکز مشاوره و ضرورت تربیت مشاوران ازدواج و خانواده با هماهنگی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده نیز شروع به فعالیت کردند و تا کنون نزدیک به ۱۸۰ مرکز در کشور راه‌اندازی شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی