تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
نگاهی به کارکرد تنها خانه امن اصفهان

زنان خشونت دیده به خانه امن بروند

زنان ساکن در خانه امن معمولا در بازه سنی ۲۵ تا ۴۵ سال هستند که معمولا برخی از آنها فرزندان خردسال هم دارند و کودکان خود را هم همراه دارند که به مهدکودک فرستاده می شوند و غالبا تحصیلاتی در حد متوسطه دارند، و دختران ساکن در خانه سلامت زیر ۱۸ سال هستند.

کد خبر: ۲۹۴۷۸
۰۹:۵۳ - ۲۲ تير ۱۳۹۸

دیدارنیوز- معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: زنان ساکن در خانه امن معمولا در بازه سنی ۲۵ تا ۴۵ سال است که معمولا برخی از آنها فرزندان خردسال هم دارند که این کودکان به مهدکودک فرستاده می شوند و غالبا تحصیلاتی در حد متوسطه دارند.

مجتبی ناجی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا ، در خصوص خانه های امن اظهار کرد: خانه های امن مختص زنانی است که مورد آزار و خشونت خانگی قرار گرفته اند و امکان بازگشت به خانه ندارند.

وی با بیان اینکه چنین زنانی معمولا از سمت همسرانشان مورد آسیب و خشونت قرار می گیرند، افزود: خانه های امن برای ماندن زنان متاهل است و به طور موقت و کوتاه مدت این زنان را اسکان می دهند تا مشکل آنها توسط اقدامات مددکاران حل شود که در شهر اصفهان تنها یک خانه امن وجود دارد.

معاون بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر اینکه سیاست خانه های امن این نیست که بخواهد خانواده ها را از هم جدا کند، تصریح کرد: نظام خانواده به عنوان یک اصل مورد قداست است و این خانه ها سعی بر رفع مشکلات زنان آسیب پذیر دارد.

ناجی با اشاره به وجود خانه سلامت دختران، افزود: خانه های سلامت برای دختران سنین پایین تر و مجرد است که در محل زندگی خود مورد تهدید و خشونت هستند که این دختران با دستور قضایی به خانه سلامت دختران ارجاع داده می شوند.

وی در خصوص وضعیت سنی و تحصیلی این زنان و دختران گفت: زنان ساکن در خانه امن معمولا در بازه سنی ۲۵ تا ۴۵ سال هستند که معمولا برخی از آنها فرزندان خردسال هم دارند و کودکان خود را هم همراه دارند که به مهدکودک فرستاده می شوند و غالبا تحصیلاتی در حد متوسطه دارند، و دختران ساکن در خانه سلامت زیر ۱۸ سال هستند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی