تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
محمد مهاجری:

نو اصولگرایی قالیباف مانند مغازه‌ای در «راسته بازار» است

حرف‌های روشنفکری نزنید! این حرف‌ها چیست؟ این دعوایی درون جریانی است. نو اصولگرایی قالیباف مانند مغازه‌ای در «راسته بازار» است تا به سایر مغازه‌ها بگوید «جنس نو» عرضه می‌کند. اصولگرایی نقد درون جریانی یا تشکیلاتی ندارد ما در کل راحت‌تر از آن چیزی که فکر می‌کنید هستیم!

کد خبر: ۲۹۱۲۴
۱۲:۲۹ - ۱۷ تير ۱۳۹۸
نو اصولگرایی قالیباف مانند مغازه‌ای در «راسته بازار» است دیدارنیوزـ «محمد مهاجری» روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا در پاسخ به پرسشی درباره تمایل نداشتن اصولگرایان به کار جمعی و تشکیلاتی اظهار داشت: اصولگرایان نسبت به اصلاح طلبان اراده قوی‌تری برای کار جمعی دارند، اما مشکل این است که اختلافات درونی آن‌ها همانند اصلاح طلبان خیلی گسترش یافته است.
 
وی افزود: اصولگرایان تصور می‌کنند، چون جناح اصلاح طلب و اعتدال گرا به دلیل حمایت از دولت تضعیف شده است؛ مردم «عاشقانه» به پای صندوق‌های رأی می‌روند و به آن‌ها رأی می‌دهند.
 
این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: در واقع آن‌ها خود را پیروز انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌دانند و به شکل طبیعی هرکس که خود را از اکنون پیروز بداند در پی وزن کشی سیاسی می‌رود.
 
مهاجری ادامه داد: هرکس می‌خواهد وزن خودش را به رخ دیگران بکشد و بر اساس آن سهم خود را مطالبه کند.
 
وی درباره سخنان روز پنج شنبه «بهزاد نبوی» مبنی بر اینکه «اگر اصلاح طلبان نباشند اصولگرایان به جان هم می‌افتند»، گفت: این تعبیر هم درست و هم ناقص است. این موضوع درباره جناح اصلاح طلب هم صدق می‌کند و حتی بدتر از اصولگرایان هستند.
 
این روزنامه نگار اصلاح طلب همچنین گفت: اینکه کانال حامی رئیس دولت‌های نهم و دهم، شورای ائتلاف جریان ارزشی انقلاب را مانند جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی (جمنا) ناکام دانسته است باید بگویم مواضع این جناح ارزش بررسی ندارد و صرفاً به دلیل اینکه حضور داشته باشند، این تحلیل‌های بی ربطی را ارائه می‌کنند.
 
مهاجری در پاسخ به اینکه آیا اختلافات میان اصولگرایان را نقد درون جریانی است، تاکید کرد: حرف‌های روشنفکری نزنید! این حرف‌ها چیست؟ این دعوایی درون جریانی است. نو اصولگرایی قالیباف مانند مغازه‌ای در «راسته بازار» است تا به سایر مغازه‌ها بگوید «جنس نو» عرضه می‌کند. اصولگرایی نقد درون جریانی یا تشکیلاتی ندارد ما در کل راحت‌تر از آن چیزی که فکر می‌کنید هستیم!
 
وی ادامه داد: در تهران قدیم، بِرندهایی، چون چلوکبابی «صداقت» وجود داشت. اگر کسی می‌آمد مغازه تازه‌ای می‌زد، عنوان بِرند شناخته شده قبلی را تغییر می‌داد و نام مغازه اش را «صداقت نو» می‌گذاشت. در واقع نو اصولگرایی هم از این نوع و مغازه‌ای مقابل مغازه قبلی است.
 
سردبیر خبرآنلاین بازار اصولگرایی و اصلاح طلبی را کاسبی دانست و اظهار داشت: هر دو جناح از روش سنتی مغازه داری استفاده می‌کنند و حتی تحلیل‌های آن‌ها نه علمی بلکه با «چرتکه» انجام می‌شود.
 
مهاجری درباره سخنان خطیب نماز جمعه هفته گذشته تهران خطاب به دولت مبنی بر اینکه «اگر قفل‌ها با کلید باز نمی‌شود دست کم با چکش باز کنید»، اظهار داشت: همیشه ما اصولگرایان با چکش قفل‌ها را باز می‌کردیم، این بار هم بیاییم باز کنیم. اگر مشکلات با چکش باز می‌شد در این ۴۰ سال چرا باز نکردیم؟ چکش اگر روش منطقی بود مردم به این روش رأی می‌دادند.

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی