تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
"دیدارنیوز" به نیمه نهایی هیجان انگیز در کوپا آمریکا می پردازد؛

برزیل - آرژانتین؛ سوپر کلاسیکوی بامدادی!

این دو تیم پیش از این ۱۰۵ بار به مصاف هم رفته اند که در بازی‌های رسمی برزیل موفق به کسب ۴۱ پیروزی شده و ۳۸ بار نیز آرژانتین برنده میدان بوده است. ۲۶ دیدار هم به تساوی کشیده شده، اما جالب است که در بازی‌های دوستانه آرژانتین ۱۸ به ۱۷ جلوست. علاقه مندان فوتبال، چشم انتظار ساعت پنج صبح فردا هستند تا بیننده یک بازی جذاب باشند.

کد خبر: ۲۸۷۵۵
۲۲:۰۶ - ۱۱ تير ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: چهارشنبه ۵ صبح به وقت تهران فینال پیش از موعد کوپا آمریکا بین برزیل میزبان و آرژانتین مدعی در بلو هوریزنته برگزار می‌شود. دو رقیب سنتی بیش از ۱۰۰ سال است که در نیمه جنوبی قاره امریکا به عنوان رقیب با هم بازی کرده اند و جمعا سابقه ۷ بار قهرمانی در جام جهانی را هم دارند. البته نیمه نهایی کوپا آمریکا یک سر دیگر هم دارد که بین شیلی و پرو برگزار می‌شود، اما بی تردید بیشتر نگاه‌ها در دنیا به سوپر کلاسیکوی بلو هوریزنته است، مسابقه‌ای که بزرگتر از آن در کوپا امریکا نیست.
 
 
برزیل – آرژانتین، سوپر کلاسیکوی بامدادی!

 
ماجرا‌های یک چهارم

برزیل میزبان در بازی مرحله یک چهارم به پاراگوئه برخورد کرد و بعد از تساوی بدون گل در وقت قانونی به سختی در ضربات پنالتی به پیروزی رسید. آرژانتین، اما بر خلاف دور مقدماتی که ناپلئونی بالا آمد تنها تیمی بود که در مرحله یک چهارم توانست با گل در وقت قانونی به پیروزی برسد. آن‌ها با دوگل ونزوئلا را از پیش رو برداشتند. دو بازی شیلی – کلمبیا و پرو - اروگوئه هم بدون گل دنبال شد و در پنالتی، شیلی و پرو پیروزی سختی به دست آوردند تا به نیمه نهایی برسند.

ستاره‌ها و خاطره‌ها

بازی برزیل و آرژانتین در طول تاریخ یادآور نام‌های بزرگی چون مارادونا و پله است و در این بازی هم یک فوق ستاره به نام مسی حضور دارد که عطش فراوانی برای قهرمانی در کوپا آمریکا در تمام وجودش حس می‌شود. البته لیونل مسی به گفته خودش در سطح بالای آمادگی قرار ندارد، اما به هر حال توقع زیادی از او وجود دارد که در شرایط ناآمادگی ممکن است آزاردهنده باشد. در عین حال برزیلی‌ها نیز به دلیل میزبانی، تحت فشار هستند اما از نگاه هوادارانشان باید جام را در خانه نگه دارند.
 
 
برزیل – آرژانتین، سوپر کلاسیکوی بامدادی!

این دو تیم پیش از این ۱۰۵ بار به مصاف هم رفته اند که در بازی‌های رسمی برزیل موفق به کسب ۴۱ پیروزی شده و ۳۸ بار نیز آرژانتین برنده میدان بوده است. ۲۶ دیدار هم به تساوی کشیده شده، اما جالب است که در بازی‌های دوستانه آرژانتین ۱۸ به ۱۷ جلوست. البته همه بازی‌های این دو تیم هم چندان دوستانه به پایان نرسیده و در چند مورد درگیری‌های شدیدی بین بازیکنان به وجود آمده است.

در سال ۱۹۲۵ و ۱۹۳۷ بازی دو تیم نهایتا با ترک زمین از سوی یک طرف، نیمه کاره ماند. در سال ۱۹۳۹ آرژانتین زمین را ترک کرد و برزیل به دروازه خالی پنالتی زد، در سال ۱۹۴۶ درگیری بازیکنان پای پلیس را به میدان باز کرد و در سال ۱۹۷۸ هم نبرد روزاریو در جام جهانی شکل گرفت.

در جام جهانی ۱۹۸۲ مارادونا به خاطر تکل خشن، کارت قرمز گرفت اما در سال ۱۹۹۰ همین مارادونا با پاس طلایی، کانی جیا را به گل رساند و برزیل را حذف کرد. در سال ۱۹۹۱ برخورد دو تیم با اخراج ۵ بازیکن همراه شد و در سال ۱۹۹۵ نیز گل تولیو به عنوان دست شیطان (در مقابل دست خدای مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶) خبرساز شد.   

دو تیم البته در سال ۲۰۰۷ برگزارکننده فینال کوپا آمریکا بودند که با درخشش دنی آلوز منجر به قهرمانی سلسائو شد و مسی ۲۰ ساله بالا رفتن جام روی دستان برزیلی‌ها را نظاره کرد. حالا و در تقابل صد و ششم، باز هم این میدان پر از نام‌های بزرگی است که هر کدام می‌توانند سرنوشت بازی را تغییر دهند. اگرچه در پایان این بازی به برنده جام نمی‌دهند، اما طعم شیرین پیروزی در این بازی کلاسیک، دست کمی از یک قهرمانی در کوپا هم نخواهد داشت.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی