تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
"دیدارنیوز" به بهانه آغاز چهل و ششمین دوره کوپا آمریکا نگاهی به حواشی این مسابقات دارد؛

فرصت انتقام برای کیروش!

کوپا آمریکا از سال ۱۹۱۶ آغاز شده و در ابتدا به صورت سالانه برگزار می‌شد، اما در طول این ۱۰۳ سال، فراز و نشیب‌های زیادی به خود دیده و تغییرات بسیاری کرده است. با این وصف، روح فوتبال آمریکای جنوبی که فوتبالی غریزی و جنگجویانه است همواره در این مسابقات پررنگ بوده و تسلیم ناپذیری، اولین نشانه آن است. امسال در کنار ۱۰ تیم همیشگی منطقه آمریکای جنوبی (فدراسیون کونمبول)، دو تیم قطر و ژاپن نیز به عنوان تیم‌های دعوت شده از کنفدراسیون‌های دیگر حضور دارند، دو تیمی که برگزارکننده فینال جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ بودند.

کد خبر: ۲۷۵۵۱
۱۴:۳۸ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: جمعه چهاردهم ژوئن، ورزشگاه مورومبی شهر سائوپائولو میزبان اولین دیدار از چهل و ششمین دوره مسابقات کوپا آمریکا است. کوپا آمریکا یا جام ملت‌های آمریکای جنوبی، قدیمی‌ترین تورنمنت فوتبال ملی در دنیاست و به زعم طرفدارانش، گرم‌ترین و آتشین‌ترین مسابقات فوتبال در دنیاست و هیجان و اضطراب آن جنون آساست.

کوپا آمریکا از سال ۱۹۱۶ آغاز شده و در ابتدا به صورت سالانه برگزار می‌شد، اما در طول این ۱۰۳ سال، فراز و نشیب‌های زیادی به خود دیده و تغییرات بسیاری کرده است. با این وصف، روح فوتبال آمریکای جنوبی که فوتبالی غریزی و جنگجویانه است همواره در این مسابقات پررنگ بوده و تسلیم ناپذیری، اولین نشانه آن است.

امسال در کنار ۱۰ تیم همیشگی منطقه آمریکای جنوبی (فدراسیون کونمبول)، دو تیم قطر و ژاپن نیز به عنوان تیم‌های دعوت شده از کنفدراسیون‌های دیگر حضور دارند، دو تیمی که برگزارکننده فینال جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ بودند.
 
فرصت انتقام برای کیروش!

رویا‌های ۱۰ به اضافه ۲
 
کوپا آمریکا اصولا در سه گروه چهار تیمی در مرحله مقدماتی آغاز می‌شود که شامل ۱۰ تیم منطقه آمریکای جنوبی و دو تیم میهمان است. با اینکه فوتبال آمریکای جنوبی را عموما با غول‌هایی مثل برزیل و آرژانتین می‌شناسند، اما جالب است که اروگوئه صاحب بیشترین قهرمانی در این مسابقات است. اروگوئه با ۱۵ بار قهرمانی، یک سوم از جام‌های تاریخ این رقابت‌ها را به دست آورده و آرژانتین با ۱۴ قهرمانی در یک قدمی آن است. برزیل پرافتخارترین تیم جام جهانی، اما در کوپا آمریکا به ۸ بار قهرمانی دست یافته که این تیم را در رتبه سوم جدول قهرمان‌ها قرار می‌دهد. البته برزیلی‌ها امسال میزبان هستند و می‌توانند به جام نهم امیدوار باشند. شیلی هم به عنوان مدافع قهرمانی وارد این دوره از مسابقات شده در حالی که در دو فینال گذشته، توانسته آرژانتین را شکست دهد.

۵ شهر پرهیجان
 
برزیل برای میزبانی از کوپا آمریکا ۶ ورزشگاه مشهورش را در نظر گرفته است. ورزشگاه ماراکانا در ریو دو ژانیرو، دو ورزشگاه مورومبی و کورینتیانس در سائو پائولو، استادیوم مینرائو در بلو هوریزنته، آرنا گرمیو در پورتو آلگره و در نهایت فونته نووا آرنا در سالوادور، شش ورزشگاه میزبان این مسابقات هستند.
 
گروه بندی و تجدید خاطره کیروش
 
تیم‌های حاضر در این دوره از مسابقات در مرحله مقدماتی در سه گروه، آرایش گرفته اند. در گروه A برزیل، بولیوی، ونزوئلا و پرو قرار دارند، گروه B با آرژانتین، کلمبیا، پاراگوئه و قطر شکل گرفته و در گروه C نیز اروگوئه، اکوادور، ژاپن و شیلی رقابت خواهند کرد. نکته جالبی که می‌توان به آن اشاره کرد طالع سرمربی سابق تیم ملی ایران است. کارلوس کیروش که حالا سرمربی تیم ملی کلمبیاست در اولین بازی باید تیمش را در برابر آرژانتین به میدان بفرستد؛ آن هم در برزیل. او که در جام جهانی ۲۰۱۴ با ایران چیزی نمانده بود که آرژانتین را متوقف کند این بار نه در بلو هوریزنته که در سالوادور باید برای مهار آلبی سلسته نقشه بکشد. بازی جذابی که شاید از ایران هم بینندگان فراوانی داشته باشد.
 
راه فینال
 
در پایان رقابت‌های مقدماتی، هشت تیم به مرحله یک چهارم نهایی راه می‌یابند که شامل تیم‌های اول و دوم هر گروه و دو تیم برتر که رتبه سوم را به دست آورده اند، خواهد بود. فینال کوپا آمریکا که بیست و ششمین مسابقه این رقابت هاست در روز هفتم جولای در ورزشگاه مشهور ماراکانا برگزار می‌شود. حدس بزنید قهرمان چهل و ششمین دوره چه تیمی خواهد شد، برزیل یا یکی از دو تیم آسیایی ژاپن و قطر؟ در کوپا آمریکا هر اتفاقی ممکن است بیفتد...
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی