تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
خاکستری ببینیم و بد بدرقه نباشیم؛

نگاهی به کارلوس کیروش به بهانه خداحافظی او از ایران

کیروش، تیمی یک دست و جنگنده برای ایران به وجود آورد و نظم تیمی را به ما یاد داد. امروز که دیگر رفت می‌توان از نکات مثبت او یاد گرفت و جلوی نکات منفی را بست. بیش از همه باید یاد گرفت که نگاه مان را باید درست کنیم. کیروش نه آنچنان سیاه است که مخالفانش می‌گویند نه آنقدر که سفید که دوستدارانش می‌خواهند نشان دهند.

کد خبر: ۱۹۷۴۹
۱۵:۰۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

نگاهی به کارلوس کیروش به بهانه خداحافظی او از ایراندیدارنیوزـ بابک مجیدی: ایران به ژاپن باخت و رویای ۸۰ میلیون ایرانی به اتمام رسید. کارلوس کیروش کارش با فدراسیون بعد از ۸ سال به شکلی تلخ تمام شد. بعضی‌ها با باخت ایران و به خصوص بابت شکست شخص کارلوس کیروش به ژاپن خوشحال شدند و برخی دیگر نیز ناراحت. امروز که دیگر کارلوس کیروش با ایران خداحافظی کرده فرصت خوبی است که بر مسائل دوره او مروری داشته باشیم.


کارلوس کیروش در طول ۸ سال مربی‌گری ایران در طول ۱۰۰ بازی ۶۰ برد ۲۷ مساوی و ۱۳ شکست کسب کرد. عملکرد کارلوس کیروش در ایران به نوعی بود که در طول مدت ۶ سال تا قبل از آخرین باخت ایران در جام ملت‌ها مقابل ژاپن به هیچ تیم آسیایی باخت نداده بود و همچنین ایران بهترین عملکرد خود را در جام جهانی با کسب ۴ امتیاز برجای گذاشت.

اما این مربی بی حاشیه نبود. همین چهره خاکستری او بود که باعث شد عده‌ای طرفدار جدی او شوند و عده‌ای دیگر در مقابلش قرار گیرند.


کیروش و حواشی

کارلوس کیروش در مسیر آماده سازی خود برای حضور در جام جهانی، اردو‌های مختلفی را در نظر گرفت که با مخالفت‌هایی در بین تیم‌های داخلی و در راس آن‌ها پرسپولیس و برانکو ایوانکوویچ مواجه شد. مشکلات با تیم‌های داخلی از این جا به اوج رسید و اظهارنظر‌ها علیه یکدیگر شروع شد.

پیش از این نیز کیروش با حذف برخی بازیکن‌ها و آوردن چند بازیکن با حواشی مختلفی روبرو شده بود. عدم دعوت از بازیکنی مانند سیدجلال حسینی نیز برای جام جهانی، حاشیه هایی به وجود آورد. روحیه تیمی بالای ایران باعث شد که دوران جام جهانی بگذرد، ولی اظهار نظر‌های مربیان لیگ و کیروش بعد از جام باعث شد که حواشی ادامه پیدا کند.

شاید بتوان یکی از نقاط برجسته در عملکرد کیروش را مقابله شدید او با بازیکن سالاری نام برد؛ مقابله ای که حتی باعث شد دروازه بان اصلی کشور در برهه ای از دوران مربی گری کیروش، به تیم ملی دعوت نشود.

 

نگاهی به کارلوس کیروش به بهانه خداحافظی او از ایران


اظهارات کیروش در بین جام ملت‌های آسیا نیز حواشی مختلفی داشت. ماجرای ترجمه غلط و واکنش‌هایی که به وجود آمد، دیگر نیاز به تکرار ندارد.

صداوسیما نیز در دوره‌ای حمایت همه جانبه‌ای از کیروش داشت و در دوره‌ای دیگر به صورت مستقیم به او حمله می‌کرد. در شبکه‌های اجتماعی نیز عده‌ای طرفدار او و عده‌ای دیگر با او مخالف بوده اند.

خاکستری ببینیم

به صورت کلی، قهرمان ساختن از یک آدم یا مقصر همه مشکلات دانستن او به دور از منطق است. باید تلاش کرد که همه آدم‌ها را در هر عرصه‌ای خاکستری دید. کارلوس کیروش در طول این ۸ سال کار‌های مختلفی انجام داده است، مثبت و منفی. نمی‌توان زحمات و کار‌هایی که کرده را نادیده گرفت و نمی‌توان مشکلات و نکات منفی که وجود داشت را فراموش کرد.

کیروش، تیمی یک دست و جنگنده برای ایران به وجود آورد و نظم تیمی را به ما یاد داد. امروز که دیگر رفت می‌توان از نکات مثبت او یاد گرفت و جلوی نکات منفی را بست. بیش از همه باید یاد گرفت که نگاه مان را باید درست کنیم. کیروش نه آنچنان سیاه است که مخالفانش می‌گویند نه آنقدر که سفید که دوستدارانش می‌خواهند نشان دهند. او یک چهره خاکستری در تاریخ ما محسوب می‌شود. باید یاد بگیریم که چیزی مهم‌تر از منافع ملی ما نیست و از آدم‌های مختلف در این جهت استفاده کنیم.

البته باید نشان دهیم که بد بدرقه نیستیم. کاش به هنگام خروج او از ایران، بدرقه بهتری داشتیم و به نحوی از حضور و زحمات هشت ساله او تشکر می کردیم، نه اینکه او به تنهایی کشورمان را ترک کند. باید از کیروش و تمام زحماتی که در این سال‌ها برای ما و فوتبال ما کشید تشکر کنیم. باید از تمام چیز‌هایی که به ما یاد داد تشکر کنیم. ما از شما ممنونیم جناب مربی. برایتان آرزوی موفقیت می‌کنیم و امیدواریم رنگ سفید در ترکیب خاکستری شما بیشتر از پیش شود.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
جد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
0
2
انتقادی در حاشیه ایشان بود باورکنید منتقد او بودم ولی قدردان زحمات او هستیم دلمان هم برایش تنگ شد این همه از دل نرم ما ایرانی ها هست نمی شود کاری کرد در پایان می گوئیم خدا حافظ مربی قدر زحمات تورا می دانیم ونام شما در ورزش این کشور بزرگ حک شده ویادت در دل ما برای همیشه خواهد ماند موفق باشیدقهرمان
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
0
2
احسنت
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی