تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

نامه سرگشاده به وزیر علوم

دو گروه علمی "جامعه شناسی" در پژوهشکده مطالعات اجتماعی را با این استدلال حذف کردند که وزارت علوم "زیر بار دو گروه جامعه شناسی تاریخی و جامعه شناسی ادیان نمی‌رود". پژوهشکده مطالعات اجتماعی را چنان خرد و خمیر کرده اند تا اثری از آن باقی نماند.

کد خبر: ۲۶۷۵۹
۱۴:۱۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوزـ سیدجوادمیری: وزیر محترم علوم آقای دکتر منصور غلامی
 
من عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در تهران هستم. این پژوهشگاه به گفته برخی مورخین ۸۰ سال سابقه سازمانی دارد و به گفته برخی دیگر از تاریخ نویسان ۵۰ سال سابقه دارد. امروز دو گروه علمی "جامعه شناسی" در پژوهشکده مطالعات اجتماعی را با این استدلال حذف کردند که وزارت علوم "زیر بار دو گروه جامعه شناسی تاریخی و جامعه شناسی ادیان نمی رود". پژوهشکده مطالعات اجتماعی را چنان خرد و خمیر کرده اند تا اثری از آن باقی نماند.
 
اما دلیلی که من این نامه را خدمت شما نوشته ام این است که واقعا وزارتخانه متبوع شما با دو گروه جامعه شناسی در پژوهشکده مطالعات اجتماعی چه مخالفتی دارد؟ البته به اینجانب گفته شده است که دلیل دومی هم دارد و آن کمبود بودجه است (حق مدیریت هر گروه ۱ میلیون تومن است) و وزارتخانه مجبور است گروههای غیر مصوب را حذف کند. آیا واقعا برای مدیریت بودجه پژوهشگاه باید گروههای جامعه شناسی را حذف کرد ولی طرحهای میلیاردی اعتلاء و ... را برون سپاری کرد؟ مگر حذف و اضافه گروههای علمی به دلخواه بروکراتیک می توانند حذف شوند؟ جناب وزیر محترم، دیسیپلین های علمی منطبق بر منطق درون علمی می باشند و جرح و تعدیل گروه ها فاجعه دانشگاهی است. لطفا اجازه ندهید به نام شما و به کام دیگران چنین بی بند و باری های غیر آکادمیک را در دل جامعه علمی جامه عمل بپوشند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی