تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

روز جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ماه، در واپسین روز‌های گلابگیری، وارد کاشان شدیم. یک روز آفتابی و دلچسب، همواره تصورم این بود که کاشان، همانند خیلی از شهر‌های ایران واجد تلفیق هر دو ویژگی سنت و...

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۳۰ هزار هنرمند تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر استانی خود به البرز در جمع اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان‌های البرز گفت: سال گذشته توانستیم تعداد هنرمندان بیمه شده را از ١٦هزار نفر به ٣٠هزار نفر ارتقاء بدهیم و امیدواریم در سال آینده در استان البرز هم ٥٠٠نفر به بیمه شدگان استان اضافه شود و در فاصله سه ساله ١٢٠٠نفر را به بیمه شدگان اضافه کنیم.

کد خبر: ۲۵۷۵
۰۹:۴۴ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
دیدارنیوز - سیدعباس صالحی در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که در فرهنگسرای امام علی(ع) برگزار شد با اشاره به امامزاده‌های تابعه این استان ادامه داد: وجود این امامزادگان باعث افتخار این منطقه شده است، امامزادگانی که در زمان امام رضا(ع) و در تاریخ بعد از آن مرجع بوده‌اند و حیات داشتند.

وی افزود: سابقه کهن تمدنی و تاریخی و شخصیت‌های بزرگ علمی، فرهنگی و هنری این منطقه عامل دیگر برجسته شدن این منطقه به شمار می‌رود.

صالحی یادآور شد: شخصیت‌های علمی زیاد این منطقه جزو شخصیت‌هایی هستند که حضور آنها در این منطقه می‌تواند به هویت‌بخشی آن کمک کند. مرحوم آیت‌الله طالقانی به عنوان یک شخصیت انقلابی و تاثیرگذار در انقلاب و جلال آل احمد از جمله این افراد هستند.

وی افزود: مفاخر این منطقه باید شناخته شوند و مورد تکریم قرار بگیرند و این تکریم مربوط به گذشته نیست بلکه به هویت و آینده ما مربوط است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: دولت تدبیر و امید و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عدالت فرهنگی تاکید دارد و ایران تنها تهران نیست و استعدادها و خلاقیت های زیادی در سراسر ایران وجود دارد که با تهران رقابت می‌کند و مرکز گریزی از  دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

صالحی بیان کرد: امروز دانشکده‌ها و دانشگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم که همه آن‌ها فضایی را ایجاد کرده است تا استعدادهای ما در استان‌ها و شهرستان‌ها فاصله را با مرکز کمتر کند، این امر باعث ایجاد امید برای آینده ایران می‌شود.

وی افزود: امروز فرصت ها برای سایر استان‌ها بیشتر شده است، بنابراین مدیران و مسئولین هم باید به دنبال ارتقای استعدادها باشند و در استان ها و شهرستان ها آن را دنبال کنند.

صالحی خاطرنشان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می کنیم تا معاونت های تخصصی سهمی از بودجه خود را صرف فعالیت های فرهنگی و هنری در استان ها کنند.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه های همکاری فرهنگی و هنری در سفرهای استانی ادامه داد: این تفاهم‌نامه‌ها می‌تواند مسیر رو به توسعه را روشن کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: البرز فرصت‌های زیادی در زمینه های صنعتی، اقتصادی، فرهنگی و هنری دارد و این فرصت ها باید مورد توجه قرار بگیرند.

صالحی گفت: مشکلات زیرساختی در این استان وجود دارد و توجه به توسعه سرانه‌های فرهنگی باید مورد تاکید باشد و همانند فضای سبز باید  مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: بخش خصوصی امروز به خوبی به میدان آمده است و در استان البرز در دو سال آینده بیش از ده‌ها سینما ساخته خواهد شد. و در تفاهم نامه‌ها بر تکمیل فضاها و پروژه های ناتمام تاکید شده است.

صالحی خاطرنشان کرد: نهادهای مردمی باید به کمک توسعه فرهنگی دولت بیایند، توسعه فضا، زیرساخت و سرانه فرهنگی مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره است و به کمک استان‌ها باید این امر را تمام کنیم.

وی افزود: سعی می کنیم جشنواره‌های مختلف را به شکل استانی و ملی در شهرستان‌ها از جمله شهرستان‌های البرز برگزار کنیم.

وی افزود: ما در حوزه حمایت از حوزه کتاب و سهمیه کتاب و توجه بیشتر به کتابخانه‌های منطقه و همچنین برپایی جام باشگاه‌های کتاب در حال تلاش هستیم.

صالحی درباره شهرک سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان گفت: شهرک سینمایی استان البرز ٦٠درصد از فاز اول آن تکمیل شده است و فاز اول آن سریعا افتتاح خواهد شد.

وی در مورد تمرکز زدایی و تفویض اختیارات به مرکز استان‌ها گفت: یکی از اقدامات در این دوره از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفویض اختیارات و کاهش مدت زمانی صدور مجوز و ارائه خدمات به صورت الکترونیک است.

صالحی با اشاره به اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه حمایت از هنرمندان ادامه داد:

سال گذشته توانستیم تعداد هنرمندان بیمه شده را از ١٦هزار نفر به ٣٠هزار نفر ارتقاء بدهیم و امیدواریم در سال آینده در استان البرز هم ٥٠٠نفر به بیمه شدگان استان اضافه شود و در فاصله سه ساله ١٢٠٠نفر را به بیمه شدگان اضافه کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمان ورود به البرز مورد استقبال استاندار این استان قرار گرفت و با حضور در امامزاده ینگه به مقام شهدای این استان ادای احترام کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی