تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

خودروسازان، پیشتازان بورس تهران؛ روزهای خوش بهاری برای بازار سرمایه

گروه خودرویی به دنبال رشد بی سابقه بازار بورس اوراق بهادار جهش قابل قبولی را از آن خود کرد تا سهام این گروه نیز همچون سایر گروه های اصلی بازار بورس سبزپوش شود.

کد خبر: ۲۵۰۶۸
۱۲:۲۸ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

دیدارنیوز- شاخص بورس اوراق بهادار طی هفته گذشته همچون روزهای پیشین خود به روند صعودی ادامه داد تا همچنان جذابیت بالایی برای سرمایه‌گذاران داشته باشد.

در این میان گروه خودرویی به دنبال پیروی از بازار بورس اوراق بهادار رشد چشمیگری را از آن خود کرد تا سود حاصل از آن نظر سرمایه گذاران را به خود جلب کند.

 

سایپا (خساپا)
سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۶ هزار و ۱۸۰ سهم در ابتدای هفته به ۱۲ هزار و ۵۹۳ سهم رشد کرد و حجم از ۱۰۸ میلیون و ۴۸۹ سهم با رشد به ۳۵۱ میلیون و ۳۷۷ سهم رسید.


در ابتدای هفته این گروه با رشد ۱.۶۶ درصدی روبرو شد که این روند در پایان به مثبت ۴.۲۷ درصدی رسید.
 
 
گروه خودرویی
 
ایران خودرو (خودرو)

سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت ۴ هزار و ۹۱۴ سهم در ابتدای هفته به ۴ هزار و ۳۵۸ سهم افزایش یافت و حجم از ۵۵ میلیون و ۴۱۵ سهم با رشد به ۵۵ میلیون ۴۵۳ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند مثبت ۱.۴ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به مثبت ۳.۱۹ درصدی رسید.
 
 
گروه خودرویی
 
زامیاد (خزامیا)

سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت ۴ هزار و ۲۸۸ سهم در ابتدای هفته به ۱ هزار و ۲۲۰ سهم افت کرد و حجم از ۱۴۴ میلیون و ۳۶۸ سهم با روند نزولی به ۳۳ میلیون و ۹۵ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۴.۸ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته توقف و به مثبت ۴.۷۷ درصدی رسید.
 
 
گروه خودرویی
 
پارس خودرو (خپارس)

سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت ۸ هزار و ۸۲۳ سهم در ابتدای هفته به ۷ هزار و ۹۵۱ سهم کاهش یافت و حجم از ۱۹۶ میلیون و ۲۴۴ سهم با کاهش به ۱۷۷ میلیون و ۹۲۶ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند مثبت ۳.۰۴ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به رقم مثبت ۱.۴۳ درصد رو به رو شد.
 
 
گروه خودرویی
 

 

گروه بهمن (خبهمن)
سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و سهم در ابتدای هفته از ۱ هزار و ۲۷۳ واحدی در پایان هفته افزایش و به رقم ۱ هزار و ۴۴۷ واحدی رسید، همچنین حجم از ۲۵ میلیون و ۱۰۲ با افزایش به ۴۷ میلیون و ۸۵۴ سهم رسید.


در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۲.۴۶ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته با مثبت ۴.۸۹ درصدی رسید.
 
 
گروه خودرویی
 
 
سایپا دیزل (خکاوه) 

سهام گروه سایپا دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.
 
گروه خودرویی
 
 
ایران خودرو دیزل (خاور) 

سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.
 
در همین رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد:  بازار سهام هفته گذشته تحت تاثیر ورود نقدینگی از طرف افراد و سرمایه گذاران قرار داشت رقم های بسیار سنگینی ورودی به بازار وجود داشت همین مسئله موجب شد تا شاخص کل سقف تاریخی خود را ثبت کند و وارد فضایی از شاخص شویم که در تاریخ بورس بی سابقه بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه  افزود: در بازارهای موازی هم بهای املاک و خودرو و کالاهای سرمایه ای در حال افزایش پیوسته است به همین دلیل هم با اشباع این بازارها جریان نقدینگی قوی در بازار سرمایه به چشم می خورد هر چند با هر افزایش قیمتی شاهد عرضه معامله گرهای کوتاه مدت هم هستیم ولی همچنان بازار خود را مستحکم نشان داده است.

وی گفت: در گروه های مختلف هم شرایط تحت تاثیر تورمی است که به وجود آمده یا انتظار برای افزایش رشد دلار یا افزایش بهای کالاهای سرمایه ای نظیر خودرو که رخ داده که باعث اقبال به گروه خودرویی هم شد چون انتظار می رود قیمت فروش این شرکت ها متناسب با قیمت بازار اصلاح شود.

منبع: میزان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی