تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

عبدی: چه تصمیمی برای فضای مجازی گرفتید که آذری جهرمی انجام نداد؟

عباس عبدی نوشت: چند پرسش در خصوص این سخنان مطرح می‌شود که «چه تصمیمی درباره فضای مجازی گرفته شده است که یکی از عناصر مرتبط با آن یعنی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات آن را اجرا نمی‌کند؟ اگر چنین تصمیمی وجود دارد و قابل دفاع است، چرا منتشر نمی‌شود؟ امروز بیش از 50 میلیون نفر از فضای مجازی استفاده می‌کنند. چرا نباید از تصمیمی که مرتبط با آنان است مطلع شوند»؟

کد خبر: ۲۱۳۵۸
۱۴:۲۲ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷

دیدارنیوز - عباس عبدی تحلیلگر سیاسی نوشت: بخش مهمی از جرایم به دلیل ناآشنایی مردم با مشکلات فضای مجازی است که باید آموزش ببینند، که اتفاقاً مسئولیت این کار با پلیس و دستگاه قضایی است. مردم خودشان باید از سوار شدن در خودروهای مسافرکش شخصی بویژه در جاهای خلوت پرهیز کنند و باید از تاکسی و آژانس و وسایل عمومی استفاده کنند و نمی‌شود که سر هر چهارراه یک پلیس گذاشت تا خودروهای عبوری را بررسی کند.

عباس عبدی تحلیلگر سیاسی و روزنامه‌نگار طی یاددشاتی اظهارات اخیر دادستانی کل کشور علیه وزیر ارتباطات را نقد کرد. او نوشت :«هر روز که می‌گذرد فضای مجازی بیش از پیش جامعه و نهادهای قدرت را دچار چالش‌های جدیدتر و نیز جدی‌تری می‌کند. در این میان عده‌ای همچنان خواب فیلترینگ را می‌بینند و عده دیگری که این حد از صراحت را ندارند، از کلمات دیگر سود می‌جویند که معنای روشنی ندارد و کسی نمی‌داند که بر اساس این دیدگاه‌ها در عمل چه باید کرد؟
 
برای مثال پاک‌سازی فضای مجازی از آلودگی‌ها، جمله زیبایی است و طبعاً کسی با آن مخالف نیست، نه فقط فضای مجازی که فضای حقیقی و اصولاً هر جای دیگری را باید از آلودگی‌ها پاک‌سازی کرد ولی چگونگی آن مهم است.

هشدار دادستان کل به مسئولان درباره فضای مجازی

آقای دادستان کل اظهار داشته‌اند که « بنابر آمار ده‌ماهه واصله، کلاهبردای‌های رایانه‌ای با 300 درصد رشد، بیشترین جرم رایانه‌ای را در کشور رقم می‌زند، این آمار هشدار به مسئولان است، چه کسی مسئول این موارد است، برخی مسئولانی که مدیریت فضای مجازی را در اختیار دارند، در اجرای دستور صریح و موکد رهبری مقابله می‌کنند؛ ... چه کسی مسئول پاکسازی این فضا است؟ قائل به بستن این فضا نیستیم اما بحث سر این است که این فضا را باید از آلودگی‌ها پاک کرد... خطاب من به شخص وزیر ارتباطات است و باید جوابگو باشد که برای پاکسازی فضای مجازی همکاری نکرده‌اند و مصوبات را اجرا نمی‌کنند، با الفاظ بازی کردن هیچگاه کارگذار نخواهد شد، ما تلاش می‌کنیم اما جور دیگری عمل کرده و در مقابل فرمایش دستور اکید رهبری مقابله می‌کنند...».

چه تصمیمی درباره فضای مجازی گرفته شده که آذری جهرمی آنرا اجرا نمی کند؟

چند پرسش در خصوص این سخنان مطرح می‌شود که «چه تصمیمی درباره فضای مجازی گرفته شده است که یکی از عناصر مرتبط با آن یعنی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات آن را اجرا نمی‌کند؟ اگر چنین تصمیمی وجود دارد و قابل دفاع است، چرا منتشر نمی‌شود؟ امروز بیش از 50 میلیون نفر از فضای مجازی استفاده می‌کنند. چرا نباید از تصمیمی که مرتبط با آنان است مطلع شوند»؟

چرا مدیران کشور اختلافات خود را به سطح عمومی‌ می‌کشانند؟ مگر مشکلات مردم کم است

«اگر این تصمیم خوب است، اعلام گردد تا خودمان به عنوان شهروند از مجریان آن بخواهیم که زودتر اجرا کنند و نیازی به تذکر دیگران نباشد. و اگر این تصمیم قابل دفاع نیست، چرا باید یک نهاد را مجبور به انجامش کرد؟ چرا مدیران کشور اختلافات خود را به سطح عمومی‌ می‌کشانند؟ آیا مشکلات مردم کم است که باید به اختلافات و گلایه‌گزاری‌های مدیران از یکدیگر هم گوش سپارند؟ مگر سازوکار قانونی برای حل این موارد وجود ندارد»؟

مسئولیت جرائم در فضای مجازی با پلیس و دستگاه قضایی است

بخش مهمی از جرایم به دلیل ناآشنایی مردم با مشکلات فضای مجازی است که باید آموزش ببینند، که اتفاقاً مسئولیت این کار با پلیس و دستگاه قضایی است. مردم خودشان باید از سوار شدن در خودروهای مسافرکش شخصی بویژه در جاهای خلوت پرهیز کنند و باید از تاکسی و آژانس و وسایل عمومی استفاده کنند و نمی‌شود که سر هر چهارراه یک پلیس گذاشت تا خودروهای عبوری را بررسی کند. همینطور هم در فضای مجازی باید مواظب باشند و فریب این و آن را نخورند. هزینه ساده‌لوحی عده‌ای را نباید دیگران بپزدازند.»
منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی