تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
 سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با "دیدارنیوز":

ریشه عملیات‌های تروریستی در ریاض، تلاویو و واشنگتن است/حوادث تروریستی موجب فرار سرمایه می‌شود

News Image Lead

امنیت در همه شئون زندگی ما تاثیر دارد، در بخش اقتصاد که سوال کردید، ناامنی باعث فرار سرمایه و عدم رغبت در امر سرمایه گذاری می‌شود. اگر یک سرمایه گذار هندی، چینی یا ژاپنی قصد سرمایه گذاری در خاش، چابهار یا زاهدان را داشته باشد با دیدن این حوادث، ریسک نمی‌کند و از این امر منصرف می‌شود، بنابراین این گونه حوادث بر توسعه اقتصادی کشور تاثیر منفی دارد و موجب فرار سرمایه می‌شود.

کد خبر: ۲۰۶۱۱
۱۱:۲۴ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
دیدارنیوز- اسفندیار عبدالهی: در طی روزهای اخیر، یک حمله تروریستی در محور زاهدان به خاش رخ داد که در پی این حادثه، تعدادی از نیروهای مدافع وطن در حالی که پس از اتمام ماموریت در حال رفتن به مرخصی بودند از جانب گروهک‌های معاند مورد حمله قرار گرفتند. در این حادثه، خودرویی در محور خاش- زاهدان حوالی ۶۵ کیلومتری زاهدان در مسیر اتوبوس حامل رزمندگان اسلام قرار گرفت و زمانی که اتوبوس، قصد سبقت‌گرفتن از این خودروی حامل مواد منفجره را داشت، خودرو از سمت شاگرد به اتوبوس برخورد کرد و انفجار انتحاری صورت گرفت.
 
 
به گزارش دیدارنیوز در طی یک دهه گذشته تاکنون در حدود ده حمله تروریستی از طرف گروه‌های تکفیری در کشور ثبت شده است. بخشی از آن‌ها  توسط گروهک تکفیری جندالله انجام شده است، سلطنت طلبان و جدایی طلبان عربی هم چند مورد از حملات را برعهده گرفته اند و مسئولیت مواردی از عملیات انتحاری و تروریستی را هم گروه تکفیری داعش پذیرفته است. به گفته مسئولان امنیتی –اطلاعاتی کشور، طی سال موارد زیادی از برنامه ریزی و طراحی عملیات تروریستی، قبل از هر اقدامی توسط نیروی‌های امنیتی کشف و خنثی می‌شود.

 سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با حادثه تروریستی سیستان وبلوچستان به دیدارنیوز گفت: ترور‌های ناجوانمردانه‌ای که گروهک‌هایی مثل جیش الظلم انجام می‌دهند از طرف دشمنان قسم خورده ما حمایت می‌شوند، عملیات تروریستی و انتحاری به طور مستمر طراحی می‌شود و نیرو‌ها و نهاد‌های امنیتی ما روزانه در حال کشف و خنثی سازی مواردی اینچنینی هستند.

وی اضافه کرد: ما که به آمار و ارقام کشف و خنثی سازی این نوع از عملیات‌ها دسترسی داریم، باید عرض کنم اگر ایثار و تلاش مجاهدانه نیرو‌های امنیتی – اطلاعاتی ما نبود هر روز یک انفجار در کشور رخ می‌داد، دائما در حال برنامه ریزی و طراحی برای تخریب کشور و روحیه مردم هستند، ولی به توفیق الهی استکبار و نوچه‌هایشان هرگز به آرزوی خود نمی‌رسند.

نقوی حسینی عنوان کرد: وقتی آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی و عربی، در لهستان رسما از تروریست‌ها دعوت به عمل می‌آورند که بر علیه حکومت قانونی ایران تجمع کرده و با پر رویی تمام از آن‌ها حمایت می‌کنند، باید به حقانیت و درستی مسیر جمهوری اسلامی پی ببریم.

وی خاطرنشان کرد: حمایت آمریکا از منافقین باعث شده تا دیگر گروه‌های تروریستی حواشی کشور، جسورتر از قبل شوند؛ بنابراین ریشه عملیات‌های تروریستی ایران در ریاض، تلاویو و واشنگتن است، گروهی تروریستی، بچه‌های ایران را در سیستان و بلوچستان به شهادت می‌رسانند و از آن سو، گروه منافقین مورد حمایت آمریکا به جشن و پایکوبی می‌پردازد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که شما به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس برای کم‌تر شدن خسارات ناشی از این حملات چه تمهیداتی در نظر گرفته اید؟ گفت: ما مجری نیستیم، باید از وزیر کشور، وزیر اطلاعات، وزیر دفاع و شخص رییس جمهور پرسید که چه فکری دارند.

وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به عنوان یک مجموعه تخصصی عمل می‌کند، قانون گذار است و ناظر بر امور اجرایی کشور است، بنابراین مسئول مستقیم امنیت کشور، دولت است و ما حتما در این رابطه با مسئولان مربوطه دولتی و حکومتی در ارتباط هستیم و از مسیر قانونی، پیگیر کاستی‌ها خواهیم بود، ضمن اینکه در مجموع، کارنامه نیرو‌های امنیتی ما در مرز‌ها، درخشان و قابل افتخار است.

نقوی حسینی افزود: ما حوادث را بررسی می‌کنیم و نقطه نظرات خود را اعلام و پیشنهاداتمان را به دستگاه‌های اجرایی کشور می‌دهیم، ولی چون مجری نیستیم، عملا و در اجرا این مجریان کشور هستند که باید پاسخگوی مردم و نمایندگان آن‌ها باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که حملات تروریستی چه تاثیری بر بخش اقتصاد و امنیت سرمایه گذاری در کشور دارد؟ گفت: امنیت در همه شئون زندگی ما تاثیر دارد، در بخش اقتصاد که سوال کردید، ناامنی باعث فرار سرمایه و عدم رغبت در امر سرمایه گذاری می‌شود. اگر یک سرمایه گذار هندی، چینی یا ژاپنی قصد سرمایه گذاری در خاش، چابهار یا زاهدان را داشته باشد با دیدن این حوادث، ریسک نمی‌کند و از این امر منصرف می‌شود، بنابراین این گونه حوادث بر توسعه اقتصادی کشور تاثیر منفی دارد و موجب فرار سرمایه می‌شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر قرار بر توسعه اقتصادی است باید امنیت کشور، تامین و دستگاه‌های اجرایی و امنیتی ما بیش از پیش مواظب تحرکات و برنامه ریزی دشمن و نوچه‌های تندرو و تکفیری آن‌ها در ایران باشند. تروریست‌های تکفیری تحت حمایت غرب، اسراییل و وهابیت تنها در مرز‌ها اقدام نمی‌کنند، آن‌ها به حرم امام و مجلس شورای اسلامی نیز حمله کردند، بنابراین ما بیش از همیشه برای دشمنان داخلی و خارجی، هدف مناسبی هستیم و دلیلش هم این است که جمهوری اسلامی، مانع بزرگی بر سر راه و اجرای نیات شوم اسراییل، آمریکا و سعودی در دنیا است.

نقوی حسینی تاکید کرد: حجم توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران بسیار زیاد است، می‌توانم ادعا کنم که کمتر کشوری در عرصه بین المللی وجود دارد که این اندازه از توطئه‌ای که به شکل شبانه روزی علیه امنیت کلان ما انجام می‌شود را تجربه کرده باشد، لذا از زحمات و مجاهدت‌های نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی آگاه هستم و اطلاع دارم که به طور شبانه روزی در حال فعالیت، کشف و خنثی کردن توطئه دشمنان کشور هستند، ولی آن‌ها هم هرگز بیکار نمی‌نشینند و دائم برنامه ریزی و توطئه می‌کنند؛ بنابراین باید توجه و مواظبت و تلاش بیشتری از طرف مسئولان مربوطه کشور صورت بگیرد که موضوع عدم امنیت و آسیب‌های ناشی از آن ریشه کن شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی