تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.
تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟
دیدار بررسی می‌کند

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟

در حالیکه معضل کمبود برخی دارو‌ها برای بیماران خاص در کشور مرتفع نشده؛ خبر تخصیص دارو به داروخانه‌ها به شرط رعایت حجاب چند روزی است موضوع رسانه ها شده و دیدار هم تحلیلی بر این موضوع دارد.
دکتر محمدرضا سعیدی، محقق سرطان در گفت‌وگو با "دیدارنیوز":

بسیاری از سرطان‌ها درمان قطعی دارند

نام سرطان برای همه ما وحشت‌آور است. اما دکتر محمدرضا سعیدی محقق سرطان در گفتگو با دیدار تاکید می‌کند که بسیاری از سرطان‌های درمان قطعی دارند. او تاکید دارد که نباید از شیمی‌درمانی ترسید چرا که این روند بخش مهمی از فرآیند درمان است.

کد خبر: ۲۰۱۷۲
۱۰:۳۳ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

درمان قطعی سرطان

دیدارنیوز– پرستو بهرامی‌راد: آنچه در ادامه می خوانید بخش دوم گفتگوی دیدارنیوز با دکتر محمدرضا سعیدی، پزشک و محقق سرطان است. این گفتگو در مورد ماهیت بیماری سرطان، روش‌های  درمان بیماری سرطان، تفاوت سرطان خوش‌خیم و سرطان بدخیم و نیز سرطان‌هایی است که می‌توانند به خوبی درمان شوند.

بسیاری از سرطان‌ها در حال حاضر درمان قطعی و ریشه‌ای دارند. بسیاری از بیماران سرطان سینه، دستگاه گوارش، سیستم تنفسی، سیستم ادراری و ... در حال حاضر می‌توانند به صورت کامل درمان شوند و زندگی خود را ادامه دهند. در مورد بسیاری از سرطان‌ها هم امکان افزایش طول عمر بیمار با بهره‌گیری از روش‌های درمانی مختلف وجود دارد. 

 این در حالی است که سرطان همان بیماری است که اگر در خانواده‌ای کسی بگیرد همه با وحشت و ترس راجع به آن صحبت می‌کنند. سرطان همان بیماری‌ای است که بسیاری از ترس این موضوع که بفهمند این بیماری در بدنشان است شاید هیچگاه به دنبال درمان نروند. شنیدن اسم سرطان برای بسیاری به معنای نقطه گذاشتن در انتهای زندگی به حساب می‌آید.

در جهان یک روز را به نام سرطان نام گذاری کرده‌اند تا برای بسیاری از افراد، یادآور بشود که سرطان فقط یک بیماری است. سرطان در بسیاری موارد قابل درمان است و می‌توان با مراجعه به موقع، آن را از بین برد؛ اما این موضوع نیاز به آگاهی‌رسانی دارد.

 واقعیت بیماری سرطان چیست؟

بیماری سرطان یک لغت کلی است و به مجموعه بیماری‌هایی گفته می‌شود که در آن، سلول‌های بدن به حالت آنارشی در می‌آیند. سلول‌های بدن به خاطرداشتن اطلاعات ژنتیکی متفاوت از یکدیگر دارای وظایف متفاوتی از یکدیگر هستند (با وجود اینکه سلول به وجود آورنده تمام سلول‌های بدن مشترک است و همان سلول بنیادی نام دارد).

سلول‌های بنیادی در بدن ما مسئول تولید تمام سلول‌های بدن هستند که خودشان وقتی به شاخه‌های مختلف تقسیم می‌شوند سلول‌های مختلف بدن ساخته می‌شوند مثل سلول‌های مغز (نورون ها) یا سلول‌های تشکیل دهنده استخوان‌ها یا عضلات.

بخشی از این سلول‌ها که از ریشه سلول‌های بنیادی جنینی هستند در مغزاستخوان ما باقی می‌مانند که مسئول ساخت سلول‌های خونی هستند (گلبول‌های سفید قرمز و پلاکت ها) هر کدام از این سلول‌های بنیادی که دچار مشکل شوند سرطان در آن قسمت ایجاد می‌شود که جلوتر عرض می‌کنم.

شما در نظر بگیرید یک سلول مادر است که به انواع مختلف تقسیم می‌شود و در هر مرحله که تقسیم می‌شود، سلول دیگر تشکیل می‌شود. اگر سلول نارس در خون باشد، نشان دهنده یک نوع از سرطان است، اگر در مغز و استخوان، سلول‌های بنیادی و مادر دچار جهش شوند انواع سلول‌های سرطان خون را به وجود می‌آورند که بر اساس این که آن جهش در کدام مرحله تقسیم و در کدام شاخه این تقسیم باشد سرطان آن قسمت از سلول‌های گلبول سفید یا قرمز را تشکیل می‌دهند. این کلیت ایجاد سرطان سلول‌های خونی را درنظر داشته باشید.

حال در ادامه تعریف کلی سرطان، خدمتتان عرض کنم که داخل و روی سطح هر سلولی، یک سری رسپتور (گیرنده) است که به واسطه این رسپتورها، سلول فعالیت‌های خاصی را انجام می‌دهد یا از انجام آن جلوگیری می‌کند. یکی از مهم‌ترین این گیرنده‌ها، گیرنده مخصوص فرمان تقسیم سلولی و مرگ سلولی است.

در بدن انسان بعضی سلول‌ها به عنوان سلول نگهبان فعایت می‌کنند. آن‌ها به وارسی سلول‌های بدن می‌پردازند تا ببینند کارشان را درست انجام می‌دهند یا نه. اگر ببینند سن سلول، بالا رفته و کارآیی قبل را ندارد یا به خاطر جهش ژنتیکی - که ممکن است روزانه در بدن ما هزاران بار و حتی میلیون‌ها بار رخ می‌دهد- آیا این جهش موجب خارج شدن از مسیر اصلی کار سلول شده یا نه، آنگاه اگر این اتفاق رخ داده باشد و سلول نگهبان تصمیم بگیرد یک سلول باید نابود شود روی آن یک مارکر می‌زند یعنی از سیستم خارج است که توسط سلول‌های دیگر کشته می‌‍شوند یا توسط ماکروفاژ‌ها خورده می‌شوند.

حالا ممکن است آن سلول قبول نکند کشته شود و شروع به تکثیر می‌کند. سلول‌های اطراف را هم می‌گیرد و آن‌ها را مثل خود یاغی می‌کند. این آغاز بافت سرطانی است و همان شروع آنارشی سلولی است. ممکن است در بدن این اتفاق در روز صد بار رخ دهد و بدن در مقابل آن قرار گیرد، اما بعضی وقت‌ها این جهش در ژنوم سلول اینقدر زیاد اتفاق می‌افتد و قوی است که بدن قابلیت مقابله با آن را ندارد.

این تعریف کلی مسئله است. در به وجود آمدن سرطان، یک سری موارد ژنتیکی است مثل جهش‌ها و موارد محیطی که در هر مورد موثر، هزاران نکته نهفته است. به عنوان مثال در قسمت جهش‌های ژنتیکی، جهش‌های نقطه‌ای باعث ایجاد یک سری بیماری می‌شوند، جهش‌های ترانسلوکاسیون باعث یک سری بیماری دیگر و یا به عنوان مثال، عامل محیطی سیگار و وابستگی آن به سرطان‌هایی مانند ریه، مثانه و... ثابت شده است.

حال در یک سری از موارد، بدن فرد در یک سن خاص، تنظیم شده که سرطان بگیرد، آن مقوله ژنتیکی کامل است که کاملاً خانوادگی است، ولی تمام بخش ژنتیک بر پایه احتمالات است و ما همیشه احتمالات را در نظر می‌گیریم. مثلاً گفته می‌شود اگر از یک خانواده، مادر و خاله شخص یا مادر یا مادربزرگ و یا خواهر به سرطان سینه مبتلا باشند یا شده باشند، احتمال مبتلا شدن دختر خانواده بالای ۵۰ درصد است (البته با در نظر کرفتن سن ابتلای آن افراد از خانواده) و این افراد باید غربالگری کنند و همین طور هم احتمال دارد بیماری را نگیرند. در مورد سرطان سینه، خانم‌ها اگر یک سری فاکتور داشته باشند از سن سی سال باید برای غربالگری و پیشگیری اقدام کنند.

 دلیل افزایش ابتلا به بیماری سرطان چیست؟

دلایل متفاوتی وجود دارد، از افزایش جمعیت و به نسیت آن افزایش تعداد بیماران تا تغییر شرایط زیست محیطی و افزایش مواجهه با مواد اکسیدان (سرطان زا) را می توان نام برد. یکی دیگر از دلایل افزایش ابتلا به سرطان را می توان تغییر سبک زندگی مردم دانست. این وضعیت نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا رخ داده است.

از دیگر دلایل می توان به بهم ریختگی ساعت‌های خواب و بیداری، تغدیه نامناسب و استفاده از مواد غذایی نیترات دار و کنسروی به دفعات زیاد، سیگار و دخانیات اشاره کرد.

آیا می توان از سرطان جلوگیری کرد؟

در حالت کلی می‌توان گفت: یک سری سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند، اما یک سری نیستند. در یک سری سرطان‌ها می‌توان از همان مرحله اول، آن را تشخیص داد و جلوی پیشرفت آن را گرفت. یکی سری سرطان‌ها خیلی زود در بدن منتشر می‌شوند (بعضی‌ها از راه سیستم لنفاوی منتشر می‌شوند و یک سری از راه خون انتشار می‌یابند و یک بافت خاص را مورد تهاجم قرار می‌دهند و یک سری هم دنبال بافت خاص نیستند)، اما اینکه آیا واقعاً این بیماری، قابل پیشیگری هست یا نه، باید گفت: با یک زندگی سالم می‌توان تا حدود زیادی از آن پیشگیری کرد. اما با تمامی این احوال، باز هم صد در صد نیست، ما نمی‌توانیم در هیچ موردی ۱۰۰% مطمئن باشیم که یک شخص به سرطان مبتلا می‌شود یا خیر.

به عنوان مثال می‌دانیم که سیگار، ریز فاکتور اصلی سرطان ریه است، اما آیا همه سیگاری‌ها سرطان ریه می‌گیرند؟ خیر و در عین حال یک نوع سرطان ریه در افراد غیر سیگاری شایع‌تر است. صرفاً دوری از این عوامل، موجب دور شدن از سرطان نیست که بخشی از آن مربوط به جهش‌ها و اطلاعات ژنتیکی افراد است. جهش‌های تکی که رخ می‌دهد موجب می‌شود فرد به سرطان مبتلا شود، حتی اگر سبک زندگی سالم باشد؛ بنابراین جواب این سوال هم بله است و هم خیر. می‌توان شرایط را بدتر نکرد. ما به خاطر زندگی ماشینی، کمبود فعالیت و تغذیه اشتباه و نخوردن فیبر و سیزیجات به میزان کافی، میوه و لبنیات و آنتی اکسیدان‌ها با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم.

آیا سرطان درمان دارد؟

 آیا سرطان درمان قطعی دارد؟ درمان سرطان چگونه است ؟

خیلی از سرطان‌ها درمان قطعی دارند و به اصطلاح Cure Rate یا رفع کامل بیماری بدون عود دارند و در بعضی موارد سعی می‌کنیم با درمان، طول عمر بیمار را بالا ببریم. یک سری بیماری‌ها بعد از تشخیص به درمان کامل می‌رسند و بیماری ریشه کن می‌شود. مثلی خیلی از سرطان‌های سینه، دستگاه گوارش و خون. متاسفانه بعضی از انواع سرطان به خاطر تهاجم سریعی که دارند و یا تشخیص دیرهنگام در اثر مراجعه دیر بیمار و متاستازی که در بدن دارند میزان تخریب بافتی که ایجاد می‌کنند بسیار زیاد است و فقط می‌توان کاری کرد که سیر بیماری قابل تحمل‌تر شود. این موارد زیاد نیست.

اکنون خیلی از بیماران سرطان سینه، دستگاه گوارش، سیستم تنفسی، سیستم ادراری و... به درمان کامل رسیده اند و در مواردی هم تحت کنترل قرار گرفته اند. سرطان‌هایی که به درمان کامل می‌رسند، بعد از آن زندگی عادی دارند وحتی شاید از یک فرد عادی بهتر زندگی کند، چون یک بار بدن با سرطان مواجه شده و آن را شکست داده، ممکن است بدن فرد دیگر با سرطان درگیر نشود. یک سری هستند که بیماری فقط از حالت اکتیو و تهاجمی اولیه فروکش می‌کند و با شیمی درمانی آن را محدود می‌کنند. اگر توده قابل جراحی باشد آن را خارج می‌کنند یا کار پیوند انجام می‌دهند.

مثلاً در یک مورد، بیماری با علائم اولیه تب، بی‌قراری، تعریق شبانه و کاهش وزن شدید مراجعه می‌کند. در اسکن بدن می‌بینند غدد لنفاوی شکمی او درگیر شده است. تشخیص سرطان قطعی می‌شود. در نمونه‌برداری مغز استخوان، نوع آن مشخص می‌شود و شیمی درمانی انجام می‌دهد و بعد از آن، بیماری فروکش می‌کند و سلول‌های سرطانی در خون دیده نمی‌شود.

دور آن غده لنفاوی، بافت فیبروزه و کلسیفیه تشکیل می‌شود و نشان می‌دهد آن بافت فعال نیست. بعد با اسکن مطمئن می‌شود یک سلول هم فعال نیست. آن موقع تصمیم گرفته می‌شود که آن را خارج کنند یا نه. اگر در سیر درمانی به این نتیجه برسند که هنوزاحتمال ایجاد سلول سرطانی وجود دارد پیوند مغز استخوان انجام می‌دهند.

تمام این موارد را عرض کردم که بگویم درمان و راه حل برای هر قسمت وجود دارد. در عین حال و متأسفانه به خاطر ماهیت دارو‌های ضد سرطان، ممکن است بیمار به عوارض جانبی این دارو‌ها مبتلا شود. مثلاً استفاده از داروی ضد سرطان، سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند و ریزش مو وجود دارد، ولی بعد از قطع داروها، علائم از بین می‌روند (مو‌ها دوباره رشد می‌کنند و سیستم ایمنی، دوباره به حالت عادی باز می‌گردد).

تشخیص تومور خوش‌خیم و بدخیم به چه نحو صورت می‌گیرد؟

همه سرطان‌ها بدخیم نیستند و یک محدوده خیلی کمی از آن‌ها بدخیم هستند. بعضی از بافت‌ها خوش خیم ندارند و به عنوان مثال در سرطان پانکراس، بسیار دیر خودش را نشان می‌دهد و وقتی هم خودش را نشان می‌دهد بسیار عمیق است و جمع کردن آن بسیار سخت خواهد بود و در بعضی موارد تشخیص نوع بدخیم آن از خوش خیم آن در زیر میکروسکوپ هم بسیار سخت است. جالب است بدانید استیو جابز هم در اثر این بیماری فوت کرد، البته بهتر است بگوییم از عوارض آن که باعث نارسایی تنفسی شده بود فوت کرد.

حتی با بهترین شرایط از نظر پیگیری درمان و تشخیص و ... لذا سرطان در بعضی از ارگان‌ها به خودی خود بدخیم است، ولی در بعضی از بافت‌های بدن، درمان غده بدخیم آن راحت است. مثلاً توده‌های کلیه از نوع بدخیم آن هم قابل مدیریت کردن است.

در نوع بدخیم، میزان طول عمر کاهش می‌یابد، اما بعضی از سرطان‌های خوش‌خیم هم که زمان زیادی از تشکیل آن‌ها می‌گذرد ممکن است تغییر ماهیت دهند و بدخیم شوند و به حالت تهاجمی دربیایند وجا‌های دیگر بدن را بگیرند. زمانی می‌گوییم یک توده بدخیم است که شروع به پخش شدن کند و بافت‌های اطراف را بگیرد و رفتار تهاجمی داشته باشد و این نشانه بدخیم بودن آن است. به طور واضح‌تر این میل به تهاجم و درگیر کردن بافت‌های دیگر، مشخصه اصلی سرطان بدخیم است.

یکی دیگر از معیار‌های بدخیمی و در عین حال از عوامل تاثیر گذار در نوع درمان و میزان طول عمر بیمار، بر می‌گردد به این که در زمان تشخیص، اگر ببینید به غیر از آن بافت درگیر، در بافت دورتری این نوع سلول دیده می‌شود (در نگاه تخصصی‌تر در دیگر سمت دیافراگم و سیستم لنفاوی یا خونی) این نشانه تهاجم سیستمیک و متاستاز است و در میزان عمر بیمار تاثیرگذار است.


بخوانید: فرهنگ سازی در مقوله سرطان بلندمدت و ریشه‌ای است (بخش اول گفتگو با دکتر محمدرضا سعیدی)


درمان مبتنی بر درمان خوراکی، درمان تزریقی، عمل جراحی و اشعه درمانی است که هر کدام، زیر نظر متخصصان محترم آن قسمت انجام می‌شود که متشکل از همکاران متخصص خون و انکولوژی، متخصصین رادیوانکولوژیست، جراحان سرطان، متخصصین پزشکی هسته‌ای، رادیولوژیست‌ها و دیگر همکاران انجام می‌شود. متخصصین خون و انکولوژی برای بیماران، رژیم شیمی درمانی می‌گذارند و زیر نظر همکاران رادیوتراپی، اشعه درمانی یا پرتو درمانی انجام می‌شود که آن تکه سلول را با اشعه از بین می‌برند. براساس نوع توده، مکان توده، ماهیت سلول و بافت اطراف و نظر همکاران محترم در زمان شروع رژیم درمان، ممکن است ترتیب هر کدام از این مراحل متفاوت باشد.

به عنوان مثال بعضی از انواع سرطان سینه در ابتدا باید جراحی شوند سپس شیمی درمانی و اشعه درمانی و در بعضی دیگر برعکس، ابتدا شیمی درمانی انجام می‌شود، سپس جراحی. خیلی سرطان‌ها سریع درمان می‌شود خیلی‌ها طول می‌کشند، اما باز هم درمان می‌شود. اینکه گفته می‌شود سرطان، درمان ندارد، درست نیست.

فقط طول درمان و شکل درمان تفاوت دارد. خود لغت شیمی درمانی برای مردم ترسناک است. همه از شیمی درمانی می‌ترسند و اینگونه ترسیم شده که شیمی درمانی هیچ تأثیری ندارد و بهتر است بدون درمان و درد کشیدن حاصل از درمان این چند صباح آخر را بگذرانیم، اما واقعا این باور بسیار غلط است و انجام شیمی درمانی بخش مهمی از درمان و بهبودی است.

برچسب ها: سلامت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی : ۱
غیر قابل انتشار : ۴
mondana
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
1
9
ایا تومور تخمدانی درسن 55سالگی با متاستاژ بسیار کم و پتنکراس و کلیه وکبد و وآژن سالم وعدق خونی خفیف درتغذی تومور ومایع اندک درلگن نشان دهنده خوش خیم بودن است به محض درد در یک ماه به آن رسیدگی داریم میکنیم
pooya
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
1
5
اول خاک بر سر کارخانه ها وکشاورزها که به سلامتی مردم اهمیت نمیدهند خاک بر سر اداره آب با تصفیه آب مزخرفش.چطور انشتین با استفاده از سیزده درصد مخش بمب اتم اختراع کرد اما پزشکها درمان نمیکنند یا نمیخواهند ضعف ضعف متخصصهاست.
peyman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
0
3
دکتر شما خوب هستید.بهتر است دکترهای پولکی راه مردن آسانرا یاددهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
1
5
ممنون از توضیحات ساده و کامل و مفیدتون
behnam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
2
22
خدایا به حق بزرگی کرم مهربانی رحمانیتت همه را شفا بده به خصوص بیمار مرا.خدایا چراغ امید مرا خاموش نکن.
mahdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
1
7
از فیزیکدانها و ریاضی دانها ومهندسین کامپیوتر وتیوریهای آلبرت انشتین و پلان استفاده کنید هبا استفاده از بوزون هیگز کد ژنتیکی سلول را پیدا کنید و اشتیاق سلول را خاموش کنید قطعا بالای هشتاد درصد سرطان درمان خواهد شد وواکسن از خود شلول بدن بسازید شک نکنید عمر به سی سال شاید بیشتر برسد.این قرن باید قرن درمان سرطان باشد تمام بودجه های کشورها باید اختصاص یابد وپزشکان کوچکترین کوتاهی نکنند.فقط به خاطر خدا قسمتان میدهم درمانهای پیشرفته را وارد ایران کنید.
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
0
10
آهای دکترها آنکولوژیستها شیمی درمانی را تعطیل کنید وروشهای نوین دنیا به کار ببرید با طول عمر زیاد
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
1
3
زمین خشک وقتی بارون میاد خودشو لوس میکند لوس کردنش باعث میشه گیاهانی در بیاد که شاید خودش نفهمه از دستش در بره اما این زمین خشک سرورش آب بدون آب همه هیچیم میخواهمبگم در مان سرطان درربشه کوهها یعنی عنق پاک اقیانوسها و گیاهنی است به نظر میاد الکی بیرون آمدند.اما در ول کوه صبور فلزاتی است که شالده درمان قطعیند.مثل طلا آهن و ایبریدیوم.
mahtab
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
1
9
خدایا سرطانها را نابود کن تا به خانواده ها آرامش برسد.خطاب بهفوق تخصصها ژن درمانی را جایگزین شیمی کنید.
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
3
7
واقعا آنکولوژیستها اگر مریض شوند شیمی درمانی میکنند یا اینکه با پول مردم به اروپا برای درمان میروند. دکترهای پولی را بیرون کنید.
Halim
|
Germany
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
37
4
من که تو عمرم ندیدم یک آدم سرطانی کامل خوب بشه هر سرطانی که بوده آخرش دیدم بعد از یک مدت خیلی محدود فوت کرده در کل هیچ کسی از هر نوع سرطانی که باشه جان سالم بدر نمیبره حتی اگر به بالاترین پزشکان و بیمارستان های جهان هم برود آخرش فقط مرگ زودرس در انتظارش هست.
زینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
نباید از سرطان ترسید باید مبارزه کرد شوهرم الان بیست سال از سرطان روده اش میگذرد خوشبختانه خوب شده وزندگی عادی خودرا دارد مادرم سرطان سینه داشت درمان شد ده سال هستش مرگ وزندگی دست خداست
pooya
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
3
20
امام رضا شفا میدهد.درمانهای ژنتیکی درمان نسبتا قطعی با طول عمر بتلای 20 سال بودا بعدش روش شیمی درمانی باید حذف شود
mohamad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
1
6
هزار نفر از افراد درکالیفرنیا که متاستاز قوی داشتند بالای ده سال در مورد توده های تخمدانی داشتند من نمیدانم چرادرایران مشولین برای سلامتی مردم فقیر وتهیدست ارزشی قایل نیستند ودرمانهای نوین ژنتیکی وسلول درمانی را جایگزین شینی درمانی نمیکنند.چقدر مردم سختی بکشند هزینه بالا دربیمارستانهای خصوصی شیراز .دولت بیکفایت مجلس بی خاصیت فقط مردم به قوه قضاییه امیدوارند کخ ریشه فساد کنده شود.واقعا حق مستضعفین داخل کشور کجاست؟
rahim
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
1
2
در متاستازها وسن بالای توده تهمدانی 20سال پیش بالی ده سال عمر کرده بودند آیا باپیشرفت علم ژنتیک چرا آقای دکتر عزیز این روش را وارد ایران نمیکنند آیا مسوولین برای جان ملت ارزشی قایل نیستند آیا وزارت بهداشت ما با سازمان جهاتی دارو تعامل ندارد.چرا میگویند تا چندسال دیگر سرطانها درمان قطعی میشوند آیا وزارت بهداشت رنج خانواده ها را میداند.درمان ژنتیکی که سلول را به جای خود برمیگرداند بهترین روش جایگزین شیمی درمانی است که باید هرچه سریعتر وارد بیمارستانها شود همچنین عمل با رباط درخارج صورت میگیرد اهای مسوولین مردم دارند مالیات میدهند لطفا برای جان ملت عزیز ایران ارزش قایل شوید.
omid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
1
12
امید ناامیدان خدا است. آقایHalimبرو کلیپ سعید چندانی و بهبود یافته در مشهد ودیدن چهار زوار را بخوان.اعتقاد خالص به خدا و پیامبران وامامان شفابخش هست.
jamal
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
1
5
آقای سعیدی به خاطر خدا به خاطر خون شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم به خاطر صبوری ملت عزیز ایران هرچه سریع درمان ژنتیکی را که بسیار بسیار کم عوارض است را درکشور جایگزین شیمی درمانی کنید.وبهترین روشهای سلول درمانی که در دنیا نظیر اروپا غرب چین و روسیه است را برای بیمارها به کارببرید.داروهایی که سیستم ایمنی را بسیار بالامیبرند وواکسن ضد سرزانی از خود سلولهای مخرب درمان اصلی است.به امید خدا و کمک امام زمان و همت دولت و مجلسو آنکولولو ژیستها باید درمان قطعی سرطان تا یکی دوسال آینده توسط ایرانیان باغیرت کشف شود لازم است بودجه زیادی را صرف اینکار مهم بگذارید.یا علی مدد.
abas
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
1
9
چرا روش ژنتیکی یونی که خیلی خیلی بهتر از شیمی درمانی است در ایران اجرا نمیشود؟ دوم من درمان سرطان رامیوانم خاک وگیاه واقعا گیاهان تند وتلخی هستند که با سرطان مبارزه میکنند باید آن گیاه کوهی را شناخت و خاک وریشه ومیوه های اطراف آنگیاه راپیدا کرد و تبدیل به یون شبیه پلاکت کرد وازپلاکت شبیه گلبول سفید ساخت و دی ان ایا ار ان ا ناقص را ویرتن کرو.حیف که ابوعلی سینا نیست دکترهای این دوره پول پرستند حکیم و پژوهشگر به معنای خاص پزشکی نیستند.فقط خدا رحم کند.
iman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
0
7
تمام تلویزیون شده است فوتبال پولهای ملیاردی کثیفی که خرج امثال کیروش شفر واستراماچونی ویک باشگاه خاص میشود.اما خبری از ورمان به روز صعب العلاجها به خصوص درمانهای ژنتیکی و سلول درمانی که طول عمر را بالا میبرد نیست باید تاسف خورد برای دولت و مجلس و مسوولین کشور که شیمی درمانی را پایه قرار دادند اما این این ملت مظلوم ایران مالیات میدهند بهترین دکترها و بهترین درمانها حقشون هست.
پویا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
1
6
هر کشاورزی که کود شیمیایی برای میوه و سبزیجات و گیاهان و گوجه بادمجان کدو و گیاهان استفاده میکند باید مجازات شود واون مسوولی که اجازه داده به کشاورزان کشور باید اشد مجازات شود وسالها حبس بخورد.اما علم ژنتیک بسیار پیشرفت کرده است همچنین علم نانو اما متاسفانه وزارت بهداشت اقدامی نمیکند و به فکر سلامتی ملت ایران نیستند.فقط ریشه ملت را با گرانی زده اند.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
3
9
سلام سرطان روده داشت زودی بهش رسیدید؟
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
4
کوهها اعماق دریاها قطعا درمان سرطان است
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
4
آنچه به جایی نرسد فریاد است.حتی صدل و سیما به خصوص صدا از تیم استقلال تهران حنایت میکند ومیگوید اشتقلال آیا بازی باخته اش رافراموش میکند، ای کاش به جای این حمایته به فوز درمان به روز دنیابرای صعب العلاجهادودند.یک تیم فینال آسیا رفته بازیکنهایش رو فراری دادن ومیلیونها هوادار نگران.مشت نمونه خروار است.دراین کشور فکر مردم نیستند.
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
2
درمان در کوهها می باشد درگیاهان ناشناخته به کمک طلا و فلزات .درمان پوست صدف و مروارید است .درمان یونی هسته ای عالی است با پرتو پوزون هیگز کشف شده توسط دانشمند مصری در آزمایشگاه سوییس توسط شتابدهنده های ذرات.
پرویز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
7
چرا کلینیک های ژن درمانی در ایران نیست چرا با اعصاب ملت بازی می کنید.
جمشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
1
0
چرا از ایبریدیوم و نانو طلا استفاده نمیکنید چرا ازهر سفید زنبور عسل استفاده نمیکنند چرا از زهر عقرب و مار استفاده نمی کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شهربانو مودت
|
Germany
|
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
0
1
سلام و وقت بخیر
من دوماهی است که متوجه تومور بدخیم در یکی از سینه هام شدم و درحال حاضر در آلمان مشغول شیمی درمانی هستم

ضمن تشکر و قدردانی بسیار زیاد بخاطر نوشتن مقاله پربارتون ، میخواستم ازتون بپرسم که ایا استفاده زیاد از موبایل، باعث گرفتار شدن به سرطان سینه میشود ؟
من بعلت تنهایی روزانه بیشتر از شاید ۸ ساعت در فاصله نیم متری از موبایل هستم ، ممکن است به صفحه موبایل نگاه نکنم ولی سخنرانیها و اخبار و یا کتاب صوتی رو گوش میکنم و برای رد آگهی ها ناچارم موبایلم رو نزدیک خودم بگذارم.
بسبار ممنون خواهم شد که اگر در اینمورد تحقیق شده ، نتیجه را اطلاع دهید. متشکرم
برقرار و موید باشید
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی