تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
برپایی نمایشگاه هنری با هدف کمک به ایتام ایدز و معلولین؛

دست یاری هنرمندان به سمت معلولین و بیماران ایدز

در این نمایشگاه ۱۰۸ اثر از هنرمندان بزرگ به نفع ایتام ایدز و معلولان جسمی و حرکتی به نمایش عموم درآمده است.

کد خبر: ۱۷۸۸۰
۱۳:۲۸ - ۱۳ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوزـ در این نمایشگاه ۱۰۸ اثر از هنرمندان بزرگ به نفع ایتام ایدز و معلولان جسمی و حرکتی به نمایش عموم درآمده است.

ماجرای این نمایشگاه به سال ۸۷ برمی گردد. قرار بر این بود نمایشگاهی حرفه‌ای در راستای امور خیریه برپا شود. در این میان یکسری از هنرمندان که با انجمن احیای ارزش‌ها در ارتباط بودند، تصمیم گرفتند نمایشگاهی را به نفع ایتام ایدز راه بیندازند و عواید فروش آن را هزینه ایتام ایدز و معلولان جسمی و حرکتی و همچنین درمان و پیشگیری از ایدز کنند.

مرضیه پورتسوجی مسئول گالری آشیانه مهر انجمن احیا می‌گوید: وقتی موضوع چنین نمایشگاهی مطرح شد، عده‌ای از هنرمندان بنام، اعلام آمادگی کردند، اما تعدادشان زیاد نبود. از طرفی فکر نمی‌کردیم آثار زیادی هم در حمایت از ایتام ایدز و معلولان و هزینه‌های پیشگیری و درمان ایدز به نمایشگاه ارسال شود.

این در حالی بود که مسئولان انجمن با عده‌ای از هنرمندان تماس گرفتند و با استقبال آن‌ها رو به رو شدند. در این میان، اما هنرمندان دعوت شده به شرکت در این نمایشگاه این موضوع را با دیگر دوستان هنرمندشان در میان گذاشتند و در نهایت ۱۰۰ هنرمند حاضر به شرکت در این نمایشگاه شدند.

پورتسوجی ادامه می‌دهد: در اتفاقی غیرقابل پیش بینی ۵۰۰ اثر هنری به دست ما رسید و عده‌ای از هنرمندان به جای یک اثر، چند اثر به نفع این نمایشگاه ارسال کرده یا حضوری به دست ما رساندند. این بسیار برای ما ارزشمند بود. چراکه خودمان فکر می‌کردیم حدود ۴۰ تا ۵۰ اثر هنری به دست ما برسد، اما ۵۰۰ اثر به دستمان رسید. تازه آنجا بود که متوجه شدیم چقدر هنرمندان پتانسیل همکاری و شرکت در امور خیریه و فعالیت‌های اجتماعی دارند و از آن پس به برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بیش از پیش تشویق شدیم.

حالا برای دومین سال پیاپی چنین نمایشگاهی بار دیگر برپا شده است و در حال حاضر در گالری آشیانه مهر نمایشگاه دیگری با شرکت ۸۰ هنرمند بزرگ و حدود ۱۰۸ اثرهنری برپا شده است.

پورتسوجی می‌گوید: این نمایشگاه هفتم دی ماه افتتاح شد و شامل آثاری همچون نقاشی، خط، خط نقاشی، عکس و مجسمه است. ما معتقدیم شرکت هنرمندان در این نمایشگاه‌ها که به نفع خیریه است، از یک طرف می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند و از طرف دیگر این حرکت هنرمندان روی مردم اثرگذار است. در واقع مردم نیز با دیدن حرکت‌های هنرمندان به نفع خیریه تشویق به شرکت در این برنامه‌ها خواهند شد.

به گفته پورتسوجی امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز است که مردم، هنرمندان و فعالان اجتماعی دست به دست هم دهند تا در پیشگیری و درمان ایدز گام‌های بلندتری بردارند.

او می‌گوید: یکی از جامعه هدف ما ایتام ایدز هستند. بچه‌هایی که از اچ آی وی آسیب دیده اند، به ویژه بچه‌هایی که پدر و مادرشان را در اثر این بیماری از دست داده اند نیاز به توجه ویژه‌ای دارند. فقر، بیماری، انگ ناشی از مرگ والدین آن‌ها بر اثر اچ آی وی باعث می‌شود تا این بچه‌ها آسیب بیشتری را متحمل شوند. به همین دلیل نیاز به حمایت و خدمات مددکاری دارند. در همین راستا انجمن احیا به صورت ویژه‌ای این افراد را مورد توجه و حمایت خود قرار داده به این امید که هم از این بچه‌ها حمایت کنیم و هم تعداد بیشتری را به مجموعه حمایت شده احیا اضافه کنیم.

به گفته پورتسوجی آن‌ها در تلاش هستند که در ابتدا آمار مبتلایان به اچ آی وی را کاهش دهند، اما در همین راستا ایتام ایدز را نیز حمایت می‌کنند. «یکی دیگر از جوامع هدف ما معلولان جسمی و حرکتی هستند که ما از آن‌ها با عنوان توانیاب یاد می‌کنیم. انجمن احیا از کودکان توانیاب نیز حمایت کرده و خدمات صددرصد رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که همه این هزینه‌ها با کمک‌های مردمی تامین می‌شود. این دسته از افراد نیز به خاطر نوع مشکلی که دارند، نیازمند حمایت هستند تا به زندگی عادی شان برگردند و توانمند شوند. از این رو برپایی این نمایشگاه‌ها و حمایت هنرمندان با نمایش آثارشان می‌تواند قوت قلبی برای این افراد باشد».

در حال حاضر نمایشگاه تجلی عشق به نفع ایتام ایدز و معلولان جسمی و حرکتی برپا است و این نمایشگاه تا ۲۱ دی ماه ادامه دارد و عواید حاصل از فروش این آثار که به دست انجمن احیا می‌رسد، صرف کودکان تحت حمایت این انجمن خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی