تیتر امروز

انتخابات ۸ تیر؛ ادای احترام پزشکیان به شهدا/ پورمحمدی: درباره بزرگی کوروش تردید ندارم
انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغات نامزد‌ها (بروز رسانی می‌شود)

انتخابات ۸ تیر؛ ادای احترام پزشکیان به شهدا/ پورمحمدی: درباره بزرگی کوروش تردید ندارم

انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در ایران در حالی برگزار می‌شود که شورای نگهبان تنها صلاحیت شش نامزد از مجموع ۸۰ نفر را تایید کرده است. مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی،...
مناظره انتخاباتی؛ احمد بخارایی مخالف و جهانبخش محبی‌نیا موافق
برنامه انتخاباتی دیدارنیوز؛ موافقان و مخالفان انتخابات ریاست جمهوری

مناظره انتخاباتی؛ احمد بخارایی مخالف و جهانبخش محبی‌نیا موافق

در ادامه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز این بار با یک مناظره جذاب بین احمد بخارایی جامعه شناس به عنوان مخالف و جهانبخش محبی‌نیا نماینده ادوار مجلس به عنوان موافق انتخابات، مهمان نگاه‌های گرم...

میزان خواب مناسب برای سنین مختلف چقدر است؟

خواب مناسب برای گروه‌های مختلف سنی چند ساعت در روز است؟ بنیاد ملی خواب آمریکا اخیرا توصیه‌های خود را برای افراد در هر سنی منتشر کرده است.

کد خبر: ۱۶۶۴۱۸
۰۹:۲۷ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳

میزان خواب مناسب برای سنین مختلف چقدر است؟

دیدارنیوز: بنیاد ملی خواب آمریکا (thensf.org) اخیراً توصیه‌های خواب خود را برای افراد در هر سنی منتشر کرده است.

بنیاد ملی خواب آمریکا (thensf.org) اخیراً توصیه‌های خود را برای خواب افراد در هر سنی منتشر کرده است. به اعتقاد این موسسه همه به خواب مناسبی نیاز دارند، اما محققان بررسی کردند که این میزان باید اندازه‌های مختلفی داشته باشد.

تعادل در کنار ورزش منظم و رژیم غذایی مغذی کلید یک زندگی کلی سالم است. با این حال، بسیاری از مردم بدون در نظر گرفتن نحوه استفاده از این زمان حیاتی، رفتن به رختخواب را امری بدیهی می‌دانند.

به نقل از اطلاعات آنلاین، این تحقیق نشان داد افرادی که معمولاً بعد از نیمه شب به خواب می‌روند ممکن است در مقایسه با افرادی که ساعت ۱۰ شب به خواب می‌روند، ۱۲ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار داشته باشند. این مطالعه می‌گوید که بزرگسالان باید تا ساعت ۱۰ تا ۱۱ شب البته بسیاری از افراد به دلیل شغل، تعهدات خانوادگی و ... نمی‌توانند به این روال پایبند باشند؛ بنابراین حتی اگر فردی باید قبل یا بعد از ساعت ۱۰ تا ۱۱ بخوابد، باز هم باید به میزان مناسب استراحت کند.

توصیه‌های زیر نظر کلی در میان متخصصان مختلف سلامت از جمله متخصصان اطفال و روانپزشکان است.

۰ تا ۳ ماه: ۱۴ تا ۱۷ ساعت
۴ تا ۱۱ ماه: ۱۲ تا ۱۵ ساعت
۱ تا ۲ سال: ۱۱ تا ۱۴ ساعت
۳ تا ۵ سال: ۱۰ تا ۱۳ ساعت
۶ تا ۱۳ سال: ۹ تا ۱۱ ساعت
۱۴ تا ۱۷ سال: ۸ تا ۱۰ ساعت
۱۸ تا ۲۵ سال: ۷ تا ۹ ساعت
۲۶ تا ۶۴ سال: ۷ تا ۹ ساعت
۶۵ سال و بالاتر: ۷ تا ۸ ساعت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی