تیتر امروز

عباس امیری‌فر: کسی که گفت از اسرائیل اسناد جاسوسی دارد، چرا رو نکرد؟ /پرونده بقایی از تاجزاده سنگین‌تر بود اما ملغایش کردند/ احمدی نژاد دیگر وجود ندارد و به مزبله سپرده شد
گفت و گوی دیدار در ویژه برنامه «میدان پاستور» با یک فعال سیاسی اصولگرا:

عباس امیری‌فر: کسی که گفت از اسرائیل اسناد جاسوسی دارد، چرا رو نکرد؟ /پرونده بقایی از تاجزاده سنگین‌تر بود اما ملغایش کردند/ احمدی نژاد دیگر وجود ندارد و به مزبله سپرده شد

دیدارنیوز به مناسبت نخستین سالگرد ریاست جمهوری مسعود پزشکیان ویژه برنامه ای را با عنوان «میدان پاستور» طراحی و اجرا کرد. نخستین مهمان این ویژه برنامه عباس امیری فر، فعال سیاسی اصولگرا بود.
فرجی‌راد: از شهریور ۱۳۲۰ تا کنون، شاهد چنین وضعیت خطیری در ایران نبودیم/ تصور نمی‌کنم اسرائیل تا دو ماه آینده به ایران حمله کند/ با ازسرگیری گفت‌و‌گوها، احتمالا شاهد مذاکرات مستقیم بین تهران و واشنگتن خواهیم بود
در گفتگوی دیدارنیوز با یک دیپلمات با سابقه مطرح شد

فرجی‌راد: از شهریور ۱۳۲۰ تا کنون، شاهد چنین وضعیت خطیری در ایران نبودیم/ تصور نمی‌کنم اسرائیل تا دو ماه آینده به ایران حمله کند/ با ازسرگیری گفت‌و‌گوها، احتمالا شاهد مذاکرات مستقیم بین تهران و واشنگتن خواهیم بود

عبدالرضا فرجی‌راد، دیپلمات با سابقه و تحلیلگر ارشد مسائل بین‌الملل با حضور در استودیوی دیدار به تبیین و تحلیل وضعیت حاکم بر منطقه و مناسبات مربوط به آن، پس از جنگ ۱۲ روزه و تجاوز اسرائیل به خاک...
فعال شدن مکانیسم ماشه؛ پایان تعامل با اروپا/ آمریکا: يا خلع سلاح حزب‌الله يا فروپاشی لبنان/ افزایش شاخص فقر و فلاکت در ایران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

فعال شدن مکانیسم ماشه؛ پایان تعامل با اروپا/ آمریکا: يا خلع سلاح حزب‌الله يا فروپاشی لبنان/ افزایش شاخص فقر و فلاکت در ایران

این صد و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

"رتبه‌بندی" معیشت معلمان را متحول نمی‌کند

News Image Lead

رضا مسلمی با انتقاد از تعلل دولت در تامین بودجه لازم برای بهبود معیشت معلمان گفت: طرح رتبه‌بندی با شاکله و چیدمان فعلی پاسخگو نیست.

کد خبر: ۱۶۴۰۴
۱۰:۴۳ - ۲۲ آذر ۱۳۹۷
دیدارنیوز - طرح رتبه‌بندی معلمان و چگونگی اجرای این طرح، مدتهاست که به یک چالشِ جدی برای فعالان صنفی معلمان تبدیل شده است؛ سوال اصلی اینجاست که آیا رتبه‌بندی طرحی مفید است و می‌تواند مشکلات معیشتی معلمان را در سطوح مختلف مرتفع نماید؟

رضا مسلمی (فعال صنفی معلمان) در این رابطه می‌گوید: پاسخ این سوال منفی‌ست؛ رتبه‌بندی با چینش فعلی آن نمی‌تواند هیچ یک از مشکلات موجود را برطرف نماید. در ضمن با این چیدمان، به هیچ کدام از اهداف تعیین‌شده‌ی خود که افزایش انگیزه‌ی معلمان و ارتقای سطح آموزش است، نخواهد رسید.

دولت اعلام کرده در بودجه ۹۸، دو هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان درنظر گرفته است. مسلمی معتقد است؛ این بودجه ناکافی‌ست لذا نمی‌توان انتظار داشت با ۲ هزار میلیارد تومان، تحول کیفی در آموزش کشور رخ بدهد. اگر قرار باشد این مبلغ بین تمام معلمان کشور تقسیم شود، نمی‌توان انتظار افزایش حقوق بیش از ۱۵۰ هزار یا ۲۰۰ هزار تومان داشت؛ با ۱۵۰ هزار تومان نه کمبود انگیزه جبران می‌شود و نه مشکلات معیشتی معلمان برطرف خواهد شد.

این عضو کانون صنفی معلمان می‌افزاید: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده "این تلقی از رتبه‌بندی که در صورت اجرا از فردا حقوق همه معلمان سه برابر می‌شود، درست نیست"؛ باید به جناب وزیر بگوییم معلمان انتظار ندارند حقوق‌شان با رتبه‌بندی سه برابر شود اما شما و تیم مدیریتی‌تان نیز به هیچ کدام از وعده‌هایی که قبل از انتخاب به مقام وزارت دادید، عمل نکردید. در ضمن در جلسه دیدار با فعالان صنفی معلمان سراسر کشور وعده دادید که موانع پیش پای تشکل‌های صنفی را برمی‌دارید؛ اینها هم محقق نشد.

«رتبه‌بندی» جامعیت کافی ندارد

مسلمی با تاکید بر اینکه برای اجرای صحیح و بدون نقص طرح رتبه‌بندی –گرچه این طرح صد درصد کارشناسانه و رضایت‌بخش نیست- مطابق با اهداف سند تحول بنیادین ۱۱ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان، بودجه نیاز است، افزود: امیدواریم قصد نداشته باشند با اجرای نیم‌بندِ طرح رتبه‌بندی ادعا کنند مشکلات معیشتی معلمان برطرف شده و آموزش کشور نیز دچار تحول اساسی شده‌است.

مسلمی ادامه می‌دهد: اینکه در طرح رتبه‌بندی، معلمان با کمتر از ۵ سال سابقه تدریس یا مربیان پیش‌دبستانی کامل حذف شده‌اند، نشان می‌دهد که این طرح جامعیت کافی ندارد؛ جهش مقطعیِ دستمزد گروهی از معلمان نمی‌تواند مشکلات معیشتی را به شیوه پایدار حل کند.

این فعال صنفی معلمان همدان در پایان خواستار مشارکت تشکل‌های صنفی معلمان در طرح‌های آموزشی و تعیین بودجه‌ها شد و گفت: در همه جای دنیا معلمان در مسائلی که به سرنوشت‌شان مربوط است، مشارکت فعال دارند و دولت، حق چانه‌زنی و دخالت آنها را به رسمیت می‌شناسد؛ اما در ایران ما باید منتظر بمانیم تا از رسانه‌ها بشنویم که چه خوابی برایمان دیده‌اند!

ارسال نظرات
امروز پنجشنبه ۲۶ تير
امروز پنجشنبه ۲۶ تير
امروز پنجشنبه ۲۶ تير
امروز پنجشنبه ۲۶ تير