تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

ایتالیا: گروه هفت امروز برای بررسی حمله ایران به اسراییل جلسه تشکیل می‌دهد

نخست‌وزیر ایتالیا با واکنش به عمیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی، جزئیاتی را درباره برگزاری جلسه گروه هفت برای بررسی این حمله اعلام کرد.

کد خبر: ۱۶۳۸۸۸
۱۵:۳۷ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۳

ایتالیا: گروه هفت امروز برای بررسی حمله ایران به اسراییل جلسه تشکیل می‌دهد
دیدارنیوز: نخست‌وزیر ایتالیا با واکنش به عمیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی، جزئیاتی را درباره برگزاری جلسه گروه هفت برای بررسی این حمله اعلام کرد.

در پی پاسخ تلافی‌جویانه ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق طی عملیات «وعده صادق» علیه نقاطی در اراضی اشغالی، «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا در پیامی اعلام کرد که ریاست ایتالیایی «گروه هفت» قرار است عصر امروز کنفرانسی مجازی با حضور رهبران کشور‌های این گروه برای بررسی حمله ایران تشکیل بدهد.

گروه هفت شامل هفت کشور بزرگ صنعتی جهان، از جمله آمریکا، کانادا، ژاپن، ایتالیا، فرانسه، انگلیس و آلمان است.

ملونی در پیامی که در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده، پاسخ ایران را محکوک کرده و گفت: ما نگرانی شدید خود را درباره ثبات‌زدایی بیشتر در منطقه اعلام کرده و برای جلوگیری از آن تلاش می‌کنیم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شامگاه گذشته، اهدافی در اراضی اشغالی را با صد‌ها موشک و پهپاد مورد هدف قرار داد.متحدان رژیم صهیونیستی با محکوم کردن این حمله درباره افزایش تنش‌‎ها در منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند.

«جو بایدن» رییس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در پی این حمله گفت که با سران گروه هفت نشستی را برگزار می‌کند تا «یک پاسخ یکپارچه دیپلماتیک» را به حمله تلافی‌جویانه ایران، هماهنگ کند.

حمله به پایگاه هوایی نواتیم در سرزمین‌های اشغالی از اهداف عملیات موشکی و پهپادی ایران در پاسخ به حمله موشکی صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق بود؛ پایگاه مبدأ شلیک موشک‌های اسرائیل که شهادت مستشاران ارشد ایرانی و همراهانشان را به همراه داشت و نقض کامل قوانین بین‌المللی از سوی این رژیم بود.

ایران از پاسخ موشکی و پهپادی مشروع و قانونی خود در در اسرائیل اهداف متعددی را دنبال می‌کرد که از جمله آن‌ها - و شاید یکی از مهمترین‌شان - ضربه به پایگاه هوایی نواتیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود. پایگاهی در منطقه صحرای نقب و در نزدیکی شهر بئر السبع که با برخورداری از یک باند پرواز ۳۴۰۰ متری، آشیانه و پایگاه اصلی جنگنده‌های F-۳۵ رژیم صهیونیستی است.

همچنین خبرگزاری فلسطینی شهاب از اصابت موشک‌های ایران به پایگاه نظامی رامون در النقب خبر داده است. گفته شده هفت موشک ایران به این پایگاه هوایی اصابت کرده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز به هدف قرار گرفتن یک پایگاه ارتش این رژیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی نیز اعتراف کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی