تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

جوانان ما به تهدیدها پاسخ قاطع می‌دهند/ تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد. گفته می‌شود بامداد جمعه ۳۱ فروردین حادثه‌ای در آسمان اصفهان رخ داده که اسرائیل در آن نقش داشته است.

کد خبر: ۱۶۳۸۱۳
۱۱:۱۲ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۳

تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا/ ده‌ها معترض مخالف جنگ بازداشت شدند +ویدیو

دیدارنیوز _ سرویس بین‌الملل: پس از حمله تروریستی و وحشیانه اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق که منجر به شهادت سردار زاهدی و جمعی از فرماندهان سپاه شد، مقامات کشورمان بار‌ها از پاسخ به این حمله و تنبیه اسرائیل سخن گفته‌اند.

از روز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل آغاز شد و در عملیاتی با عنوان «وعده صادق» مناطقی از اسرائیل مورد هدف قرار گرفت.

گفته می‌شود بامداد جمعه ۳۱ فروردین حادثه‌ای در آسمان اصفهان رخ داده که اسرائیل در آن نقش داشته است.

خبر‌های مربوط به تنش میان ایران و اسرائیل و تحولات منطقه در روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت‌ماه را می‌خوانید:

 

ساعت: ۱۷:۲۹/ معاون اجرایی ارتش: جوانان ما پاسخ قاطع به تهدیدات خواهند داد

امیر سرتیپ محمودی، معاون اجرایی ارتش گفت: امروز بسیاری از جوانان آمادگی کامل برای مقابله با همه تهدیدات را دارند و در صورت بروز تهدید با قاطعیت به تهدیدات پاسخ خواهند داد.

تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا/ ده‌ها معترض مخالف جنگ بازداشت شدند +ویدیو

ساعت: ۱۶:۵۸/ تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

به نقل از شبکه العربیه، صد‌ها دانشجوی آمریکایی، روز دوشنبه ۳ اردیبهشت در حمایت از فلسطینیان، در دانشگاه «نیویورک» در منهتن تجمع کردند.

به گفته رسانه‌ها، پلیس منهتن در جریان این تظاهرات، ده‌ها معترض مخالف جنگ را بازداشت کرد.

ساعت: ۱۲:۲۸/ سرلشکر باقری: وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرده است

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: وضعیت منطقه قبل و بعد از اقدام تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران به مناطق حساس و پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی تغییر کرده است.

به نقل از ایسنا، سرلشکر محمد باقری در آیین رونمایی از طرح جامع دانشگاه عالی دفاع ملی که با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد، با تاکید بر اینکه در شرایط حساس کنونی منطقه، دانشگاه عالی دفاع ملی باید شرایط آینده کشور و منطقه را مورد بررسی قرار دهد، گفت: وضعیت منطقه قبل و بعد از اقدام تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران به مناطق حساس و پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی تغییر کرده است.

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

وی پیروزی‌های رزمندگان اسلام را در عملیات وعده صادق که پاسخ محکمی به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی انجام گرفت تبریک گفت و تصریح کرد: این پاسخ با نشان دادن اراده ملی علیه رژیم رقم خورد و تاثیرات راهبردی را بحمدالله درسطح منطقه و جهان داشت.

سرلشکر باقری افزود: نیرو‌های مسلح، احتمالات و سناریو‌ها را در سطح عملیاتی مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار می‌دهند و دانشگاه عالی دفاع ملی باید در سطح راهبردی این موضوعات را مورد توجه خود قرار دهد.

ساعت: ۱۰:۲۳/ حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی در جنگ کشته شدند

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که دست کم ۳۴ هزار و ۱۸۳ فلسطینی در جریان حمله وحشیانه اسرائیل به غزه از ۷ اکتبر تاکنون کشته شده‌اند.

همچنین ۷۷۱۴۳ نفر دیگر نیز در این کمپین زخمی شده‌اند.

به نقل از اسکای نیوز، آمار‌های وزارت بهداشت غزه بین غیرنظامیان و شبه نظامیان تمایز قائل نمی‌شوند.

 

خبر‌های مربوط به تنش میان ایران و اسرائیل و تحولات منطقه در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه را می‌خوانید:

ساعت: ۲۰:۰۱/ هشدار درباره بیماری روانی در غزه

به نقل از اسکای نیوز، کارشناس سازمان ملل درباره بیماری روانی طولانی مدت برای مردم جنگ‌زده غزه هشدار داد. یک کارشناس هشدار داد که ممکن است سال‌ها بعد بیماری روانی در میان فلسطینی‌های غزه ظاهر شود.

تلالنگ موفوکنگ، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حق سلامت، هشدار داد که بررسی تأثیر درگیری بر رفاه بلندمدت فلسطینیان در غزه «واقعاً مهم است».

موفوکنگ با اشاره به پریشانی روانی حاد که بعدا در زندگی به اضطراب و انواع دیگر بیماری‌های روانی تبدیل می‌شود، گفت که او نگران خطر بیماری‌های ناشی از آب و هوا و کمبود تجهیزات پزشکی، خدمات باروری و سلامت روان در منطقه است.

او افزود: سیستم بهداشتی در غزه کاملا محو شده است و حق سلامت در هر سطحی از بین رفته است.

امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است/ لزوم اجتناب از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه

ساعت: ۱۹:۴۰/ امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به امنیت مراکز هسته‌ای و نیروگاه اتمی بوشهر گفت: امنیت نیروگاه و مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار و اعتبار حفاظ امنیتی برقرار است.

اسلامی عصر امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به امنیت مراکز هسته‌ای و نیروگاه اتمی بوشهر گفت: امنیت نیروگاه و مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار و الحمدلله کشور یک نظام امنیتی و قدرتمند است.

لزوم اجتناب از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه

اسلامی ادامه داد: نظام دفاعی و امنیت ما هر گونه تعرض به این کشور شود این تسلط کشور و اقتدار نیرو‌های مسلح حفاظت و امنیت هسته‌ای هم در کمال اقتدار و اعتبار حفاظ امنیتی برقرار است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

ساعت: ۱۸:۰۲/ لزوم اجتناب از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه

دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل درباره لزوم اجتناب از تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه و تنش‌زدایی در مرز اسرائیل و لبنان تلفنی گفتگو کرده است.

همچنین تقویت تدابیر لازم برای مقابله با آنچه آنها ادعای «اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» خوانده‌اند، در این گفتگو مطرح شده است.

اسرائیل از حمله به رفح خودداری کند/ استعفا پس از شکست ۷ اکتبر

ساعت: ۱۱:۲۹/ اسرائیل از حمله به رفح خودداری کند

به نقل از شبکه العربیه، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به گسترش فاجعه انسانی در نوار غزه ابراز نگرانی کرد و گفت: «مجددا از اسرائیل می‌خواهیم از حمله به رفح خودداری کند.»

ساعت: ۱۱:۰۳/ استعفای رئیس اطلاعات اسرائیل به دلیل ناکامی‌های ۷ اکتبر

رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل به دلیل شکست در حمله ۷ اکتبر از سمت خود استعفا داد.

آهارون حلیوا اولین شخصیت بلندپایه‌ای است که به دلیل حمله حماس از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

او در ماه اکتبر گفته بود که به خاطر شکست در جلوگیری از این حمله، که دفاع افتخارآمیز اسرائیل را شکسته بود، مقصر است.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس ستاد ارتش استعفای حلیوا را پذیرفت و از خدمات وی تشکر کرد.

ساعت: ۱۰:۳۵/ ادعای بلژیک درباره تحریم ایران و سپاه

حجه لحبیب، وزیر امور خارجه بلژیک مدعی شد که تحریم‌های بیشتر علیه ایران باید شامل سپاه پاسداران هم بشود.

وزیر امور خارجه بلژیک ادعا کرد: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران در واکنش به حمله اخیر این کشور به اسرائیل، باید شامل سپاه پاسداران نیز شود.

وعده نتانیاهو برای مقابله با تحریم آمریکا/ پهپاد اسرائیلی در لبنان سرنگون شد

ساعت: ۰۸:۵۱/ پهپاد اسرائیلی در لبنان سرنگون شد

به نقل از تسنیم، سخنگوی ارتش اسرائیل تأیید کرد که پهپادش بعد از اصابت موشک زمین به هوا در داخل لبنان سقوط کرده است.

ساعتی پیش حزب‌الله لبنان اعلام کرد که پهپاد ارتش اسرائیل را در منطقه العیشیه رهگیری و منهدم کرده است.

ساعت: ۰۸:۳۹/ وعده نتانیاهو برای مقابله با تحریم احتمالى یکی از گردان‌های ارتش اسرائیل از سوى آمریکا

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل مدعی شد با تحریم واحد‌های ارتش این کشور از سوی ایالات متحده مقابله خواهد کرد.

در پی انتشار گزارشی در سایت خبری آکسیوس درباره تحریم قریب‌الوقوع یک گردان ارتش اسرائیل به اتهام نقض حقوق بشر در کرانه باختری، نتانیاهو تحریم نظامیان کشورش را سقوط اخلاقی نامید.

به نقل از بی بی سی، گردان نیتسح یهودا که در کرانه باختری مستقر است، به نقض حقوق بشر فلسطینیان متهم شده است.

نتانیاهو در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «اگر کسی فکر کرده که می‌تواند یک یگان ارتش اسرائیل را تحریم کند، با تمام توانم با آن مبارزه خواهم کرد.»

در صورت تحریم گردان نیتسح یهودا، این یگان و اعضای آن از کمک‌های تسلیحاتی و آموزشی ایالات متحده محروم خواهند شد.

خبر‌های مربوط به تنش میان ایران و اسرائیل و تحولات منطقه در روز یکشنبه ۲ اردیبهشت‌ماه را می‌خوانید:

ساعت: ۲۰:۰۸/ وال‌استریت ژورنال: دولت بایدن ملتمسانه دنبال جلوگیری از حمله ایران بود

به نقل از ایسنا، رسانه آمریکایی نوشت پاسخ ایران به اسرائیل، «بدترین سناریویی» بود که آمریکا متصور شده بود و دولت بایدن ملتمسانه از شرکای منطقه‌ای خود می‌خواست ایران را از انجام دادن حمله منصرف کنند.

روزنامه وال‌استریت ژورنال با ارائه جزئیاتی درباره تلاش دولت بایدن برای جلوگیری از وقوع جنگی تمام‌عیار در منطقه در پی تحقق پاسخ وعده‌داده شده ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی، مطرح کرد که پاسخ ایران طی حملات گسترده پهپادی و موشکی به اراضی اشغالی، بدترین سناریویی بود که نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا متصور شده بودند و واشنگتن ملتمسانه از شرکای منطقه‌ای خود می‌خواست ایران را از انجام دادن حمله‌ای علیه رژیم صهیونیستی منصرف کنند.

این رسانه در گزارشی نوشت: رییس‌جمهور بایدن و تیم امنیت ملی او در ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین) با نگرانی فزاینده‌ای در اتاق وضعیت کاخ سفید مانیتور‌ها را تماشا می‌کردند که در ابتدا، ۳۰ موشک و بعد ۶۰ و بیش از ۱۰۰ موشک بالستیک ایرانی را نشان می‌داد که در حال شلیک به سمت اسراییل بودند.

موشک‌های کروز ایران و موجی از پهپاد‌های به پرواز درآمده بودند و قرار بود همراه با موشک‌های بالستیک به اسراییل برسند؛ شلیک سهمگینی که بایدن و دستیاران او نگران بودند بر توانمندی‌های دفاعی تقویت‌شده‌ای غلبه کند که خودشان و اسراییل یک هفته مشغول آماده کردنش بودند.

پس از این حمله، مقامات آمریکایی گفتند که گستره اولین حمله مستقیم تهران علیه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، مطابق بدترین سناریویی بود که نهاد‌های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا متصور شده بودند؛ این حمله نه‌تن‌ها یکی از متحدان نزدیک آمریکا را تهدید کرد، بلکه تهدیدی نیز برای امید‌های بایدن به جلوگیری از گسترش بحران شش‌ماهه منطقه، یعنی جنگ غزه، به یک جنگ تمام‌عیار منطقه‌ای بود.

بایدن و دستیاران او که ۵:۱۵ دقیقه عصر شنبه در اتاق وضعیت جلسه‌ای برگزار کرده بودند، هنوز مطمئن نبودند که سامانه‌های ضد موشکی اسراییل که با اعزام سامانه‌های ضد موشکی و ضدپهادی آمریکا ده روز پیش از آن تقویت شده بود، بتواند راه رگبار شلیک‌های ایران را سد کند.

همان روز، یکی از مقامات ارشد دولت بایدن گفته بود، «نتیجه استفاده این امکانات دفاعی تا زمانی که قائله ختم نشود، نامعلوم است.»

انتظار عذاب‌آور در مدت حمله ایران، یکی از سخت‌ترین لحظات در بحران ۱۹ روزه‌ای بود که بایدن و تیم امنیت ملی او گرفتارش بودند؛ بحرانی که آن‌ها خود را در آن از آنچه رژیم صهیونیستی و ایران برنامه داشتند در مواقع حساس انجام بدهند، بی‌اطلاع یا نامطمئن می‌یافتند.

ساعت: ۱۸:۳۱/ اسرائیل در روز‌های آینده فشار بر حماس را افزایش خواهد داد

بنیامین نتانیاهو ادعا کرد: اسرائیل در روز‌های آینده فشار سیاسی و نظامی بر حماس را افزایش خواهد داد.

نخست وزیر اسرائیل در سخنانی مدعی شد: همه پیشنهادها برای آزادی گروگان‌ها "کاملا توسط حماس رد شده است".

او گفت: «در روز‌های آینده فشار نظامی و سیاسی بر حماس را افزایش خواهیم داد، زیرا این تنها راه برای آزادی گروگان‌ها و رسیدن به پیروزی است.»

او همچنین در واکنش به گزارش‌ها مبنی بر تحریم‌های قریب‌الوقوع آمریکا علیه یک گردان اسرائیلی گفت: اگر کسی فکر می‌کند که می‌تواند یک واحد در ارتش اسرائیل را تحریم کند، با تمام توان با آن مبارزه خواهم کرد.

ادعای نتانیاهو درباره فشار نظامی و سیاسی بر «حماس»/ حملات هوایی اسرائیل به جنوب لبنان

ساعت: ۱۶:۵۴/ حملات هوایی اسرائیل به جنوب لبنان

جنگنده‌های ارتش متجاوز اسرائیل، روز یکشنبه ۲ اردیبهشت طی ۲۰ دقیقه مرکز شهرک «عیتا الشعب» در جنوب لبنان را هدف دو حمله قرار دادند.

ساعت: ۱۲:۲۲/ وحشی‌گری اسرائیل در کرانه باختری

به نقل از اسکای نیوز، مقامات می‌گویند که دست کم ۱۴ فلسطینی و یک راننده آمبولانس در خشونت‌های کرانه باختری کشته شدند.

به گفته مقامات فلسطینی، نیرو‌های اسرائیلی در جریان یورش گسترده به کرانه باختری اشغالی ۱۴ فلسطینی را به شهادت رساندند که یکی از سنگین‌ترین تلفات ماه‌های گذشته در این منطقه است.

توان نظامی آمریکا در منطقه جوابگوی مقابله با ایران نیست/ تنش میان ترکیه و اسرائیل بر سر «هنیه»

یورش به منطقه نور شمس در نزدیکی شهر طولکرم از اوایل روز جمعه آغاز شد و دیروز ادامه یافت.

خودرو‌های نظامی اسرائیل جمع شدند و صدای شلیک گلوله شنیده شد، حداقل سه هواپیمای بدون سرنشین در بالای نور شمس، منطقه‌ای که پناهجویان و نوادگان آن‌ها از جنگ ۱۹۴۸ که با ایجاد دولت اسرائیل همراه بود و در خود جای داده است، دیده می‌شود.

مقامات بهداشتی فلسطین اعلام کردند که دست کم ۱۴ فلسطینی در این حمله کشته شده اند که مقامات دو نفر از آن‌ها را یک مرد مسلح و یک پسر ۱۶ ساله شناسایی کردند.

ارتش اسرائیل مدعی شد که تعدادی از شبه نظامیان در جریان این حمله کشته یا دستگیر شدند و حداقل چهار سرباز در تبادل آتش زخمی شدند.

در حمله جداگانه‌ای توسط شهرک نشینان یهودی، وزارت بهداشت فلسطین می‌گوید یک راننده آمبولانس ۵۰ ساله در نزدیکی روستایی در جنوب شهر نابلس، که در ۲۰ مایلی شرق طولکرم است، در تیراندازی اسرائیل کشته شد.

گفته می‌شود که او برای انتقال افراد مجروح در حمله به روستای الساویه حرکت می‌کند، اما مشخص نیست که توسط شهرک‌نشینان هدف گلوله قرار گرفته است یا نه و ارتش هیچ اظهارنظری نکرده است.

توان نظامی آمریکا در منطقه جوابگوی مقابله با ایران نیست/ تنش میان ترکیه و اسرائیل بر سر «هنیه»

ساعت: ۰۹:۳۶/ مقام‌های آمریکایی: توان نظامی ما در منطقه جوابگوی مقابله با ایران نیست

به نقل از ایسنا، یک رسانه صهیونیستی در گزارشی مطرح کرد در پی پاسخ بی‌سابقه ایران به اقدامات متجاوزانه اسرائیل طی عملیات «وعده صادق» و بالا رفتن تنش‌ها در منطقه، مقامات آمریکایی معتقدند توان نظامی این کشور در منطقه برای مقابله با ایران در صورت بروز جنگی مستقیم میان ایران و رژیم صهیونیستی، کافی نیست.

در پی پاسخ مشروع ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق طی عملیات «وعده صادق» و حمایت نیرو‌های نظامی آمریکا از متحد اصلی خود در منطقه، یک رسانه صهیونیستی گزارش داد که مقامات فعلی و پیشین آمریکایی معتقدند، نیرو‌های نظامی آمریکا آماده مقابله با یک درگیری گسترده و طولانی در منطقه نیستند و احتمالا، پنتاگون باید در صورت تعمیق این بحران در منطقه، درباره نیاز‌های نظامی تجدید نظر کند.

واکنش نتانیاهو به تحریم یک گردان توسط آمریکا؛ ممنوع است!/ تنش میان ترکیه و اسرائیل بر سر «هنیه»

ساعت: ۰۹:۰۵/ ترکیه انتقاد اسرائیل از دیدار اردوغان با هنیه را محکوم کرد

ترکیه و اسرائیل بر سر دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و اسماعیل هنیه، رئیس سیاسی حماس، با یکدیگر مخالفت کردند.

یسرائیل کاتس، وزیر خارجه اسرائیل، این دیدار را محکوم و ادعا کرد: «ائتلاف اخوان المسلمین: تجاوز، قتل، هتک حرمت به اجساد و سوزاندن نوزادان. اردوغان، شرم بر شما!».

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در واکنش به توئیت کاتس گفت: این مقامات اسرائیلی هستند که باید شرمنده باشند. آن‌ها نزدیک به ۳۵۰۰۰ فلسطینی را قتل عام کردند که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند.

اونجو کچلی افزود: تلاش‌های اعضای دولت اسرائیل برای تغییر دستور کار به نتیجه نمی‌رسد. اولویت ترکیه پایان دادن به کشتار غزه و ایجاد یک کشور فلسطینی برای تضمین صلح پایدار در منطقه ما است.

ساعت: ۰۸:۳۸/ نتانیاهو: تحریم اسرائیل ممنوع است

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل گفته است که تحریم‌ها علیه نیرو‌های دفاعی اسرائیل ممنوع است.

نتانیاهو در بیانیه‌ای در ایکس مدعی شد که «برعلیه اعمال تحریم‌ها علیه شهروندان اسرائیلی کار کرده است».

او در ادامه ادعاهای خود تاکید کرد: «در زمانی که سربازان ما در حال مبارزه با هیولا‌های ترور هستند، قصد تحریم یک واحد در ارتش اسرائیل اوج پوچی و پستی اخلاقی است. دولت به رهبری من به هر طریقی علیه این تحرکات عمل خواهد کرد.»

تصاویر ماهواره‌ای از آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی/ انتقاد سازمان ملل از کشتار جدید تل‌آویو

به نقل از اسکای نیوز، این اظهارات پس از آن صورت می‌گیرد که منابع آمریکایی به وب سایت خبری آمریکایی اکسیوس گفتند که انتظار می‌رود واشنگتن یک گردان ارتش اسرائیل را تحریم کند.

به گزارش بی بی سی، همزمان با شدت گرفتن حملات هوایی اسرائیل به رفح و کشته شدن چند نفر وب‌سایت خبری اکسیوس از احتمال تحریم یکی از گردان‌های ارتش اسرائیل به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری خبر داده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز شنبه از کشته شدن دست کم ۹ نفر از جمله ۶ کودک در یک حمله هوایی اسرائیل به رفح خبر داد.

 

خبر‌های مربوط به تنش میان ایران و اسرائیل و تحولات منطقه در روز شنبه ۱ اردیبهشت‌ماه را می‌خوانید:

ساعت: ۱۹:۲۵/ انتقاد سازمان ملل از کشتار جدید تل‌آویو

به نقل از شبکه العربیه، سازمان ملل متحد در واکنش به کشته شدن ۱۱ فلسطینی توسط نیرو‌های اسرائیلی در طولکرم در کرانه باختری، تاکید کرد که اسرائیل باید به استفاده سیستماتیک از نیروی کشنده پایان دهد.

ساعت: ۱۸:۵۷/ آسوشیتدپرس تصاویر ماهواره‌ای آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی را منتشر کرد

تصاویر ماهواره‌ای پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین ایران به اسرائیل در هفته گذشته، تعمیرات پایگاه هوایی آسیب دیده اسرائیل را نشان می‌دهد.

بر اساس ادعای شبکه اسکای نیوز، با وجود پرتاب صد‌ها پهپاد، موشک بالستیک و موشک کروز، آسیب کلی به پایگاه هوایی نواتیم در جنوب اسرائیل جزیی بود.

نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند/ اردوغان در استانبول با رهبر حماس دیدار کرد

نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند/ اردوغان در استانبول با رهبر حماس دیدار کرد

طبق ادعای این گزارش، پدافند هوایی و جت‌های جنگنده اسرائیل با حمایت ایالات متحده، بریتانیا و اردن، اکثر قریب به اتفاق حملات را سرنگون کردند.

تصاویر ماهواره‌ای توسط آسوشیتدپرس تجزیه و تحلیل شد.

ساعت: ۱۸:۰۳/ اردوغان در استانبول با رهبر حماس دیدار کرد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز در استانبول با اسماعیل هنیه رهبر حماس دیدار و گفتگو کرد.

تلویزیون دولتی TRT می‌گوید، در این دیدار، دو طرف در مورد تلاش‌ها برای دستیابی به آتش بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه بحث کردند.

مطلب مرتبط:

بازی دوگانه اردوغان در جنگ ایران-اسرائیل/ دشمن نتانیاهو، هم‌تیمی بایدن

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

ساعت: ۱۶:۵۵/ اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد

به نقل از همشهری آنلاین، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در اظهاراتی خواستار توقف تنش‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی شد.

وی در گفتگو با شبکه سی ان ان خاطرنشان کرد: نتانیاهو بیشتر از هر طرف دیگری از تنش‌های اخیر در خاورمیانه سود می‌برد.

الصفدی افزود: از مدت‌ها پیش هشدار دادیم که نتانیاهو تمایل دارد که آمریکا را وارد مقابله با ایران کند و این امر نباید رخ دهد، زیرا برای تمام منطقه ویرانگر خواهد بود.

ساعت: ۱۴:۰۱/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

روزنامه «نیویورک‌تایمز» با استناد به تصاویر ماهواره‌ای مدعی شد که بخش مهمی از سامانه پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری ارتش ایران در اصفهان در حمله منتسب به اسرائیل آسیب دیده است.

به نقل از العربیه، این روزنامه، شنبه اول اردیبهشت، در گزارشی ادعا کرد تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد در این حمله از مهمات هدایت‌شونده دقیق برای هدف قراردادن پایگاه هوایی شکاری استفاده شده است. حمله‌ای که به گفته نیویورک‌تایمز، منجر به آسیب یا انهدام رادار مورد استفاده در سامانه پدافند هوایی «اس-۳۰۰» شد.

به گزارش رسانه‌ها، اصفهان در ساعات اولیه جمعه ۳۱ فروردین شاهد چندین انفجار بود. عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد این انفجار‌ها ناشی از رویارویی پدافند هوایی با «چند شی پرنده» بود. رسانه‌های دیگر نیز مدعی شدند که این حمله با سه پهپاد صورت گرفته است.

بر اساس گزارش تلویزیون دولتی ایران، سامانه پدافند هوایی به پهپاد‌های کوچکی در آسمان شهر اصفهان شلیک کرد. اما روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست در این زمینه نوشت: «این حمله با شلیک موشک‌های دوربرد و بدون استفاده از پهپاد یا موشک‌های زمین به هوا انجام شده است.»

منابع امنیتی و دولتی اسرائیل در گفتگو با روزنامه جروزالم پست تایید کردند، این حمله را اسرائیل انجام داده، اما «به دلایل استراتژیک» مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

در پاسخ به حمله منتسب به اسرائیل علیه کنسولگری ایران در دمشق، سپاه پاسداران صد‌ها پهپاد و موشک را به سوی اسرائیل شلیک کرد، اما هیچ‌گونه خسارت جانی یا مادی در پی نداشت.

مقامات اسرائیلی اعلام کردند که به حمله پرتابه‌های ایران پاسخ «قاطعانه و روشن» خواهند داد. رسانه‌های غربی به نقل از مقام‌های اسرائیلی گزارش دادند، تل‌آویو با هدف‌قراردادن اصفهان به حمله سپاه پاسداران پاسخ داده است که شاید آغازی برای سلسله حملات بعدی باشد.

به گزارش دیدارنیوز، این روزنامه در حالی ادعای خود را مطرح کرده که برخی مقامات ایران آسیب به سامانه پدافند هوایی را تکذیب کرده‌اند.

ساعت: ۱۲:۴۰/ وزارت بهداشت غزه: از ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی کشته شده‌اند

وزارت بهداشت غزه که توسط حماس اداره می‌شود گزارش داد که از روز ۷ اکتبر تاکنون ۳۴۰۴۹ فلسطینی توسط اسرائیل کشته و ۷۶۹۰۱ نفر زخمی شده‌اند.

این آمار جدید در حالی منتشر می‌شود که وزارت بهداشت غزه اعلام کرده که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ فلسطینی کشته و ۶۸ نفر زخمی شده‌اند.

به نقل از اسکای نیوز، این وزارتخانه در گزارش‌های خود تفاوتی بین غیرنظامیان و نیروهای حماس قائل نیست، اما می‌گوید که بیشتر کشته شدگان زن و کودک هستند.

ساعت: ۱۱:۰۹/ حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

یکی از شخصیت‌های ارشد حزب‌الله به شبکه اسکای نیوز انگلیس گفت که تا پایان جنگ در غزه، خشونت متوقف نخواهد شد.

ابراهیم موسوی، سخنگوی حزب‌الله هشدار داد که اگر اسرائیل به تحریک ایران ادامه دهد، «نتایج را خواهد دید»؛ و او گفت که مسئولیت پایان دادن به جنگ بر عهده غرب است.

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

او گفت: برای رسیدن به توافق باید متجاوز را متوقف کنند.

موسوی همچنین حملات دیروز علیه ایران را کم اهمیت جلوه داد و اعلام کرد که «تا به حال چنین چیزی نشنیده است» و «آن را در اخبار شنیده است».

او گفت: "درک من این است که اسرائیلی‌ها می‌خواهند چهره خود را حفظ کنند."

ساعت: ۱۰:۲۲/ هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟

به نقل از ایسنا، حسن کی ارسلان، عضو بازنشسته هیات علمی جهاد دانشگاهی، با بیان اینکه تمام هزینه ما برای عملیات وعده صادق به ۲۰ یا ۳۰ میلیون دلار هم نمی‌رسد، گفت: به طور معمول کشور‌های صاحب تکنولوژی در عملیات‌های محدود از آخرین توان تکنولوژیکی خود استفاده نمی‌کنند، تکنولوژی دو یا سه سال پیش ما در عملیات «وعده صادق» استفاده شد و دست آخرین توان نظامی ما هنوز رو نشده است.

عضو بازنشسته هیات علمی جهاد دانشگاهی، با اشاره به اخباری که در رسانه‌های مختلف منتشر شده است، افزود: برآورد این است که هزینه تجهیزات مصرفی ما برای عملیات وعده صادق به ۲۰ یا ۳۰ میلیون دلار هم نمی‌رسد و این در حالی است که به اذعان رسانه‌های غربی ۱.۳ میلیارد دلار بلکه بیشتر قیمت موشک‌هایی بوده که برای دفع پهپاد‌ها و موشک‌های ایران استفاده شده است. این امر نشان از توان دفاعی و نظامی ایران دارد.

ساعت: ۰۹:۴۴/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران

به نقل از تسنیم، یک مقام مطلع گفت: فضا‌سازی برخی رسانه‌های غربی در خصوص آسیب دیدن بخشی از سامانه پدافند هوایی در جریان مقابله با چند ریزپرنده در بامداد روز جمعه کاملا کذب است.

با هوشیاری سامانه‌های راداری و پدافندی مستقر در منطقه، ریزپرنده‌های ناشناس قبل از نزدیک شدن به حریم مناطق حساس مورد هدف قرار گرفتند.

رسانه‌های غربی و صهیونیستی از جمله نیویورک تایمز پس از عملیات مقابله جویانه وعده صادق که به صورت کاملا موفق انجام شد با جعل اخبار و فضا سازی‌های دروغین در مورد آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران در جریان مقابله با ریزپرنده‌های ناشناس در آسمان اصفهان به دنبال دستاورد سازی برای رژیم اسراییل به منظور خارج نمودن صهیونیست‌ها از انفعال ناشی از شکست هستند.

ساعت: ۰۸:۳۸/ سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید

به نقل از ایلنا، بر اساس تصاویر ماهواره‌ای اختصاصی «سی‌ان‌ان» که از «آمبرا اسپیس» به دست آمده است، هیچ‌گونه آسیبی در پایگاه اصفهان دیده نمی‌شود.

این تصاویر ماهواره‌ای حدود ساعت ۱۰ و ۱۸ دقیقه صبح به وقت محلی گرفته شده است.

در این گزارش آمده است که به نظر نمی‌رسد هیچ دهانه بزرگی در زمین ایجاد شده باشد و هیچ ساختمان تخریب‌شده‌ای در تصاویر ماهواره‌ای دیده نمی‌شود.

تصاویر «اس‌ای‌آر» توسط ماهواره‌ای ایجاد می‌شوند که پرتو‌های راداری را ارسال می‌کند که قادر به عبور از ابر‌ها هستند. این پرتو‌های رادار از اجسام روی زمین پرتاب شده و به ماهواره بازتاب داده می‌شوند.

 

خبر‌های مربوط به تنش میان ایران و اسرائیل و تحولات منطقه در روز جمعه ۳۱ فروردین را می‌خوانید:

ساعت: ۱۶:۳۷/ نمازگزاران پس از نماز جمعه شعار مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند

نمازگزاران در تهران چند ساعت پس از حمله منتسب به اسرائیل در اصفهان در تظاهراتی شعار سر دادند.

مردم با به اهتزاز درآوردن پرچم‌های ایران و فلسطین، شعار‌های مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیست سر دادند.

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

ساعت: ۱۵:۳۲/ بلینکن: ایالات متحده در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده است

از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پرسیده شد که آیا ایالات متحده از حمله اسرائیل به ایران زودتر از موعد مطلع شده و آیا اعتراضی داشته است؟

او می‌گوید که "در این مورد صحبت نمی‌کند"، اما "ایالات متحده در هیچ عملیات تهاجمی دخالت نداشته است".

بلینکن می‌افزاید: «آنچه که ما روی آن تمرکز کرده‌ایم و دوباره آن چیزی که G۷ (گروه هفت) روی آن متمرکز است... کار ما برای تنش زدایی است».

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

ساعت: ۱۴:۳۱/ گزارشگر الجزیره: سکوت اسرائیل چیز جدیدی نیست

برنارد اسمیت، گزارشگر شبکه الجزیره قطر در شرق اورشلیم گفت: «تاکنون هیچ اظهارنظری از سوی مقامات اسرائیلی صورت نگرفته است، اما این مطابق با دفعات قبلی است که اسرائیل متهم به هدف قرار دادن خاک ایران شده است؛ نه تایید می‌کند و نه تکذیب.

البته ما می‌دانیم که کابینه جنگ اسرائیل در تمام هفته برای بحث در مورد سطح واکنشی به حمله بی سابقه ایران به خاک اسرائیل که در روز شنبه صورت گرفت، تشکیل جلسه داده است.

نتانیاهو و دیگران در دولت گفتند که اسرائیل پاسخ خواهد داد.»

ساعت: ۱۳:۳۴/ لوفت هانزا پرواز‌های خود به تل آویو را لغو کرد

لوفت هانزا تمام پرواز‌های خود به تل آویو و اربیل را تا روز شنبه لغو کرد. این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که در همین مدت در اطراف حریم هوایی عراق پرواز خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: ایمنی مسافران و خدمه همیشه در اولویت است.

"گروه لوفت هانزا تنها به ارزیابی‌های دولتی متکی نیست، بلکه خود وضعیت ایمنی فعلی را ارزیابی می‌کند و سپس تصمیمات خود را می‌گیرد."

ساعت: ۱۳:۲۶/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست

به نقل از بی بی سی، به دنبال یک حمله پهپادی منتسب به اسرائیل در نزدیکی اصفهان، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا موضع کشورش درباره بحران میان ایران و اسرائیل را تکرار کرده و گفته است که باید از تشدید تنش خودداری شود.

سوناک مدعی شده است: «ما حمله نامسئولانه ایران علیه اسرائیل در روز شنبه را محکوم کرده‌ایم و اسرائیل کاملا حق دفاع از خود را دارد».

او افزود: «اما این را به بنیامین نتانیاهو هم گفته‌ام که تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست. آنچه می‌خواهیم ببینیم برقراری آرامش در منطقه است».

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست

ساعت: ۱۲:۳۶/ هشدار فرمانده نیروی زمینی ارتش به اسرائیل

فرمانده نیروی زمینی ارتش پیروزی غرور آفرین نیرو‌های مسلح کشور در عملیات وعده صادق را به فرمانده کل قوا تبریک گفت وتصریح کرد: نیرو‌های مسلح کشورمان بار دیگر توانستند لبیک گوی امام انقلابمان باشند و در عملیات «وعده صادق» ولایت مداری خود را بار دیگر به ظهور رساندند.

به نقل از ایسنا، امیر سرلشکر کیومرث حیدری در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به دستاورد‌های تاریخی عملیات «وعده صادق» اشاره کرد و گفت: اولین دستاورد عملیات «وعده صادق» تحقق آیات قرآن در سوره عنکبوت و آیه ۴۱ آن بود که می‌فرماید خانه‌ای سست‌تر از خانه عنکبوت وجود ندارد.

وی توضیح داد: رزمندگان اسلام در سپاه پاسداران، ستاد کل و ارتش مقدس جمهوری اسلامی این وعده الهی را محقق کردند و موشک‌ها و پهپاد‌های دورزن و نقطه زن نیروی هوافضای سپاه با کمک همرزمانشان در ارتش توانستند از گنبد آهنین عبور کنند و لرزه‌ای تاریخی بر اندام دشمن بیندازند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد از دیگر دستاورد‌های وعده صادق محقق کردن فرامین امام انقلاب و رهبر عزیزمان بود که فرمودند دوران بزن در رو گذشته است و رژیم صهیونیستی باید تنبیه شود.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان عزیز اسلام در سپاه و ارتش بودند که رژیم صهیونیستی را تنبیه کردند و رژیم صهیونیستی باید بداند اگر دست از پا خطا کند این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد.

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد

ساعت: ۱۱:۵۹/ چین می‌گوید با اقداماتی که "تنش‌ها را تشدید می‌کند" مخالف است

لین جیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به سوالی درباره شنیده شدن صدای انفجار‌های گزارش شده در نزدیکی اصفهان گفت که دولت چین «گزارش‌های مربوطه» را یادداشت کرده است.

این سخنگوی چینی افزود: «چین با هر اقدامی که تنش‌ها را تشدید کند مخالف است».

ساعت: ۱۱:۴۸/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد

به نقل از شبکه الجزیره قطر، پس از گزارش‌هایی مبنی بر حمله اسرائیل به ایران، اورزولا فون در لاین خواستار خویشتن‌داری برای جلوگیری از تشدید تنش در خاورمیانه شده است.

رئیس کمیسیون اروپا در جریان سفر به فنلاند به خبرنگاران گفت: «ما باید هر کاری که ممکن است انجام دهیم تا همه طرف‌ها از تشدید تنش در آن منطقه خودداری کنند».

کاملا ضروری است که منطقه باثبات بماند و همه طرف‌ها از اقدام بیشتر خودداری کنند.»

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها

ساعت: ۱۱:۰۲/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد

به نقل از شبکه الجزیره، وزارت امور خارجه عمان با صدور بیانیه‌ای «حمله اسرائیل» به اصفهان را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: عمان همچنین حملات نظامی مکرر اسرائیل در منطقه را محکوم می‌کند.

این کشور حاشیه خلیج فارس مدت هاست میان ایران و کشور‌های غربی میانجیگری کرده است.

ایتالیا خواستار "کاهش تنش" شد

آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا، خواستار "کاهش تنش مطلق" در خاورمیانه شده است.

هلند می‌گوید تحولات اخیر بسیار نگران کننده است

واکنش‌های بین المللی بیشتری در حال سرازیر شدن است. هانکه بروینز اسلات وزیر امور خارجه هلند می‌گوید هلند "به دقت وضعیت ایران را زیر نظر دارد". «تحولات اخیر در خاورمیانه عمیقاً نگران کننده است. این بسیار مهم است که از تشدید بیشتر جلوگیری شود.»

ساعت: ۱۰:۴۹/ تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

به نقل از مهر، مدیر روابط عمومی فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز (۳۱ فروردین) محدودیت پروازی فرودگاه‌ها لغو و تمامی پرواز‌ها هم‌اکنون درحال انجام است.

هیچ‌گونه محدودیتی در انجام پرواز‌ها وجود ندارد و تنها تا اطلاع ثانوی به «دبی» پرواز با توجه به بارش سنگین در این کشور ممنوع است.

وی برخی شایعات مبنی بر لغو پرواز‌های عراق - ایران را تکذیب کرد.

ساعت: ۰۹:۳۵/ لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی

ساعت: ۰۹:۲۸/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشد

به نقل از تسنیم، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.

ساعت: ۰۸:۵۷/ تصویر جعلی رسانه اسرائیلی از انفجار در اصفهان

به نقل از تسنیم، رسانه صهیونیستی «جورزالم‌پست» در توییتی با انتشار عکس یک انفجار نوشت: «اسرائیل با یک حمله موشکی بامداد جمله یک سایت در ایران را مورد هدف قرار داد.»

بررسی تصویر نشان می‌دهد، این عکس در ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ (دوسال قبل) توسط همین رسانه با عنوان «جنگ غزه» منتشر شده است.

بنابر این تصویر منتسب به انفجار در اصفهان توسط رسانه صهیونیستی جعلی و متعلق به ۲ سال قبل است.

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است

ساعت: ۰۸:۲۲/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان

یک منبع آگاه گفت: صدای انفجار شنیده شده در اصفهان ناشی از انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند غیرعامل بوده است.

یک منبع آگاه در گفتگو با مهر اظهار کرد: سه ریزپرنده حوالی ساعت ۴ بامداد در آسمان اصفهان و در اطراف منطقه زردنجان مشاهده شده است.

وی افزود: به دنبال مشاهده این ریزپرنده‌ها پدافند غیرعامل عمل کرده و این ریزپرنده‌ها را در آسمان منهدم کرده‌اند.

این منبع آگاه تصریح کرد: هنوز در خصوص این ریزپرنده‌ها اطلاعی در دست نیست و در حال پیدا کردن لاشه‌های آن هستیم.

وی تصریح کرد: در پایگاه هشتم شکاری اصفهان حادثه‌ای رخ نداده است.

ساعت: ۰۸:۰۵/ مقام ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان: حادثه اصفهان هیچ خسارتی نداشته است

یک مقام ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان گفت: صدای انفجار امروز در اصفهان مروبط به شلیک پدافند هوایی بوده است.

به نقل از ایسنا، امیر میهن‌دوست ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان اعلام کرد که صدای انفجار صبح امروز مربوط به شلیک پدافند هوایی به اشیاء مشکوک بوده و هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

خبر‌های مربوط به انتقام ایران از اسرائیل و تحولات منطقه در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین را می‌خوانید:

ساعت: ۱۸:۴۴/ غریب آبادی: جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، گفت: جمهوری اسلامی ایران تجاوز به منافع و امنیت خود را بر نمی‌تابد و هرگونه تعرضی را حتی اگر در قلمرو کشور ثالثی صورت بگیرد، پاسخ مستقیم و جدی خواهد داد، این یک معادله جدیدی است که دشمن باید آن را بداند.

کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در جریان بازدید از ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران که در اثر حمله تروریستی اسرائیل در دمشق تخریب شد، اظهار داشت: در این سفر و در گفتگو با مقامات سوری، مسئله تشکیل پرونده قضایی علیه جنایتکاران صهیونیستی را در چارچوب نظام قضایی به طور مشترک از طریق سازمان‌های بین المللی و مجامع حقوق بشری پیگیری خواهیم کرد.

ساعت: ۱۷:۵۵/ کامرون: هیچ‌کس نمی‌خواهد شاهد گسترش این درگیری باشد

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا مدعی شده که هرگونه واکنشی به ایران باید برای محدود کردن و کاهش تنش باشد.

به نقل از اسکای نیوز، کامرون گفت: "هیچ‌کس نمی‌خواهد شاهد رشد و گسترش این درگیری باشد."

او همچنین بدون اشاره به کشتار اسرائیل در جنگ، ادعا کرد که حماس باعث ادامه درگیری‌ها در غزه است.

ساعت: ۱۶:۵۹/ «خاورمیانه نباید به جنگ کشیده شود»

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در جریان سفر به تل‌آویو مدعی شد که: «حمله ایران [به اسرائیل]قصد تهران برای تشدید تنش‌ها در منطقه را تایید می‌کند.»

بربوک با اشاره به اینکه «خاورمیانه نباید به جنگ کشیده شود» ادعا کرد که «سران کشور‌های عضو گروه هفت درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران گفتگو خواهند کرد.»

به گزارش دیدارنیوز، اظهارات بربوک در حالی است که مقامات ایران بارها بر پایان جنگ و درگیری در خاورمیانه تاکید کرده‌اند.

حمله ایران به اسرائیل/ خاورمیانه نباید به جنگ کشیده شود

ساعت: ۱۴:۰۱/ روسیه با ایران و اسرائیل در تماس است

کرملین اعلام کرد که روسیه با ایران و اسرائیل در حال گفتگو است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت که مسکو به هر دو طرف درباره کاهش تنش‌ها تاکید کرده است.

پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا تهران پیش از موعد به روسیه در مورد حملات به اسرائیل هشدار داده است، گفت که در این مورد چیزی برای گفتن ندارد.

او گفت: روسیه با ایران در تماس نزدیک و با اسرائیل ارتباط سازنده دارد.

ساعت: ۱۱:۵۶/ السودانی حمله به اسرائیل از خاک عراق را رد کرد

به نقل از سی ان ان، اسرائیل ادعا کرده برخی از موشک‌های ایران در روز شنبه از عراق پرتاب شده است، اما محمد السودانی، نخست وزیر عراق، این موضوع را روز سه شنبه تکذیب کرد.

السودانی در مصاحبه‌ای با کریستین امان‌پور، خبرنگار سی‌ان‌ان، گفت: از طریق گزارش‌های نظامی که دریافت کرده‌ایم برای ما ثابت نشد که موشک یا هواپیمای بدون سرنشینی از عراق پرتاب شده است. قطعا موضع ما روشن است؛ ما به هیچ نهاد غیردولتی اجازه نمی‌دهیم از عراق برای بازگرداندن آن به نبرد استفاده کند.

السودانی پس از دیدار روز دوشنبه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، از واشنگتن دی سی با امانپور گفتگو کرد. هر دو رهبر در مورد اهمیت تنش زدایی در خاورمیانه گفتگو کردند.

حمله ایران به اسرائیل/ السودانی حمله به اسرائیل از خاک عراق را رد کرد

ساعت: ۱۱:۴۶/ دیدار وزرای خارجه انگلیس و آلمان با رئیس رژیم اسرائیل در پی حمله ایران

به نقل از شبکه خبری سی ان ان، دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا صبح امروز چهارشنبه برای گفتگو با مقامات ارشد تل‌آویو در پی حمله هوایی ایران، وارد اسرائیل شد.

بریتانیا از جمله کشور‌هایی بود که به ارتش اسرائیل کمک کرد تا رگبار حملات ایران به اسرائیل را رهگیری کند.

حمله ایران به اسرائیل/ السودانی حمله به اسرائیل از خاک عراق را رد کرد

اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ رژیم اسرائیل ورود دیوید کامرون را در شبکه اجتماعی ایکس تایید کرد و گفت که با کامرون و وزیر امور خارجه آلمان، آنالنا بربوک، "بحث گرمی" داشته است.

وی مدعی شد: از شما برای ایستادگی قوی بریتانیا و آلمان در کنار اسرائیل در مواجهه با حمله ایران سپاسگزارم.

بربوک قبلا گفته بود که در تلاش برای کاهش تنش درگیری اسرائیل و ایران به اسرائیل سفر کرده است.

ساعت: ۱۱:۱۸/ اسرائیل به «محدودیت غیرقانونی» کمک‌رسانی سازمان ملل به غزه متهم شد

به نقل از بی بی سی، سازمان ملل با انتقاد از اسرائیل درباره ایجاد «محدودیت غیرقانونی» برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه، خواستار تأمین بودجه‌ای معادل ۲.۸ میلیارد دلار برای افزایش کمک‌ها شد.

در همین حال، یک مقام یونیسف می‌گوید روزانه دستکم ۷۰ کودک در غزه مجروح می‌شوند.

سازمان ملل متحد برای کمک به فلسطینیان در غزه و کرانه‌باختری بودجه‌ای معادل ۲.۸ میلیارد دلار تقاضا کرده است.

ساعت: ۱۰:۵۶/ ایتالیا از اسرائیل خواست عملیات نظامی خود در غزه را متوقف کند

ایتالیا از اسرائیل خواسته است تا عملیات (تجاوز) نظامی خود در غزه را متوقف کند.

آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا گفت زمان آتش بس فرا رسیده است. تاجانی در مصاحبه با La Stampa تاکید کرد که جنگ غزه با حمله حماس آغاز شد.

وی سپس افزود: با این حال، اکنون آتش بس ضروری است، اسرائیل باید عملیات نظامی را که به شدت بر مردم فلسطین تأثیر گذاشته است، متوقف کند.

این مصاحبه قبل از نشست وزرای خارجه گروه هفت که به میزبانی ایتالیا برگزار می‌شود، انجام شده است.

ساعت: ۰۹:۴۴/ تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران

پس از حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل در اواخر هفته گذشته، کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

به نقل از العربیه، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا ادعا کرد: «در روز‌های آینده، ایالات متحده تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال خواهد کرد.»

سالیوان گفت که این تحریم‌ها شامل «برنامه‌های پهپادی و موشکی تهران، سپاه پاسداران و وزارت دفاع ایران» خواهد شد.

وی افزود: «ما همچنین از متحدان و شرکای خود انتظار داریم که به زودی تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کنند».

این مقام آمریکایی تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی را در راستای مهار ظرفیت‌های نظامی ایران عنوان کرد.

حمله ایران به اسرائیل/ اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا

بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد مرتبط با ایران

سالیوان در ادامه مدعی شد که واشینگتن بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد وابسته به ایران را به دلیل ارتباط با «تروریسم، تامین مالی تروریسم، سایر اشکال تجارت غیرقانونی، نقض وحشتناک حقوق بشر و حمایت از گروه‌های تروریستی نیابتی» تحریم کرده است.

او تاکید کرد که نیرو‌های آمریکایی آمادگی خود را برای مقابله با هرگونه حملات جدید پهپادی و موشکی ایران افزایش خواهند داد.

ساعت: ۰۹:۲۶/ اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ مشروع ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی و در حمایت از این رژیم، چند لایحه را علیه ایران به تصویب رساند.

به نقل از ایسنا، مجلس نمایندگان آمریکا بدون در نظر گرفتن حق مشروع ایران برای پاسخ دادن به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی، در پی عملیات "وعده صادق" ایران علیه اراضی اشغالی، چند لایحه ضدایرانی را تصویب کرد، اما هنوز مشخص نیست که سنا اقدامی در ارتباط با آن انجام دهد.

نشریه آمریکایی پولیتیکو در این باره گزارش داد که این لوایح شامل قطعنامه‌ای است که شعار " از نهر تا بحر فلسطین آزاد می‌گردد" را "آشکارا یهودی‌ستیزانه" اعلام کرده و خواستار محکومیت آن است.

قانون "پاسخگو کردن مقامات ارشد ایران" نیز از جمله لوایح تصویب‌شده است که خواستار ارائه گزارشی درباره دارایی‌های مقامات ارشد ایرانی است.

لایحه دیگر "قانون پاسخگویی درباره تحریم‌های ایران" است که هدف جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها علیه ایران را دنبال می‌کند.

"قانون تقویت ابزار‌ها برای مقابله با استفاده از سپر انسانی" که امکان اعمال تحریم علیه نهاد‌هایی را فراهم می‌سازد که از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

"قانون منع قاچاق کاپتاگون" نیز از دیگر موارد تصویب‌شده توسط مجلس نمایندگان آمریکا است که به موجب آن، علیه نهاد‌های تولیدکننده یا تسهیل‌کننده توضیع محرکی ترکیبی به نام کاپتاگون تحریم اعمال می‌شود.

افزون بر این، صادرات فناوری‌های ساخت آمریکا به ایران، به طور دائمی با تصویب "قانون عرضه نکردن تکنولوژی برای اقدامات تروریستی" ممنوع می‌شود.

"قانون پاداش ندادن به گروگان‌گیرها" نیز آمریکا را از پذیرفتن مقامات تحریم‌شده در نشست‌های سازمان ملل متحد منع می‌سازد.

"قانون تحکیم تحریم‌های ایران" نیز تصویب شد که برخی تحریم‌ها علیه ایران را دائمی می‌کند.

قطعنامه‌ای نیز تصویب شده است که از اتحادیه اروپا می‌خواهد "سریعا" سپاه پاسداران ایران را سازمانی تروریستی اعلام کند.

ساعت: ۰۸:۰۹/ سعید خطیب زاده: «نتانیاهو» برای ماندن در قدرت هرکاری می‌کند

به نقل از ایسنا، سفیر ایران در کرواسی گفت: فلسطینیان مجبورند هر روز در فقر مطلق زندگی کنند، در شرایطی که نه غذا دارند و نه آب. آیا می‌توانید آن را تصور کنید؟ نتانیاهوی مجرم و جنایتکار، برای ماندن در قدرت هر کاری می‌کند. می‌داند به محض خروج از قدرت پایان عمر سیاسی اوست. او با تمام وجود تلاش می‌کند تا در قدرت بماند.

سعید خطیب زاده سفیر ایران در مصاحبه با شبکه N ۱ که از آن به عنوان CNN بالکان یاد می‌شود با بیان این که عملیات شنبه شب ایران در اراضی اشغالی یک پیام با یک عملیات محدود، محاسبه شده، دقیق و متناسب بود گفت: ما واقعاً هیچ تلفاتی نمی‌خواستیم وارد کنیم، فقط می‌خواستیم پیام راهبردی لازم را بدهیم که دادیم.

 

در ادامه خبر‌های مربوط به انتقام ایران از اسرائیل در روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین را می‌خوانید:

ساعت: ۲۰:۵۵/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت خواهند کرد

شبکه اسکای نیوز می‌گوید ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل امشب به صورت تلفنی صحبت خواهند کرد.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که سوناک دیروز طی بیانیه‌ای در پارلمان پس از حمله ایران به اسرائیل به نمایندگان مجلس گفت که «به زودی» با همتای اسرائیلی خود صحبت خواهد کرد.

ساعت: ۲۰:۰۵/ المیادین: ایران قواعد جدیدی را به آمریکا و اسرائیل تحمیل کرد

«ایران با استفاده از بخش اندکی از قدرت و توانایی‌های خود معادلات بازدارندگی جدیدی را در برابر واشنگتن و تل‌آویو ترسیم کرده و پیامد‌های استراتژیکی را ایجاد کرده که بر آینده منطقه و هرگونه رویارویی در آینده تأثیر خواهد گذاشت.»

بعد از پایان وضعیت انتظار بین‌المللی و منطقه‌ای برای پاسخ ایران به حمله به کنسولگری این کشور در دمشق که حدود دو هفته طول کشید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران عملیاتی را انجام داد که نظیر آن در تاریخ قدیم و جدید کم است و با این مسئله منطقه به طور کامل وارد یک بستر جدید شد که عنوان آن تقابل مستقیم ایران و رژیم صهیونیستی است.

به نقل از ایسنا، المیادین با بیان این مطلب افزوده است: در این رویارویی از همان دقایق اولیه مشخص شد که رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر از آن است که بتواند به تنهایی با یک استراتژی کامل و حمله‌ای با قابلیت‌های متنوع از سوی طرف‌های محور مقاومت مقابله کند.

اگر آمریکا، فرانسه، انگلیس و اردن نبودند پیامد‌های حمله ایران بسیار بزرگتر بود. امروز آمریکا در خاورمیانه متلاشی شده و رژیم صهیونیستی رسوا شده است. این توصیف مجله اکونومیست و سایت واللا است که توضیح می‌دهند چگونه ایران قبل از عملیات اخیر و بعد از آن توانست از قدرت بازدارندگی علیه واشنگتن و تل‌آویو استفاده کند.

با اینکه ایران در عملیات «وعده صادق» از بخش اندکی از قدرت خود استفاده کرد تحلیلگران و مسئولان صهیونیست در این مسئله اتفاق نظر دارند که ایران از رژیم صهیونیستی نمی‌ترسد بلکه به توانایی‌های خود اعتماد دارد و قواعد بازی را تغییر می‌دهد.

ساعت: ۱۷:۵۸/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ به ایران را تعیین می‌کنیم

به نقل از ایسنا، «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت اسرائیل زمان و مکان پاسخ خود به حمله تلافی‌جویانه ایران را مستقلاً انتخاب خواهد کرد و درعین‌حال، می‌کوشد در همکاری با آمریکا یک ائتلاف جهانی و منطقه‌ای علیه تهران تشکیل دهد.

گانتس در ادعا‌های خود ایران را «یک مشکل منطقه‌ای و جهانی و تهدیدی برای اسرائیل» خواند که جهان باید با تحریم و اقدام نظامی به آن پاسخ دهد. این مقام صهیونیست افزود: «من در روز گذشته با مقامات ارشد دولت آمریکا رایزنی کرده‌ام. اسرائیل برای دستیابی به این هدف، با آمریکا همکاری خواهد کرد.»

وی در ادامه با بیان اینکه پیشبرد طرح عادی‌سازی روابط کشور‌های منطقه با رژیم صهیونیستی یک گام مفید در راستای مقابله با ایران خواهد بود، گفت: «اسرائیل در زمان و مکان و به شیوه مناسب پاسخ خواهد داد و اینجا فضای مناسبی برای پرداختن به این مسئله نیست.»

حمله ایران به اسرائیل/ واکنش چین، تل‌آویو را ناامید کرد

ساعت: ۱۷:۰۲/ اسرائیل از واکنش چین به حملات ایران ناراضی است

به نقل از شبکه اسکای نیوز، در حالی که غرب به شدت پاسخ ایران به اسرائیل را محکوم کرده، چین رویکرد متفاوتی در پیش گرفته است.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین به همتای ایرانی خود گفت که پکن از تاکید ایران بر هدف قرار ندادن کشور‌های منطقه و همسایه قدردانی می‌کند و چین معتقد است که ایران می‌تواند "به خوبی از پس اوضاع برآید".

اکنون گزارش‌ها حاکی از آن است که اسرائیل از واکنش چین به حمله روز شنبه، زمانی که ایران بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد پرتاب کرد، ناامید شده است.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، یووال واکس، معاون مأموریت اسرائیل در چین ادعا کرد: ما امیدوار بودیم که محکومیت شدیدتر و تصدیق صریح حق اسرائیل برای دفاع از خود باشد.

او گفت: متأسفانه ما چنین چیزی را ندیدیم و به همین دلیل از این بیانیه ناراضی بودیم.

ساعت: ۱۳:۵۰/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی

به نقل از العربیه، در پی حملات موشکی و پهپادی شنبه گذشته ایران به اسرائیل و عبور این پرتابه‌ها از آسمان کشور‌های همسایه اسرائیل، شماری از کشور‌های عربی در وضعیت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

در همین زمینه، سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح اردن اعلام کرد که حدود ساعت ۰۱:۰۰ بامداد سه‌شنبه ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ (۲۸ فروردین)، نیروی هوایی سلطنتی اردن به منظور جلوگیری از هرگونه نفوذ هوایی و دفاع از آسمان پادشاهی هاشمی اردن، پرواز جنگنده‌های خود را افزایش داد.

سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح اردن اعلام کرد که این اقدام به منزله تایید موضع قاطع اردن مبنی بر عدم اجازه به استفاده از حریم هوایی اردن توسط هیچ طرفی برای هر هدفی در نقض حاکمیت اردن است که ممکن است، امنیت کشور و شهروندان را تهدید کند.

سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح از شهروندان خواست به شایعاتی که موجب تشویش اذهان آحاد جامعه می‌شود، توجه نکرده و اطلاعات را فقط از منابع رسمی دریافت کنند.

ساعت: ۱۲:۵۵/ خبرنگار الجزیره: پس از حمله به اسرائیل، «زندگی طبق روال گذشته در ایران ادامه دارد»

درسا جباری در گزارش خود از تهران نوشت: «ایرانی‌ها واقعا هیچ یک از تهدید‌های اسرائیل را چندان جدی نمی‌گیرند.

افرادی که در ۲۴ ساعت گذشته با آن‌ها صحبت کرده‌ام می‌گویند که اسرائیل برای دهه‌ها ایران را تهدید کرده است و آن‌ها در واقع معتقد نیستند که حمله‌ای قریب الوقوع به هیچ بخشی از کشور که بر جمعیت عمومی تأثیر بگذارد، نزدیک باشد.

هیچ دستورالعملی از سوی مقامات ایران برای عموم صادر نشده است. زندگی مثل همیشه ادامه دارد. مدارس در طول هفته باز بوده است. تنها اختلالی که شاهد آن بودیم، بسته شدن فرودگاه بین‌المللی و داخلی در پایتخت برای یک دوره ۲۴ ساعته بود که ایران عملیات True Promise خود را در روز یکشنبه انجام داد.

ایرانی‌ها آنقدر نگران حمله اسرائیل نیستند. آنچه آن‌ها نگران آن هستند وضعیت اقتصاد کشور است که در نتیجه تهدیدات همچنان رو به وخامت است.»

حمله ایران به اسرائیل/ علی باقری: در کمتر از چند ثانیه به هرگونه حمله جدید اسرائیل پاسخ می‌دهیم

ساعت: ۱۲:۲۵/ علی باقری کنی: در کمتر از چند ثانیه به هرگونه حمله جدید اسرائیل پاسخ می‌دهیم

به نقل از العربیه، در پی افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، به ویژه پس از اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل تائید کرد که کشورش در حال مطالعه طرح‌هایی برای پاسخ به حمله ایران است، تهران هشدار داد که اگر اسرائیلی‌ها خطای خود را تکرار کنند، «باید انتظار داشته باشد که ضربه‌ای سخت‌تر، قوری‌تر و سریع‌تر دریافت کنند».

علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با «شبکه خبر» هشدار داد که ایران در کمتر از چند ثانیه به هر گونه حمله جدید اسرائیل پاسخ خواهد داد.

حمله ایران به اسرائیل/ علی باقری: در کمتر از چند ثانیه به هرگونه حمله جدید اسرائیل پاسخ می‌دهیم

وی همچنین گفت که اسرائیلی‌ها «در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، در ابتدای فروردین، یک خطای راهبردی مرتکب شدند و یک مشروعیت برای آزمون جدی توانمندی نظامی و دفاعی ایران فراهم کردند، و اگر این کار را انجام نمی‌دادند، این شرایط وجود نداشت».

ساعت: ۱۰:۳۸/ اتحادیه اروپا: اسرائیل از پاسخ به ایران خودداری کند

به نقل از شبکه العربیه، پولیتیکو اعلام کرد: کشور‌های اتحادیه اروپا از اسرائیل خواستند از پاسخ نظامی به ایران خودداری کند.

ساعت: ۱۰:۲۴/ بررسی تنش اخیر ایران و اسرائیل در کابینه اردوغان

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه امروز -سه‌شنبه- با کابینه خود درباره تنش اخیر میان ایران و رژیم صهیونیستی گفتگو خواهد کرد.

به نقل از ایلنا، این شبکه افزود: «هیئت دولت پس از یک ماه و نیم وقفه در حال برگزاری نشستی در مجتمع ریاست جمهوری است که تنش‌های اخیر میان ایران و رژیم صهیونیستی مهم‌ترین محور آن خواهد بود و طی این جلسه کاهش تنش در خاورمیانه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت».

ساعت: ۰۹:۵۸/ اسکادران جت‌های جنگنده آمریکا در خاورمیانه باقی می‌مانند

به نقل از اسکای نیوز، پنتاگون ادعا کرد جت‌های جنگنده و کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در تلاش‌ها برای از بین بردن موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی در روز شنبه شرکت کردند.

ژنرال پت رایدر، سخنگوی یو اس اس کارنی و یو اس اس آرلی بورک، اعلام کرد هر دو ناوشکن نیروی دریایی، موشک‌هایی را از دریای مدیترانه سرنگون کردند.

او گفت که اسکادران‌های جنگنده اضافی قبل از آخر هفته به منطقه منتقل شدند و در آنجا باقی می‌مانند.

ساعت: ۰۹:۳۸/ یمن به ایران تبریک گفت

به نقل از تسنیم، مهدی المشّاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن طی تماس تلفنی با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، موفقیت عملیات تلافی‌جویانه «وعده صادق» علیه رژیم اسرائیل را به دولت و ملت ایران تبریک و تهنیت گفت و بر حقانیت و مشروعیت ایران در این اقدام تأکید کرد.

ساعت: ۰۸:۴۱/ واکنش گروسی به تنش‌های اخیر تهران و اسرائیل

به نقل از ایلنا، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به تنش‌های اخیر تهران و رژیم صهیونیستی گفت که نگران است اسرائیل تأسیسات هسته‌ای ایران را هدف قرار دهد، اما بازرسی‌های آژانس از تأسیسات ایران، امروز -سه‌شنبه- از سر گرفته خواهد شد.

وی افزود که روز سه‌شنبه کار را از سر خواهیم گرفت و این موضوع تأثیری بر فعالیت بازرسی ما نداشته است.

حمله ایران به اسرائیل/ یمن به ایران تبریک گفت/ جت‌های جنگنده آمریکا در خاورمیانه می‌مانند

گروسی گفت که ایران روز یکشنبه تأسیسات هسته‌ای خود را به‌دلیل «ملاحظات امنیتی» تعطیل کرد و به‌رغم که این تأسیسات روز دوشنبه بازگشایی شد، بازرسان آژانس را «تا زمانی که اوضاع کاملاً آرام شود» از این منطقه دور نگه خواهد داشت.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین خواستار کاهش تنش‌ها و خویشتن‌داری طرفین شد.

ساعت: ۰۸:۲۲/ قطر خواستار کاهش تنش‌ها شد

به نقل از تسنیم، وزارت دفاع قطر اعلام کرد: وزیر مشاور در امور دفاعی این کشور در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر دفاع آمریکا اوضاع منطقه را بررسی کردند.

در این گفتگو وزیر مشاور در امور دفاعی قطر و وزیر دفاع آمریکا از همه طرف‌ها خواستند که خویشتن‌داری کنند و سطح تنش‌ها را کاهش دهند.

 

خبر‌های مربوط به روز دوشنبه ۲۷ فروردین را می‌خوانید:

ساعت: ۲۱:۵۲/ بایدن: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است

به نقل از اسکای نیوز، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای اولین بار به طور علنی به حمله ایران به اسرائیل پرداخت و گفت که ایالات متحده "به امنیت اسرائیل متعهد است".

بایدن در کاخ سفید گفت: «ما متعهد به آتش‌بسی هستیم که گروگان‌ها را به خانه بازگرداند و از گسترش درگیری فراتر از آنچه در حال حاضر وجود دارد، جلوگیری کند».

او در حالی صحبت می‌کرد که با محمد السودانی نخست وزیر عراق در حال ملاقات و گفتگو بود.

بایدن گفت که او همچنین به "امنیت پرسنل و شرکای این کشور در منطقه، از جمله عراق" متعهد است.

فوری: ادعای اسرائیل؛ به حمله ایران

ساعت: ۲۱:۳۸/ کاخ سفید: پیامی از ایران درباره زمان حمله به اسرائیل دریافت نکردیم

به نقل از فارس، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که پیام‌هایی از ایران دریافت کرده، اما هیچ پیامی به آمریکا یا هیچ طرف دیگر درباره چارچوب زمانی حمله، اهداف حمله یا نوع پاسخ مخابره نشده است.

ساعت: ۲۱:۲۲/ عربستان در رهگیری حملات ایران نقش نداشت

منابع مطلع به شبکه «العربیه» ادعا‌ها مبنی بر مشارکت عربستان سعودی در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل را تکذیب کردند.

به گفته این منابع به العربیه: هیچ سایتی اظهاراتی مبنی بر مشارکت عربستان در رهگیری حملات علیه اسرائیل منتشر نکرده است.

ساعت: ۲۱:۱۸/ اسرائیل ادعا کرد که به حمله ایران "پاسخ" خواهد داد

به نقل از شبکه اسکای نیوز، رئیس ستاد ارتش اسرائیل هشدار داده است که به حمله گسترده ایران پاسخی داده خواهد شد.

کابینه جنگ اسرائیل امروز سومین جلسه خود را در ۴۸ ساعت گذشته برگزار کرد که پس از آن بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، مدعی شدند که هدف اسرائیل آسیب رساندن به ایران بدون ایجاد جنگی همه جانبه است.

اسکای نیوز در ادامه نوشت: گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که اسرائیل می‌خواهد با هماهنگی ایالات متحده اقدامی علیه ایران انجام دهد - اگرچه آمریکا گفته است که در یک حمله متقابل علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

ساعت: ۲۰:۴۷/ ادعای مقام اسرائیلی؛ پاسخ اسرائیل به حمله ایران ممکن است "قریب الوقوع" باشد

به نقل از العربیه، یک مقام اسرائیلی روز دوشنبه ۲۷ فروردین در گفتگو با شبکه «NBC» پاسخ اسرائیل به حمله ایران را قریب‌الوقوع ارزیابی کرد.

در ادامه این خبر ادعا شده: مرکز پدافندی «خاتم الانبیا» سپاه پاسداران ایران مجددا محدودیت پرواز‌های بین‌المللی در غرب، شمال غرب و جنوب غربی این کشور را صادر و بالاترین سطح آماده‌باش ۳ از ۳ را اعلام کرد.

ساعت: ۲۰:۳۹/ بازگشایی سفارت هلند در تهران

به نقل از اسکای نیوز، هلند اعلام کرده است که پس از دو روز تعطیلی سفارت خود در تهران به دلایل ایمنی، این سفارت فردا بازگشایی خواهد شد.

در بیانیه هلند آمده است: امنیت این نمایندگی همچنان از نزدیک تحت نظارت است و تعطیلی جدیدی را در آینده نزدیک ممکن می‌سازد.

ساعت: ۲۰:۰۱/ سوناک برای «جلوگیری» از تشدید تنش‌ها با نتانیاهو صحبت خواهد کرد

به نقل از الجزیره، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا می‌گوید که به زودی با همتای اسرائیلی خود برای بحث در مورد راه‌های جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه (خاورمیانه) گفتگو خواهد کرد.

سوناک در بیانیه‌ای به پارلمان بریتانیا گفت: «من به‌زودی با نخست‌وزیر نتانیاهو صحبت خواهم کرد تا همبستگی خود را با اسرائیل در مواجهه با این حمله اعلام کنیم و درباره اینکه چگونه می‌توانیم از تشدید بیشتر درگیری‌ها جلوگیری کنیم، صحبت خواهم کرد».

او افزود: همه طرف‌ها باید خویشتن‌داری نشان دهند.

جت‌های نظامی بریتانیا بخشی از ائتلاف کشور‌هایی بودند که به اسرائیل در سرنگونی پهپاد‌ها در حمله روز شنبه کمک کردند.

ساعت: ۱۹:۳۸/ احضار سفرای ایران در چند کشور اروپایی

به نقل از ایسنا، فرانسه، بلژیک و جمهوری چک در واکنش به حمله تلافی‌جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی، سفرای ایران را احضار کردند.

ساعت: ۱۹:۰۲/ جلسه کابینه جنگ اسرائیل درباره واکنش به حمله ایران به پایان رسید

سایت شبکه خبری سی ان ان آمریکا نوشت: «یک مقام اسرائیلی تایید کرد که جلسه کابینه جنگ به پایان رسیده است.

این مقام مسئول گفت که در این مرحله هیچ جزئیاتی درباره آنچه مورد بحث قرار گرفته و تصمیم گیری شده است، ندارد.

به گفته مقامات، کابینه جنگ برای بررسی زمان و دامنه پاسخ به حمله ایران به اسرائیل تشکیل جلسه داد. علاوه بر پاسخ نظامی احتمالی، کابینه جنگ همچنین در حال بررسی گزینه‌های دیپلماتیک برای انزوای بیشتر ایران در صحنه جهانی است.»

ساعت: ۱۸:۲۱/ جوزپ بورل: خاورمیانه لب پرتگاه است، باید ترمز کنیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام این که خاورمیانه «در لبه پرتگاه» ایستاده، خواستار کاهش تنش در درگیری جاری بین اسرائیل و ایران شد.

به نقل از یورونیوز، جوزپ بورل روز دوشنبه در گفتگو با شبکه رادیویی اسپانیایی «اوندا سرو» گفت: «ما در لبه پرتگاه هستیم و باید از آن دور شویم. باید ترمز کنیم و دنده عقب بگیریم.»

بورل همچنین با اشاره به این که انتظار پاسخی از سوی اسرائیل به حمله هوایی ایران را دارد، ابراز امیدواری کرد که با این حال این اقدام باعث تشدید بیشتر تنش نشود.

ساعت: ۱۸:۰۲/ بلینکن: آمریکا خواهان تنش با ایران نیست

به نقل از تسنیم، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جریان دیدار با السودانی نخست وزیر عراق اعلام کرد که واشنگتن خواهان تنش با ایران در منطقه نیست.

وزیر خارجه آمریکا با این‌حال تاکید کرد که این کشور به دفاع از اسرائیل ادامه خواهد داد.

حمله ایران به اسرائیل/ هشدار اردن درباره تشدید تنش‌ها

ساعت: ۱۷:۳۸/ هشدار اردن درباره تشدید تنش‌ها

به نقل از شبکه العربیه، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن روز دوشنبه ۲۷ فروردین درباره تحولات در منطقه (خاورمیانه) که به تشدید تنش‌های بیشتر منجر شده و امنیت و ثبات را تهدید می‌کند، هشدار داد.

حمله ایران به اسرائیل/ دفتر کنسولی ایتالیا در تهران تعطیل شد

ساعت: ۱۶:۴۴/ سفارت ایتالیا در تهران تا اطلاع ثانوی تعطیل است

حساب کاربری رسمی سفارت ایتالیا در تهران خبر از تعطیلی دفتر کنسولی خود از ۲۶ فروردین تا اطلاع ثانوی داد.

حمله ایران به اسرائیل/ بریتانیا: اسرائیل تلافی نکند

ساعت: ۱۳:۴۸/ بریتانیا: اسرائیل حمله ایران را تلافی نکند

وزیر امور خارجه بریتانیا از دولت اسرائیل خواست که حمله اخیر ایران را تلافی نکند.

به نقل از یورونیوز، دیوید کامرون که بامداد دوشنبه مهمان شبکه اسکای‌نیوز بود، روی آنتن این شبکه گفت که اسرائیل باید عواقب تشدید خشونت در خاورمیانه را در نظر بگیرد. وزیر خارجه بریتانیا گفت: «بریتانیا در حمله به ایران شرکت نخواهد کرد، اما اگر اسرائیل مورد حمله بیشتر قرار گیرد، به دفاع از اسرائیل ادامه خواهد داد.»

وی همچنین ادعا کرد: «اسرائیل حق پاسخ دادن دارد، ولی ما از حمله تلافی‌جویانه حمایت نمی‌کنیم. مواقعی وجود دارد که باید باهوش و سخت‌گیر باشیم، باید همزمان هم از سر و هم از قلب‌مان استفاده کنیم (..) ما امیدواریم که هیچ اقدام تلافی جویانه‌ای صورت نگیرد و جهان به جای آن بر حماس تمرکز کند. اسرائیل حق دارد پاسخ دهد، اما نباید تنش‌افزایی کرد.

کامرون در ادامه ادعاهای خود گفت: «حمله اخیر نشانه شکستی مضاعف برای تهران بوده است. نه تنها حمله آن‌ها تقریباً یک شکست کامل بود، بلکه بقیه جهان هم اکنون می‌توانند ببینند که آن‌ها چه تأثیر بدی در منطقه دارند و ماهیت واقعی آن‌ها را درک کنند.»

ساعت: ۱۲:۴۹/ کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد

به نقل از اسکای نیوز، یک منبع دولتی به رویترز گفته است که بنیامین نتانیاهو کابینه جنگ خود را در ساعت ۱۲ بعد از ظهر امروز (به وقت بریتانیا) تشکیل خواهد داد.

این منبع افزود، کابینه جنگ متشکل از نتانیاهو، نخست وزیر، یوآو گالانت، وزیر دفاع، بنی گانتز، وزیر دفاع سابق و چندین ناظر یکشنبه شب تشکیل جلسه داده بود.

بر اساس ادعای این گزارش، اکثر کابینه جنگی اسرائیل خواهان پاسخ به حمله شنبه شب ایران هستند، اما گفته می‌شود که در مقیاس و زمان آن اختلاف نظر دارند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به رهبر اسرائیل هشدار داده است که آمریکا در یک حمله متقابل علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

ساعت: ۱۲:۰۸/ لحظاتی از حمله پهپادی ایران به اسرائیل

دو روز پس از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، امروز لحظاتی از این حمله در فضای مجازی منتشر شد که در ویدیوی زیر مشاهده می‌کنید.

ساعت: ۱۱:۱۶/ ادعای آمریکا: ۸۰ پهپاد و ۶ موشک را منهدم کردیم

به نقل از یورنیوز، فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده، سنتکام مدعی شد که با پشتیبانی ناوشکن‌های فرماندهی ارتش این کشور در اروپا، در جریان حمله شنبه شب جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل ۸۰ پهپاد و ۶ موشک شلیک شده از ایران و یمن را رهگیری و منهدم کرده است.

سنتکام در شبکه ایکس نوشت که مهمات سرنگون شده ایران همچنین شامل یک موشک بالستیک بر روی پرتابگر آن و هفت پهپاد است که قبل از پرتاب در مناطق تحت کنترل حوثی‌های تحت حمایت ایران در یمن منهدم شده است.

کل پهپاد‌های ایرانی که به ادعای ارتش اسرائیل در این عملیات شرکت داشتند ۱۷۰ فروند بوده و بنابراین می‌توان گفت که تقریبا نیمی از پهپاد‌های ایرانی را آمریکا سرنگون کرده است.

سنتکام ضمن اعلام آمادگی برای حمایت و دفاع از اسرائیل در برابر «اقدامات خطرناک ایران» در ایکس نوشته است: «ما به همکاری با همه شرکای منطقه‌ای خود برای افزایش امنیت منطقه ادامه خواهیم داد.»

ساعت: ۱۰:۵۸/ نمایندگی‌های دیپلماتیک هلند در ایران و شمال عراق تعطیل می‌مانند

به نقل از سی ان ان، سفارت هلند در تهران، پایتخت ایران، با اشاره به اقدامات پیشگیرانه به دلیل تشدید تنش‌ها بین ایران و اسرائیل، اعلام کرد که به روی عموم بسته خواهد بود.

سرکنسولگری هلند در اربیل، پایتخت منطقه نیمه خودمختار کردستان در شمال عراق نیز بسته خواهد ماند.

وزارت امور خارجه هلند روز دوشنبه اعلام کرد: «هیئت‌های دیپلماتیک در تهران و اربیل تا حد امکان به انجام سایر وظایف خود ادامه می‌دهند و امنیت کارکنان بالاترین اولویت آنهاست».

ساعاتی پس از حمله ایران به اسرائیل، این وزارتخانه روز یکشنبه از تعطیلی نمایندگی‌های دیپلماتیک خود خبر داد.

ساعت: ۰۹:۵۴/ رسانه اسرائیلی: ایران با عقلانیت مطلق عمل می‌کند

به نقل از تسنیم، روزنامه معاریو اسرائیل نوشت که ایران مدت‌ها قبل از این حمله پیروز شده بود و پاسخ آن به اسرائیل اهمیت نمادین داشت؛ زیرا ایران با عقلانیت مطلق عمل می‌کند و ما باید از درایت ایران درس بگیریم.

ساعت: ۰۹:۳۳/ هرتزوگ: اسرائیل به دنبال جنگ نیست

به نقل از ایسنا، به دنبال عملیات پرصلابت «وعده صادق»، رئیس رژیم صهیونیستی گفت اسرائیل پس از حمله ایران به دنبال جنگ نیست و «در این شرایط، تعادل لازم است.»

جمهوری اسلامی ایران شنبه و یکشنبه و در پاسخ به تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داد.

حمله ایران به اسرائیل/ آیا آمریکا می‌تواند اسرائیل را پس از حمله ایران مهار کند؟

در همین رابطه، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت، تل‌آویو پس از حمله ایران به دنبال جنگ نیست و «در این شرایط، تعادل لازم است.»

او گفت، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بسیاری از رهبران جهان صحبت می‌کند و در پاسخ به اقدامات ایران «گفت‌وگوی صمیمی با متحدان» وجود دارد.

ساعت: ۰۸:۵۶/ آیا آمریکا می‌تواند اسرائیل را پس از حمله ایران مهار کند؟

جوزف استپانسکی، گزارشگر شبکه الجزیره نوشت: واکنش دولت جو بایدن به حمله موشکی و پهپادی تاریخی ایران به اسرائیل دو گونه بوده است: واشنگتن بار دیگر بر تعهد خود مبنی بر ایستادن همیشگی در کنار متحد «آهنین» خود اسرائیل تاکید کرده است، در حالی که از دولت اسرائیل نیز درخواست کرده است که اقدام بیشتری انجام ندهد که می‌تواند منطقه را به جنگ گسترده‌تر بکشاند.

تحلیلگران به الجزیره گفتند که روز‌های آینده نشان خواهد داد که آیا این دو گزینه با هم سازگار هستند یا اینکه اولویت‌های دو دولت در مسیر برخورد قرار دارند.

ساعت: ۰۸:۱۱/ ایروانی: پاسخ ایران به اسرائیل لازم و متناسب بود

نماینده ایران در سازمان ملل گفت پاسخ جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی لازم و متناسب بود و به صورت دقیق و تنها اهداف نظامی را مورد اصابت قرار داد تا احتمال تشدید تنش به حداقل برسد و از آسیب غیرنظامیان جلوگیری شود.

«امیرسعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل طی سخنرانی در در جلسه بامداد دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره وضعیت در منطقه غرب آسیا گفت: از آن دسته از اعضای شورای امنیت که حملات نظامی رژیم اسرائیل به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه را محکوم کرده و حق ذاتی ایران برای پاسخ به چنین حملات وحشتناکی را به رسمیت شناختند، قدردانی می‌کنم. همانطور که در مکاتبه دیشب اطلاع دادیم، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با موشک و پهپاد به اهداف نظامی اسرائیل حمله کردند. این اقدام در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی به ویژه حملات نظامی این رژیم در ۱ آوریل ۲۰۲۴ علیه اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران، که برخلاف بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد بود، صورت پذیرفت.

عملیات جمهوری اسلامی ایران کاملاً در راستای اعمال حق ذاتی ما برای دفاع از خود که ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد ذکر شده و توسط حقوق بین‌الملل به رسمیت شناخته شده است، انجام شد. پاسخ ما لازم و متناسب بود. این اقدام همچنین به صورت دقیق و تنها اهداف نظامی را مورد اصابت قرار داد تا احتمال تشدید تنش به حداقل برسد و از آسیب غیرنظامیان جلوگیری شود.

 

خبر‌های مربوط به روز یکشنبه را می‌خوانید:

ساعت: ۲۲:۴۳/ رهگیری شی ناشناس در ایلات

خبرنگار شبکه العربیه لحظاتی پیش خبر داد که گنبد آهنین نیروی دریایی اسرائیل یک شی ناشناس را بر فراز بندر ایلات رهگیری کرده است.

ساعت: ۲۱:۴۶/ جلسه کابینه جنگ اسرائیل «بدون تصمیم‌گیری» تمام شد

یک مقام اسرائیلی به «سی‌ان‌ان» گفت: جلسه شورای جنگ بدون تصمیم‌گیری در مورد نحوه واکنش به حمله ایران پایان یافت. دولت مصمم است به ایران پاسخ دهد، اما هنوز درباره زمان و محدوده آن تصمیمی نگرفته است.

ساعت: ۲۱:۳۸/ اردن سفیر ایران را احضار کرد

به نقل از ایسنا، «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن روز یکشنبه خبر داد وزارت خارجه این کشور سفیر جمهوری اسلامی ایران در امان را احضار کرده است.

الصفدی گفته سفیر ایران در اعتراض به اظهارات علیه این کشور در برخی از خبرگزاری‌های ایران احضار شده است.

دیپلمات عالی‌رتبه اردن می‌گوید به سفیر ایران «ضروت توقف توهین و زیر سوال بردن مواضع» این کشور را تصریح کرده است.

رسانه‌ها می‌گویند این واکنش اردن درباره خبر‌هایی مبنی بر کمک امان به رژیم صهیونیستی برای رهگیری پرتابه‌های شلیک‌شده از ایران بوده است.

وزیر خارجه اردن همچنین گفته با هر پرتابه‌ای که به حریم هوایی این کشور نفوذ کند مقابله می‌کنند «چه ایرانی باشد، چه اسرائیلی».

ساعت: ۲۱:۲۷/ اسرائیل در حالت آماده‌باش است

به نقل از شبکه العربیه، ارتش اسرائیل ادعا کرد: در پی حمله ایران همچنان در حالت آماده‌باش هستیم و تعدادی از طرح‌های دفاعی و تهاجمی به تصویب رسیده است.

حمله ایران به اسرائیل/ جلسه کابینه جنگ اسرائیل «بدون تصمیم‌گیری» تمام شد

ساعت: ۲۰:۰۵/ حزب‌الله حمله ایران را تبریک گفت

گروه «حزب‌الله» لبنان در بیانیه‌ای حمله شب گذشته ایران به اسرائیل را «تبریک» گفت و آن را «عملیات منحصر به فرد» توصیف کرد.

ساعت: ۱۹:۵۰/ پس از حمله ایران، اسرائیل تعطیلی مدارس را تا روز دوشنبه تمدید کرد

نیرو‌های دفاعی اسرائیل اعلام کردند که مدارس را در روز دوشنبه تعطیل می‌کنند.

به نقل از سی ان ان، اسرائیل در واکنش به حمله موشکی و پهپادی شنبه شب ایران، مدارس را در روز یکشنبه که یک روز کاری در اسرائیل است، تعطیل کرده بود.

ساعت: ۱۹:۴۷/ گروه ۷ حمله ایران به اسرائیل را محکوم کرد

شارل میشل، رئیس شورای اروپا پس از یک کنفرانس ویدئویی که توسط رهبران گروه ۷ برگزار شد، گفت که این گروه به اتفاق آرا حمله پهپادی و موشکی را محکوم می‌کند، اما افزود که «همه طرف‌ها باید خویشتنداری کنند».

میشل افزود: ما به تمام تلاش‌های خود برای کاهش تنش ادامه خواهیم داد. پایان دادن به بحران غزه در اسرع وقت، به ویژه از طریق آتش بس فوری، تفاوتی ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین گفت که وضعیت منطقه از جمله لبنان هفته آینده در شورای اروپا مورد بحث قرار خواهد گرفت.

حمله ایران به اسرائیل/ گروه ۷ علیه ایران موضع‌گیری کرد/ تعطیلی مدارس در اسرائیل

ساعت: ۱۹:۲۵/ غرب حمله ایران را محکوم خواهد کرد، اما تا حد زیادی "تحریک‌های اسرائیل" را نادیده خواهد گرفت

شبکه الجزیره قطر پس از تنش اخیر در خاورمیانه و درگیری مستقیم ایران با اسرائیل، با نادر هاشمی، دانشیار خاورمیانه و سیاست اسلامی دانشگاه جورج تاون، درباره واکنش احتمالی جهان به حمله دیشب ایران به اسرائیل گفتگو کرده است.

هاشمی گفت: ایران به‌خاطر حمله‌اش به‌طور گسترده محکوم خواهد شد، برخلاف مجموعه‌ای از اقدامات تحریک‌آمیز و حملات اسرائیل چه در داخل ایران و چه در سراسر خاورمیانه که منجر به شهادت مقامات ارشد نظامی ایران و هدف قرار دادن سایت‌های کلیدی اقتصادی و هسته‌ای ایران شد.

هاشمی گفت: رئیس‌جمهور بایدن در حال جمع کردن گروه ۷ است که در همین راستا بیانیه محکومیت ایران را صادر خواهد کرد.

هاشمی اظهار داشت: افکار عمومی عرب و مسلمان متوجه خواهند شد که چه تعداد از کشور‌های عربی برای حفاظت از اسرائیل از منابع نظامی استفاده کردند در حالی که در شرایط قحطی و نسل کشی گسترده در غزه برعکس عمل کردند.

ساعت: ۱۹:۰۶/ لوفت هانزا پرواز‌های خود به تل آویو، امان و اربیل را تا روز دوشنبه تعلیق کرد

به نقل از شبکه الجزیره، سخنگوی شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا می‌گوید پرواز‌های این شرکت از تل‌آویو در اسرائیل، امان در اردن و اربیل در اقلیم کردستان شمال عراق تا روز دوشنبه به حالت تعلیق درآمده است.

در پی حمله شب گذشته ایران به اسرائیل، این سخنگو به خبرگزاری فرانسه گفت که آن‌ها "به طور مداوم اوضاع خاورمیانه را زیر نظر دارند".

پرواز‌ها از بیروت، پایتخت لبنان، و تهران، پایتخت ایران، حداقل تا ۱۸ آوریل به حالت تعلیق در خواهند آمد، زیرا این شرکت روز جمعه اعلام کرد هواپیماهایش دیگر از حریم هوایی ایران استفاده نخواهند کرد.

پرواز‌های لوفت هانزا به تهران از ۶ آوریل متوقف شده است.

ساعت: ۱۸:۳۴/ ادعای گانتز درباره اتحاد منطقه‌ای علیه ایران

به نقل از العربیه، بنی گانتز، وزیر کابینه جنگ اسرائیل، روز یکشنبه مدعی شد که اسرائیل در زمان مناسب، ایران را مجبور خواهد کرد تا بهای حمله گسترده با موشک و پهپاد را بپردازد.

گانتز در بیانیه‌ای ادعا کرد: «ما یک اتحاد منطقه‌ای تشکیل می‌دهیم و ایران را مجبور می‌کنیم تا بهای حمله خود را به شیوه و زمان مناسب بپردازد.»

او افزود: «جهان آشکارا در برابر این خطر شانه به شانه اسرائیل ایستاد و این یک دستاورد راهبردی است که باید به خاطر امنیت اسرائیل آن را تقویت کنیم.

این در حالی است که قرار بود کابینه جنگ اسرائیل برای بررسی پاسخ به حمله ایران تشکیل جلسه دهد.

ایران به نوبه خود به اسرائیل و ایالات متحده نسبت به اقدام «بسیار بزرگتر» در صورت پاسخ به حمله شب گذشته هشدار داد.

با این حال، واشنگتن گفته که به دنبال جنگ با ایران نیست، اما برای حفاظت از نیرو‌های خود در منطقه و تأمین امنیت اسرائیل تردید نمی‌کند.

ایران می‌گوید این حمله را در پاسخ به حمله هوایی منتسب به اسرائیل علیه کنسولگری این کشور در سوریه در اول آوریل است که در آن فرماندهان ارشد سپاه پاسداران شهید شدند.

ساعت: ۱۸:۲۱/ ناتو خواستار خویشتنداری است

به نقل از یورونیوز، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حمله تلافی‌جویانه ایران به اسرائیل را محکوم کرده و خواهان «خویشتنداری» شده است.

فرح دخل‌الله، سخنگوی ناتو روز یکشنبه در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ما عمل تنش‌زایی شبانه ایران را محکوم می‌کنیم، خواستار خویشتنداری هستیم و تحولات را از نزدیک زیر نظر داریم.»

او گفت: «اینکه درگیری در خاورمیانه از کنترل خارج نشود یک موضوع حیاتی است.»

ساعت: ۱۷:۵۱/ ایران پیش از عملیات خود علیه اسرائیل به ترکیه اطلاع داده بود

به نقل از گاردین، یک منبع دیپلماتیک ترکیه به رویترز گفته است که ایران از قبل ترکیه را از عملیات برنامه ریزی شده خود علیه اسرائیل مطلع کرده بود.

این منبع همچنین گفت که ایالات متحده از طریق آنکارا به ایران اطلاع داده است که عملیات آن باید «در محدوده خاصی» باشد.

این گزارش‌ها پس از آن منتشر شد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در دیدار با سفرای خارجی در تهران گفت که ایران به آمریکا اطلاع داده است که حملاتش علیه اسرائیل «محدود» و صرفا برای دفاع از خود خواهد بود.

جان کربی، سخنگوی ارشد امنیت ملی کاخ سفید، روز یکشنبه در برنامه این هفته شبکه ABC گفت که ایالات متحده به کمک اسرائیل برای دفاع از خود ادامه خواهد داد، اما خواهان جنگ با ایران نیست.

کربی گفت: ما به دنبال تشدید تنش در منطقه نیستیم، ما به دنبال درگیری گسترده‌تر نیستیم.

ساعت: ۱۷:۲۲/ بریتانیا هواپیما‌های جنگی بیشتری را به خاورمیانه منتقل می‌کند

دولت بریتانیا می‌گوید که در پی حمله ایران به اسرائیل، «چندین جنگنده دیگر» و تانکر‌های سوخترسان را به منطقه منتقل کرده است.

دولت در بیانیه‌ای مدعی شد که تجهیزات هوایی، عملیات موجود بریتانیا علیه گروه مسلح داعش در سوریه و عراق را تقویت می‌کند و همچنین «هر گونه حمله هوایی در محدوده مأموریت‌های فعلی ما را در صورت لزوم رهگیری می‌کند».

یک سخنگو گفت که "تعدادی از هواپیماها" به طور موقت از رومانی منتقل شده‌اند تا "جای پای موجود ما در منطقه" را تقویت کنند.

حمله ایران به اسرائیل/ دو وزیر تندرو اسرائیلی خواستار پاسخ به حمله ایران شدند

ساعت: ۱۷:۰۸/ دو وزیر تندرو اسرائیلی خواستار پاسخ به حمله ایران شدند

به نقل از سی ان ان، دو تن از تندروترین وزرای دولت اسرائیل روز یکشنبه خواستار پاسخ قاطع به حمله شب گذشته هواپیما‌های بدون سرنشین (پهپاد) و موشکی ایران به اسرائیل شدند.

بتسالل اسموتریچ، وزیر دارایی، خواستار پاسخی شد که "در سراسر خاورمیانه طنین انداز شود" و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی، گفت که اسرائیل باید "دیوانه شود".

اسموتریچ، رئیس حزب راست افراطی، ادعا کرد که اگر اسرائیل تردید کند، "ما خود و فرزندانمان را در خطر وجودی قرار خواهیم داد. "

اسموتریچ در یک بیانیه ویدئویی این را "لحظه حقیقت" خواند و مدعی شد: "اگر پاسخ ما در سراسر خاورمیانه برای نسل‌های آینده طنین انداز شود - ما برنده خواهیم شد. "

بن گویر، رهبر حزب راست افراطی، گفت که پاسخ اسرائیل نباید "ضعیف" باشد.

ساعت: ۱۷:۰۳/ پاپ فرانسیس خواستار پایان خشونت در غرب آسیا شد

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در واکنش به پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل در شبانگاه گذشته گفت مصرانه خواستار توقف «چرخه خشونت» است.

حمله ایران به اسرائیل/ گزارشگر حوزه امنیت: همه نگاه‌ها به پاسخ اسرائیل است

ساعت: ۱۶:۵۶/ همه نگاه‌ها به پاسخ اسرائیل به حملات ایران است

به نقل از بی بی سی، فرانک گاردنر، گزارشگر حوزه امنیت درباره جنگ علنی ایران و اسرائیل گفت: «اینکه کار از این به بعد به کجا کشیده می‌شود تا حد زیادی به تصمیم اسرائیل برای پاسخ به حمله شب گذشته بستگی دارد.

کشور‌های منطقه و سایر کشور‌ها و همچنین آن‌هایی که عمیقا از ایران ناخشنود هستند، تشویق به خویشتنداری کرده‌اند.

موضع ایران این است: «تسویه حساب شد و این پایان ماجرا است. به ما حمله نکنید وگرنه حمله‌ای بسیار شدیدتر علیه شما انجام خواهیم داد که نتوانید از خود دفاع کنید.».

اما اسرائیل قول داده است که «پاسخ مهمی بدهد» و از دولت فعلی اغلب به عنوان یکی از تندروترین دولت‌های تاریخ آن نام برده می‌شود.»

ساعت: ۱۶:۴۲/ ادعای زلنسکی درباره ایران و روسیه

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در شبکه اجتماعی ایکس ادعا کرد: «اقدامات ایران کل منطقه و جهان را تهدید می‌کند، همانطور که اقدامات روسیه تهدیدی برای درگیری بزرگ‌تر است.»

حمله ایران به اسرائیل/ نشست فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا

ساعت: ۱۶:۳۳/ نشست فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که خواستار نشست فوق‌العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا پس از عملیات تلافی جویانه ایران علیه اسرائیل شده است.

دستور جلسه رسمی وزیران خارجه اروپا در روز سه‌شنبه: کاهش تنش و جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه است.

ساعت: ۱۴:۰۷/ امیرعبداللهیان: ایران در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در ایکس نوشت: «اِعمال حق دفاع مشروع، نشان دهنده رویکرد مسئولانه ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

جمهوری اسلامی ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، اما در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه تجاوز جدید، تردید به خود راه نخواهد داد.»

حمله ایران به اسرائیل/ نگرانی نخست وزیر ایتالیا از تشدید تنش‌ها/ روسیه واکنش نشان داد

ساعت: ۱۳:۱۴/ روسیه واکنش نشان داد

به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای درباره پاسخ موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، ضمن اشاره به ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در اقدام مناسب در زمینه حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، از همه طرف‌ها خواست که برای جلوگیری از وخامت بیشتر وضعیت منطقه، خویشتنداری کنند.

در این بیانیه که ظهر یکشنبه منتشر شد، آمده است: بنا بر اعلام وزارت خارجه ایران، این حمله در چارچوب دفاع از خود و بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در پاسخ به حملات به اهداف ایرانی در منطقه از جمله حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفته است، اقدامی که روسیه پیش‌تر آن را محکوم کرده بود.

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه با اشاره به عدم صدور بیانیه محکومیت اقدام تجاوزکارانه اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: متأسفانه این شورا به دلیل مواضع اعضای غربی آن نتوانست پاسخ مناسبی به حمله به نمایندگی کنسولی ایران بدهد.

در این بیانیه آمده است: ما نهایت نگرانی خود را در مورد تشدید خطرناک دیگر در منطقه ابراز می‌کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: ماهیت حل نشده بحران‌های متعدد در خاورمیانه، به ویژه در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل که اغلب با اقدامات تحریک آمیز غیرمسئولانه همراه است، منجر به افزایش تنش خواهد شد.

وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد:‌ ما از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم که خویشتنداری کنند؛ امیدواریم کشور‌های منطقه مشکلات موجود را از طریق ابزار‌های سیاسی و دیپلماتیک حل کنند. ما معتقدیم مهم است که بازیگران سازنده بین المللی در این امر مشارکت داشته باشند.

در این بیانیه آمده است: توجه شهروندان روسی مستقر در اسرائیل و کشور‌های همسایه، در درجه اول اردن، لبنان و سوریه را به لزوم پیروی از پیام‌ها و توصیه‌های عملی منتشر شده در اطلاعیه‌های وزارت امور خارجه روسیه جلب می‌کنیم.

ساعت: ۱۳:۰۸/ نخست وزیر ایتالیا از تشدید تنش میان اسرائیل و ایران «عمیقاً نگران» است

جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا می‌گوید که از تشدید تنش در خاورمیانه پس از حمله ایران به اسرائیل «عمیقا نگران» است.

ملونی در شبکه اجتماعی ایکس گفت: ما نگرانی عمیق خود را در مورد بی‌ثباتی بیشتر در منطقه ابراز می‌کنیم و به کار برای جلوگیری از آن ادامه می‌دهیم.

حمله ایران به اسرائیل/ واکنش رهبران فرانسه و اسپانیا به اقدام نظامی سپاه

آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه نیز گفت که امیدوار است دولت اسرائیل در واکنش به ایران خویشتنداری نشان دهد.

ساعت: ۱۲:۳۶/ واکنش رهبران فرانسه و اسپانیا در مورد حمله ایران

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، آخرین رهبرانی هستند که پس از حمله ایران بیانیه صادر کردند.

مکرون در پستی در شبکه ایکس نوشت: من حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل را که تهدیدی برای بی‌ثبات کردن منطقه است، به شدت محکوم می‌کنم.

در همین حال، سانچز گفت که دولت اسپانیا "هر گونه خشونتی را که امنیت و رفاه غیرنظامیان بی گناه را تهدید می‌کند، محکوم می‌کند."

هر دو رهبر خواستار خویشتنداری شدند.

ساعت: ۱۲:۰۸/ پوستر رسانه رهبر انقلاب پس از حمله ایران به اسرائیل

پوستر زیر در پی پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق با رمز یارسول‌الله (ص) منتشر شد.

رهبر انقلاب پیش از این گفته بودند: وقتی به کنسولگری ما حمله می‌کنند، مثل اینکه به خاک ما حمله کرده‌اند؛ این عرف دنیا است. رژیم خبیث اشتباه کرد در این قضیّه؛ باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد.

حمله ایران به اسرائیل/ ادعای سخنگوی ارتش اسرائیل درباره اقدام ایران؛ «ناموفق بود»

ساعت: ۱۲:۰۱/ ادعای سخنگوی ارتش اسرائیل درباره پهپادهای ایرانی

افیخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل در گفتگو با «العربیه» مدعی شد که «حمله ایران به اسرائیل ناموفق بود و به اهداف خود نرسید.»

ادرعی در ادامه ادعا کرد که «هیچ پهپاد ایرانی نتوانست به حریم هوایی اسرائیل نفوذ کند و تمامی موشک‌های کروز پرتاب شده توسط ایران قبل از ورود به حریم هوایی این کشور رهگیری شدند.»

ساعت: ۱۱:۴۴/ نیویورک‌تایمز: ایران از سلاح‌های پیشرفته استفاده کرد

تسنیم نوشت: نیویورک تایمز به نقل از کارشناسان اعلام کرد: ایران در حمله خود از سلاح‌های پیشرفته‌تری نسبت به آنچه متحدانش در طول ۶ ماه علیه اسرائیل به کار گرفتند، استفاده کرد.

ساعت: ۱۱:۲۴/ میزان خسارت در داخل اسرائیل هنوز در دست ارزیابی است

شبکه الجزیره قطر اعلام کرد: مشخص نیست اسرائیل چه میزان خسارت و چه تعداد تلفات در حملات ایران متحمل شده است.

یکی از مجروحان یک دختر هفت ساله از یک جامعه بادیه نشین در نزدیکی شهر آراد در جنوب بود که به گفته مرکز پزشکی او در مراقبت‌های ویژه به سر می‌برد.

همچنین میزان خسارات وارده به پایگاه هوایی نواتیم اسرائیل که توسط حداقل ۱۵ موشک بالستیک مورد اصابت قرار گرفته است، مشخص نیست. اسرائیلی‌ها می‌گویند که اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها رهگیری شدند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید نیرو‌های آمریکایی به اسرائیل کمک کردند «تقریباً همه» پهپاد‌ها و موشک‌های پرتاب شده را سرنگون کنند.

ساعت: ۱۱:۱۶/ مایک جانسون: بایدن در حمله ایران به اسرائیل مقصر است

به نقل از ایسنا، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به حمله تلافی جویانه ایران به اهداف رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی گفت جو بایدن به دلیل انتقاد‌های اخیرش از این رژیم و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر آن بابت جنگ غزه انجام شدن این حمله تلافی‌جویانه را تسهیل کرده است.

حمله ایران به اسرائیل/ باقری: این عملیات از نظر ما پایان یافته است/ اعتراف اسرائیل به کمک فرانسه

«مایک جانسون»، که یک جمهوریخواه است در بیانیه‌ای با درخواست برای تقویت حمایت‌های واشنگتن از رژیم صهیونیستی مدعی شد: «همچنان که اسرائیل با حمله از جانب ایران مواجه می‌شود آمریکا باید عزم کامل ما برای ایستادن در کنار متحد حیاتی را نشان دهد. جهان باید از این مطمئن شود: اسرائیل تنها نیست.»

او در ادامه این بیانیه ادعا کرد: «من به تعامل با کاخ سفید ادامه خواهم داد تا روی یک پیام مناسب تاکید کنم. این که دولت جو بایدن اسرائیل را تضعیف و خوشایند ایران کار کرد و به رخ دادن این تحولات وحشتناک کمک کرد.»

ساعت: ۱۰:۵۷/ ارتش اسرائیل به کمک فرانسه اعتراف کرد

به نقل از تسنیم، ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیرو‌های نظامی فرانسه در دفاع از اسرائیل در دفع حملات موشکی و پهپادی ایران مشارکت داشتند.

ساعت: ۱۰:۳۳/ واکنش عربستان سعودی به حمله ایران

به نقل از العربیه، وزارت خارجه عربستان سعودی، نسبت به تحولات تشدید و تنش‌های نظامی در منطقه و همچنین جدی بودن پیامد‌های آن ابراز نگرانی کرد و از همه طرف‌ها خواست، حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و منطقه و مردم آن را از خطرات جنگ در امان نگه دارند.

این وزارتخانه، بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین در بیانیه‌ای بر لزوم پذیرش مسئولیت شورای امنیت در قبال حفظ صلح و امنیت بین‌المللی به ویژه در منطقه خاورمیانه تاکید کرد. وزارت خارجه سعودی همچنین بر ضرورت اقدام شورای امنیت برای جلوگیری از تشدید بحران که در صورت گسترش آن عواقب ناگواری در پی خواهد داشت، تاکید کرد.

بر اساس ادعای خبرگزاری «رویترز»، سپاه پاسداران، روز گذشته (شنبه) ده‌ها پهپاد و موشک را به سمت اسرائیل پرتاب کرد، حمله‌ای که می‌تواند منجر به تشدید گسترده تنش تهران و تل‌آویو شود.

از سوی دیگر دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که ایران ده‌ها موشک زمین به زمین به سمت اسرائیل شلیک کرده است که اکثر آن‌ها توسط اسرائیل در خارج از خاک و مرز این کشور رهگیری شد.

ساعت: ۱۰:۰۲/ محمد باقری: این عملیات از نظر ما پایان یافته است

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته و قصدی بر ادامه‌ی آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در سوریه کشور دیگری انجام دهد، عملیات بعدی ما بزرگ‌تر خواهد بود.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح طی سخنانی درباره عملیات تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق که شب گذشته صورت گرفت، تصریح کرد: تعداد قابل توجهی پهپاد و موشک‌های کروز و بالستیک در این عملیات مورد استفاده قرار گرفت و با استفاده تاکتیک‌های خوب اندیشیده شد و طراحی مناسب صورت گرفت که نه گنبد آهنین و نه سپر دفاع موشکی رژیم صهیونیستی نتوانست مقابله‌ی قابل توجهی با این عملیات داشته باشد و عملیات به اهدافش نائل شد.

وی افزود: آمریکا اعلام می‌کرد از عملیات رژیم صهیونیستی در دمشق اطلاع نداشته، اما در واقع آن عملیات با چراغ سبز او انجام شده بود و اعلام می‌کند دنبال توسعه‌ی تنش در منطقه نیست، اما اطلاعات ما حاکیست که با تمام توان در فضای عراق و اردن تلاش کرد این عملیات خنثی شود، ولی نتوانست و عملیات به اهدافش رسید.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: ما این عملیات را منتج به نتیجه می‌بینیم و از نظر ما پایان یافته و قصدی بر ادامه‌ی آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در سوریه کشور دیگری انجام دهد، عملیات بعدی ما بزرگ‌تر خواهد بود.

ساعت: ۰۹:۲۲/ حریم هوایی اسرائیل بازگشایی شد

در پی بسته شدن حریم هوایی اسرائیل به دلیل حمله نظامی ایران، سازمان فرودگاهی اسرائیل اعلام کرد که حریم هوایی اسرائیل از ساعت ۷:۳۰ صبح به وقت محلی باز شد.

تعدادی از خطوط هوایی از جمله خطوط هوایی «یونایتد» و «اِل عال» اسرائیل از روز شنبه پرواز‌های خود به تل آویو را به دلیل محدودیت در حریم هوایی لغو کردند.

ساعت: ۰۸:۵۵/ اسرائیل از مهار ۹۹ درصدی حملات موشکی و پهپادی ایران گفت

به نقل از یورونیوز، ارتش اسرائیل صبح امروز یکشنبه ادعا کرد که حمله هوایی ایران «خنثی» و «۹۹ درصد حملات» رهگیری شدند.

ارتش اسرائیل مدعی شد که ایران حدود ۱۷۰ پهپاد، ۳۰ موشک کروز و ۱۲۰ موشک بالستیک را به سمت خاک اسرائیل شلیک کرده است.

به گفته ارتش اسرائیل، فقط موشک‌های بالستیک توانستند به حریم هوایی اسرائیل و آن هم در «تعداد بسیار کم» نفوذ کنند.

در این بیانیه آمده است که پهپاد‌ها و موشک‌های کروز همگی قبل از رسیدن به اسرائیل رهگیری شدند.

ساعت ۰۳:۲۳/ حمایت دوباره بایدن از اسرائیل

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا که با توجه به شرایط بحرانی در خاورمیانه مجبور شد تعطیلات خود را نیمه تمام بگذارد، غروب شنبه به وقت محلی در دیدار با تیم امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر بر عزم ایالات متحده در دفاع از اسرائیل در برابر تهدیدات ایران تاکید کرد.

او در پیامی که در شبکه ایکس منتشر کرد بر تعهد آهنین کشورش در تامین امنیت اسرائیل در برابر تهدیدات ایران و نیرو‌های نیابتی‌اش تصریح کرد.

فوری؛ حمله ایران به اسرائیل/ ادعای رسانه اسرائیلی درباره رهگیری حملات/ واکنش نخست‌وزیر کانادا

ساعت: ۰۳:۰۶ یکشنبه/ ادعای رسانه اسرائیلی درباره رهگیری حملات پهپادی و موشکی

به نقل از العربیه، رسانه‌های اسرائیلی به نقل از منابع امنیتی مدعی شدند: موفق به رهگیری ۹۹ درصد از حملات پهپادی و موشکی ایران شدیم.

همچنین جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا گفت کشورش حمله ایران علیه اسرائیل را محکوم می‌کند.

فوری؛ حمله ایران به اسرائیل/ حمایت دوباره بایدن از تل‌آویو

ساعت: ۰۲:۴۵ یکشنبه/ تجمع بخشی از مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران

به نقل از تسنیم، بخشی از مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی در میدان فلسطین و دانشگاه تهران تجمع کردند.

فوری؛ حمله ایران به اسرائیل/ آمریکا، انگلیس و فرانسه با پهپاد‌ها و موشک‌ها مقابله می‌کنند

ساعت: ۰۲:۳۴ یکشنبه/ کمک آمریکا، انگلیس و فرانسه به اسرائیل

فارس به نقل از منابع مطلع مدعی شد: آمریکا، انگلیس و فرانسه در حال کمک به اسرائیل هستند و با پهپاد‌ها و موشک‌های ایران مقابله می‌کنند.

شماری از صدا‌های انفجار که در سوریه شنیده‌شده ناشی از مقابلۀ پدافند آمریکا، انگلیس و فرانسه است.

ساعت: ۰۲:۲۶ یکشنبه/ پهپاد‌ها در آسمان اورشلیم

 
فوری؛ حمله ایران به اسرائیل/ العربیه: ۱۰۰ پهپاد توسط آمریکا و بریتانیا سرنگون شد/ آژیر خطر در اسرائیل
فوری؛ حمله ایران به اسرائیل/ العربیه: ۱۰۰ پهپاد توسط آمریکا و بریتانیا سرنگون شد/ آژیر خطر در اسرائیل

ساعت: ۰۲:۲۰ یکشنبه/ اتحادیه اروپا حمله ایران به اسرائیل را محکوم کرد

به نقل از یورونیوز، جوزپ بورل، مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در شبکه ایکس حمله ایران به اسرائیل را «غیرقابل قبول» دانست و آن‌را به‌شدت محکوم کرد.

او مدعی شد: این حمله تنش‌ها در منطقه را به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش می‌دهد و تهدیدی علیه امنیت منطقه است.

ساعت: ۰۲:۱۶ یکشنبه/ آژیر خطر در اسرائیل

پس از ورود پهپاد‌های ایرانی به آسمان اسرائیل، آژیر خطر در اورشلیم به صدا درآمد.

ساعت: ۰۲:۰۹ یکشنبه/ ۱۰۰ پهپاد ایرانی توسط آمریکا و بریتانیا سرنگون شدند

خبرنگار «العربیه» گفت: نزدیک به ۱۰۰ پهپاد ایرانی خارج از قلمرو اسرائیل توسط آمریکا و بریتانیا رهگیری و سرنگون شد.

دو مقام آمریکایی مدعی شدند: ارتش آمریکا پهپاد‌های ایرانی پرتاب شده به سوی اسرائیل را سرنگون کرد.

ارتش اسرائیل از ساکنان شمال جولان و دو شهر دیمونا و ایلات خواست تا اطلاع ثانونی در مکان‌های امن بمانند.

ساعت: ۰۱:۵۴ یکشنبه/ حزب‌الله ده‌ها موشک به سمت مقر پدافند هوایی ارتش اسرائیل شلیک کرده است

به نقل از سی ان ان، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که شبه‌نظامیان آن ده‌ها راکت کاتیوشا را به سمت مقر پدافند هوایی ارتش اسرائیل در منطقه پادگانی در بلندی‌های جولان هدف قرار دادند.

حزب الله در بیانیه‌ای حمایت خود را از مردم فلسطین در غزه و مقاومت آن‌ها در برابر حملات اسرائیل به مناطق غیرنظامی اعلام کرد.

ساعت: ۰۱:۴۹ یکشنبه/ مصر خواستار "حداکثر خویشتنداری" است

وزارت امور خارجه مصر بیانیه‌ای صادر کرد و در آن خواستار اعمال "حداکثر خویشتنداری" برای مصون ماندن منطقه و مردم آن از عوامل بی‌ثباتی و تنش بیشتر پس از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل شد.

ساعت: ۰۱:۴۷ یکشنبه/ جنگنده‌های آمریکایی و بریتانیایی تعدادی از پهپادها را سرنگون کردند

«شبکه ۱۲» اسرائیل ادعا کرد: جنگنده‌های آمریکایی و بریتانیایی تعدادی از پهپاد‌های ایرانی پرتاب شده به سوی اسرائیل را بر فراز مرز‌های عراق و سوریه سرنگون کردند.

ساعت: ۰۱:۴۴ یکشنبه/ واکنش ترامپ به حمله ایران به اسرائیل

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که باید برای «اگر من بودم‌»هایش یک کتاب بنویسد، در واکنش به حمله ایران بار دیگر به جو بایدن حمله کرد و نوشت: اسرائیل مورد حمله قرار گرفته است! اگر من رئیس جمهور بودم هرگز این اتفاق رخ نمی‌داد.

ساعت: ۰۱:۳۹ یکشنبه/ ایران موشک‌های کروز به سمت اسرائیل شلیک کرده است

کانال ۱۲ اسرائیل گزارش می‌دهد که موشک‌های کروز در حال حاضر پرتاب شده‌اند و زمان پرواز آن‌ها کمتر از پهپاد‌ها است.

این کانال همچنین مدعی شد که موج سوم پهپاد‌های ایرانی به سمت اسرائیل پرتاب شده است.

ساعت: ۰۱:۳۵/ موضع‌گیری شدید سناتور آمریکایی علیه ایران

به نقل از بی بی سی، مارشا بلک برن، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت تنسی در شبکه ایکس خواستار حمله تلافی‌جویانه علیه ایران شد.

بلک برن در پستی که منتشر کرده، ادعا کرده است: «ایران دیگر برای جنگ با اسرائیل به سراغ گروه‌های تروریستی نیابتی‌اش نرفته است. حالا مستقیما درگیر شده‌اند. باید در کنار اسرائیل بایستیم.»

سناتور بلک برن خطاب به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا افزوده است: «باید به سرعت اقدام کنیم و حملاتی تلافی‌جویانه و سخت را علیه ایران آغاز کنیم.»

ساعت: ۰۱:۲۲ یکشنبه/ ادعای فرانسه درباره حمله ایران به اسرائیل

وزیر خارجه فرانسه با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل ادعا کرد: ایران با حمله به اسرائیل وارد فاز جدیدی از اقدامات بی‌ثبات‌کننده خود شده است.

ساعت: ۰۱:۱۴ یکشنبه/ موشک‌های ایرانی بر فراز آسمان بصره به سمت اسرائیل

ساعت: ۰۱:۰۹ یکشنبه/ بیش از ۴۰۰ پهپاد علیه اسرائیل

خبرنگار «العربیه» اعلام کرد: بیش از ۴۰۰ پهپاد در چندین موج از ایران و عراق و یمن به سوی اسرائیل پرتاب شد.

سازمان امنیت دریانوردی بریتانیا مدعی شد: چندین پهپاد از یمن به سوی اسرائیل پرتاب شد.

ساعت: ۰۰:۵۷ یکشنبه/ واکنش ریشی سوناک به حمله تهران

ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا در ادعای خود «حمله متهورانه ایران» به اسرائیل را محکوم کرد.

ساعت: ۰۰:۴۵ یکشنبه/ اقدام بریتانیا علیه پهپادهای ایرانی

خبرنگار «العربیه» اعلام کرد: بریتانیا با جنگنده‌های خود که از پایگاهی در قبرس برخاستند در عملیات تلاش برای رهگیری و سرنگونی پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی پرتاب شده به سوی اسرائیل در آسمان خاورمیانه شرکت می‌کند.

«شبکه ۱۲» اسرائیل مدعی شد: ایران نزدیک به ۱۰۰ پهپاد و موشک پرتاب کرد که برخی از آن‌ها بر فراز سوریه سرنگون شد.

ساعت: ۰۰:۳۹ یکشنبه/ پهپاد‌های ایرانی در آسمان کربلا به سمت اسرائیل

فوری؛ حمله ایران به اسرائیل/ ادعای رویترز درباره سرنگونی پهپادها/ حریم هوایی عراق و اردن بسته شد

ساعت: ۰۰:۳۴ یکشنبه/ عراق و اردن حریم هوایی خود را بستند

عراق، اردن و اسرائیل اعلام کردند که حریم هوایی خود را بعد از آغاز عملیات تلافی جویانه ایران بسته یا خواهند بست.

به نقل از تسنیم، وزیر حمل و نقل عراق شنبه شب از بسته شدن حریم هوایی و توقف پرواز در آسمان این کشور خبر داد.

این تصمیم بعد از رویت پهپاد‌های ایرانی در آسمان عراق گرفته شده است. سه تن از مقامات امنیتی عراقی در گفتگو با الجزیره و رویترز مشاهده پهپاد‌های ایرانی بر فراز آسمان عراق را تایید کردند.

دولت اردن نیز همزمان با انتشار گزارش‌هایی از شروع عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل، حریم خود را بست و پرواز‌ها را کلا کنسل کرد.

ساعت: ۰۰:۲۸ یکشنبه/ ادعای رویترز درباره سرنگونی پهپاد ایرانی توسط اردن

رویترز به نقل از دو منبع امنیتی منطقه گزارش می‌دهد که پدافند هوایی اردن آماده رهگیری و سرنگونی هر پهپاد یا هواپیمای ایرانی که حریم هوایی این کشور را نقض کند، است.

این منابع گفتند که ارتش نیز در حالت آماده باش به سر می‌برد و سامانه‌های راداری فعالیت پهپاد‌ها را زیر نظر دارند.

ساعت: ۰۰:۱۹ یکشنبه/ پهپاد‌ها در آسمان بهبهان خوزستان

ساعت: ۰۰:۰۱ بامداد یکشنبه/ حملات پهپادی از خاک ایران انجام شد

مقام آمریکایی به «العربیه» اعلام کرد: ایران حملات خود به اسرائیل را آغاز کرد. حملات پهپادی تهران از خاک ایران انجام شد.

ساعت: ۲۳:۵۶/ تایید حمله ایران به اسرائیل

زیر نویس شبکه خبر صداوسیمای جمهوری اسلامی دقایقی پیش حمله پهپادی ایران به اسرائیل را تایید کرد.

فوری؛ حمله ایران به اسرائیل/ ده‌ها پهپاد ایرانی در حال پرواز هستند/ هواپیمای نتانیاهو در مکان امن

ساعت: ۲۳:۴۹/ نتانیاهو: از خود در برابر هر گونه تهدیدی دفاع خواهیم کرد

نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ادعا کرد: به هر که به ما آسیب بزند آسیب خواهیم زد و از خود در برابر هر گونه تهدیدی دفاع خواهیم کرد و ایستادن آمریکا در کنار ما و حمایت بریتانیا و فرانسه و دیگر کشور‌ها از ما را ارج می‌نهیم.

ساعت ۲۳:۴۷/ هواپیمای نتانیاهو به مکان امن منتقل شد

به نقل از فارس، رسانه‎‌های اسرائیلی اعلام کردند که هواپیمای نخست‌وزیر این رژیم به نام «بال صهیون» از ترس آسیب در حمله ایران به مکان امنی منتقل شده است.

ساعت: ۲۳:۴۱/ ده‌ها پهپاد ایرانی در حال پرواز هستند

رسانه‌های اسرائیلی مدعی شدند: ده‌ها پهپاد ایرانی از خاک ایران پرتاب شده و به سوی اسرائیل در حال پرواز هستند و تا رسیدن آن‌ها ساعت‌ها طول خواهد کشید.

ساعت: ۲۳:۳۳/ پهپاد‌های ایرانی از آسمان عراق عبور کردند

یک منبع امنیتی به «العربیه» گفت: پهپاد‌های ایرانی پرتاب شده به سوی اسرائیل از آسمان دو استان الناصریه و میسان در عراق عبور کردند.

ساعت: ۲۳:۲۶/ حمله پهپادی ایران به اسرائیل

به نقل از العربیه، لحظاتی پیش رسانه‌های آمریکایی به نقل از منابع نظامی اعلام کردند: ایران ده‌ها پهپاد به سوی اسرائیل پرتاب کرد.

ساعت: ۲۱:۵۵/ ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره زمان حمله ایران

شبکه العربیه لحظاتی پیش اعلام کرد: رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که پاسخ ایران به اسرائیل طی ساعات آینده انجام خواهد شد.

ساعت: ۲۱:۰۹/ قطعی گسترده برق در تل آویو

ایسنا نوشت: «امشب برق بسیاری از مناطق تل آویو در اثر حمله سایبری به اداره کل توزیع برق اسرائیل قطع شده است.

به نقل از منابع خبری رژیم صهیونیستی، با قطعی برق بخش گسترده‌ای از تل آویو، پایتخت فلسطین اشغالی در خاموشی فرو رفت.

گروه انتقام جویان سایبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مسئولیت قطع برق در نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی از جمله شهر‌های بیت شمش، تل‌آویو، روش‌هاعین، آراد، مودیعین، بئرشوع و نتانیا را برعهده گرفت.

گروه مذکور تأکید کرد این حمله سایبری را در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها در غزه انجام داده است.»

ساعت: ۱۸:۳۱/ آماده‌باش بی‌سابقه برای جنگ

به نقل از العربیه، با بالا گرفتن وضعیت انفجار آمیز منطقه در پی حمله تروریستی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت ۷ فرمانده ارشد سپاه پاسداران و تهدید مسئولان ایرانی در مورد اقدام تلافی‌جویانه علیه اسرائیل، تل‌آویو از تکمیل کلیه آمادگی‌های نظامی برای مقابله با هرگونه سناریوی احتمالی در رویارویی با ایران خبر داد.

اسرائیل در این رابطه مدعی شده است که سامانه‌های پدافندی به شکلی تمام عیار تجهیز و برنامه ریزی شده‌اند.

پوشش زنده از انتقام احتمالی ایران از اسرائیل؛ آماده‌باش بی‌سابقه برای جنگ

جزئیات مربوط به سامانه‌ها پدافندی اسرائیل

اسرائیل ظرف ۱۵ سال گذشته، به شکل قابل توجهی پدافند هوایی خود را مدرنیزه کرده و سامانه‌های جدیدی را برای رهگیری موشک‌های بالستیک پرتاب شده از فواصل تا ۲۴۰۰ کیلومتر، به کار گرفته است.

به گزارش «بلومبرگ»، دامنه عمل این سامانه‌ها مراکز استقرار نیرو‌های نیابتی ایران در یمن، سوریه و عراق، و همچنین ایران را نیز پوشش می‌دهد.

سال‌ها آزمایش

این سامانه‌های جدید برای عملیاتی شدن، سال‌ها آزمایش را پشت سر گذاشته و پیشتر به رهگیری‌های موفقیت‌آمیز در میدان نبرد دست یافته‌اند، اما هنوز در تعامل با حملات گسترده در مقیاس بزرگ، مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.

ساعت: ۱۶:۵۸/ ادعای ارتش اسرائیل: برای همه سناریو‌ها آماده هستیم

به نقل از تسنیم، دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد: ارتش برای تمام سناریو‌ها آماده است و گام‌های ضروری را با همکاری همپیمانان برای حمایت از مردم برخواهیم داشت. به همراه همپیمانان خود از شهروندان دفاع خواهیم کرد.

ساعت: ۱۲:۳۶/ استاد روابط بین‌الملل: تل‌آویو می‌خواهد تهران را تحریک به انتقام‌گیری کند

به نقل از شبکه اسکای نیوز، به گفته یک کارشناس، بریتانیا و ایالات متحده در خطر کشیده شدن به یک درگیری بزرگ دیگر در خاورمیانه هستند.

Fawaz Gerges، استاد روابط بین الملل در دانشکده اقتصاد لندن، گفت که جنگ در صحنه‌های متعدد در حال تشدید است و منطقه را در "آستانه درگیری گسترده‌تر دیگری قرار می‌دهد."

او گفت که بنیامین نتانیاهو و ژنرال‌هایش چندین سال است که ایران را تحریک می‌کنند و در حالی که نتانیاهو برای اجتناب از درگیری مستقیم با اسرائیل یا آمریکا "ناامید" است، اما می‌خواهد بازدارندگی موثری را دوباره برقرار کند.

پوشش زنده از انتقام احتمالی ایران از اسرائیل؛ اهداف آمریکا در فهرست تهران نیستند

این یک بحران ساخته دست بشر است. این تصمیم کابینه جنگی بنیامین نتانیاهو برای تحریک ایران است. برای حمله به حاکمیت ایران، کنسولگری ایران در سوریه و ترور چندین فرمانده ارشد."

ایران، اسرائیل را مسئول حمله به ساختمان سفارت خود در دمشق دانسته است - هر چند اسرائیل نگفته است که مسئول آن بوده است.

این پروفسور گفت که کابینه جنگی اسرائیل و ژنرال‌های ارتش اسرائیل "در تلاش برای وادار کردن و تحریک ایران به انتقام‌گیری" هستند.

او گفت: «جنگ به خودی خود در حال تبدیل شدن به صحنه‌های متعدد است و اساساً خطر کشاندن ایالات متحده و بریتانیا را به یک درگیری بزرگ دیگر در خاورمیانه جدی می‌کند.

وی گفت: اگر ایران به اسرائیل حمله کند، اسرائیل علیه اهداف استراتژیک در خود ایران تلافی خواهد کرد که منجر به حمله بزرگ دیگر ایران خواهد شد.

ایران می‌خواهد بازدارندگی خود را بازگرداند، زیرا اسرائیل در چند سال گذشته ایران را تحریک می‌کند، به ایران حمله می‌کند، خرابکاری می‌کند و ایران مستقیما تلافی نکرده است.

او گفت: «ما واقعا در آستانه یک درگیری گسترده‌تر دیگر هستیم. این همان چیزی است که در شش ماه گذشته همواره درباره آن هشدار داده و خواستار آتش‌بس بوده‌ایم.»

ساعت: ۱۱:۴۰/ العربیه: تهران تاکنون به جنگ تبلیغاتی بسنده کرده است

به نقل از العربیه، واکنش‌ها به تهدید ایران درباره «حمله انتقام‌جویانه» علیه اسرائیل در پاسخ به ترور فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در سوریه در حمله هوایی به ساختمان وابسته به کنسولگری ایران در دمشق، در حالی ادامه دارد که تهران تاکنون به جنگ تبلیغاتی بسنده کرده است.

دولت اسرائیل در واکنش به تهدید‌های ایران، از تمامی ادارات و کارمندان خواست برای هرگونه طرح اضطراری ناگهانی آماده شوند.

برآورد‌های دولت آمریکا حاکی از آن بود که حمله ایران می‌بایست روز جمعه با موشک و پهپاد انجام می‌شد، اما تا این لحظه در صبحگاه شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ اتفاقی نیفتاده است.

برخی از منابع غربی پیش‌بینی کردند که حمله تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل حداکثر تا دو روز آینده رخ خواهد داد. اما اظهارات رسمی مقامات ایرانی طی ساعات گذشته نزدیکی اقدام نظامی را نشان نمی‌دهد و رسانه‌های رسمی نیز به انتشار اطلاعات درز شده از منابع آمریکایی و غربی اکتفا می‌کنند.

این اوضاع گویای آن است که تهران در ظاهر نگران این همه تنش‌افزایی نیست، اما در شبکه‌های اجتماعی، تصویر کاملا متفاوت است.

پوشش زنده از انتقام احتمالی ایران از اسرائیل؛ اهداف آمریکا در فهرست تهران نیستند

ساعت: ۱۱:۱۸/ ادعای نیویورک‌تایمز: اهداف آمریکا در فهرست حمله احتمالی ایران نیستند

به نقل از ایرنا، نیویورک تایمز به نقل از تحلیلگران امنیتی و مقامات آمریکایی مدعی شد که انتظار نمی‌رود ایران به‌طور مستقیم وارد درگیری با آمریکا شود و اهداف آمریکایی در فهرست احتمالی حمله ایران قرار ندارد.

این روزنامه نوشت: تحلیلگران و مقامات آمریکایی گفتند که انتظار دارند ایران در چند روز آینده، به تلافی بمباران پایتخت سوریه در اول آوریل که به شهادت چندین فرمانده ارشد ایرانی منجر شد، به چندین هدف در (رژیم) اسرائیل حمله کند.

ساعت: ۱۱:۰۸/ آذر منصوری: نتانیاهو درصدد گسترش جنگ و به آتش کشیدن منطقه است

آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات ایران، در یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس، ضمن محکومیت حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در خاک سوریه نوشت: «حمله اسرائیل به کنسولگری سفارت ایران در دمشق و به شهادت رساندن افراد در آن محل نقض آشکار قوانین بین‌الملل و جنایتی خطرناک و محکوم است.

رژیم جنایت‌پیشه اسرائیل بخصوص نخست‌وزیر افراطی آن در صدد گسترش جنگ و به آتش کشیدن منطقه است تا بلکه از بن‌بست جنگ غزه رهایی یابد.»

ساعت: ۱۰:۵۵/ سفارت هلند در تهران تعطیل شد

وزارت خارجه هلند اعلام کرد سفارت این کشور در تهران و همچنین کنسولگری هلند در اربیل از فردا به دلایل امنیتی تعطیل خواهند بود.

با توجه به بالا رفتن احتمال پاسخ ایران به اسرائیل، این وزارتخانه تاکید کرده است که امنیت پرسنل را مهمتر از همه چیز می‌داند.

افرادی که با سفارت قرار ملاقات داشته‌اند و مثلاً قرار بوده ویزای خود را دریافت کنند به طور شخصی ایمیل و یا تلفن دریافت خواهند کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی