تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در خاورمیانه چه خبر است

طوفان الاقصی؛ بمباران شدید جنوب غزه

در صد و هفتاد و ششمین روز از «طوفان الاقصی» و جنگ میان اسرائیل و حماس، روز دوشنبه ۶ فروردین قطعنامه آتش‌بس فوری پایدار در غزه، در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید، اما اسرائیل بر ادامه جنگ و تجاوز تاکید کرده است.

کد خبر: ۱۶۳۲۷۵
۱۱:۱۹ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۳

طوفان الاقصی؛ آماده‌باش‌ مصر هم‌زمان با احتمال حمله به رفح

دیدارنیوز _ سرویس بین‌الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد صد و هفتاد و ششمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و ارتش بی‌رحم نتانیاهو همچنان در حال کشتار است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ ویرانگر و طولانی را می‌خوانید:

ساعت: ۲۰:۱۳/ بمباران شدید جنوب غزه

به نقل از تسنیم، هواپیما‌های رژیم اسرائیل از ساعتی پیش مناطقی در شهر خان یونس واقع در جنوب نواز غزه را به شدت بمباران کردند که صدای این انفجار‌ها در شهر رفح، جنوبی‌ترین منطقه غزه شنیده شده است.

ساعت: ۱۸:۲۵/ تاکید مصر و فرانسه بر پایان‌دادن به فاجعه انسانی در غزه

به نقل از شبکه العربیه، وزرای خارجه مصر و فرانسه روز شنبه ۱۱ فروردین بر لزوم برقراری آتش‌بس و پایان دادن به فاجعه انسانی در نوار غزه تاکید کردند.

ساعت: ۱۲:۳۳/ حملات وحشیانه اسرائیل به اطراف الشفا

شبکه العربیه اعلام کرد که اسرائیل محله الرمال و اطراف بیمارستان «الشفا» در شمال نوار غزه را بمباران کرده است.

رسانه‌های فلسطین هم می‌گویند ارتش اسرائیل به شهر طوباس در کرانه باختری هجوم برده است.

هلال احمر فلسطین اظهار داشت: در پی حمله اسرائیل به شهر طوباس در کرانه باختری دو نفر به ضرب گلوله مجروح شدند.

ساعت: ۱۰:۵۸/ آماده‌باش‌ مصر هم‌زمان با احتمال حمله به رفح

به نقل از العربیه، با وجود هشدار‌های بین المللی، به ویژه آمریکایی‌ها و کشور‌های منطقه به اسرائیل درباره حمله احتمالی به شهر رفح جنوب نوار غزه، نیرو‌های مصر در مناطق مرزی خود با این شهر در حالت آماده‌باش به سر می‌برند.

بر اساس اظهارات پنج مقام آمریکایی و مصری، قاهره از ایالات متحده خواسته تا تجهیزات امنیتی لازم را برای تامین امنیت مرز این کشور با نوار غزه فراهم کند.

به گزارش مجله آمریکایی «پولیتیکو»، این درخواست مصر زمانی مطرح شد که مقامات آمریکایی با همتایان خود در قطر، مصر و اسرائیل نقشه راهی را بررسی می‌کنند که در نهایت منجر به توقف جنگ در ازای آزادی تمامی اسرای اسرائیلی در غزه شود.

فرار هزاران نفر از مرز‌ها

اسرائیل مدعی است هدف از حمله به رفح، بیرون راندن جنگجویان حماس است، اما مقامات مصری و آمریکایی و اروپایی با این حمله شدیدا اعلام مخالفت کرده‌اند.

مصر تاکید کرده که یورش به رفح به ناچار صد‌ها هزار نفر را مجبور به فرار از جنوب غزه به سوی مرز مصر می‌کند.

مقامات مصری همچنین نگران ورود احتمالی جنگجویان حماس به صحرای سینا هستند که پیش از این شاهد اقدامات تروریستی زیادی بوده است.

مصر و دیگر کشور‌های عربی بار‌ها مخالفت شدید خود را با کوچ دادن فلسطینی‌ها از نوار غزه، چه به سینا، نقب و یا سایر مناطق اعلام کرده‌اند.

برخی از مقامات مصری نیز پیشتر تأکید کردند که این طرح جابجایی جدید نیست، بلکه ایده‌های قدیمی اسرائیل است که با جنگ غزه در هفتم اکتبر آغاز شد، از سر گرفته شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی