تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
یادداشتی از امیر دبیری مهر

«صدیقی» یک فرد نیست

در روزهای اخیر انتقادها از کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران به دلیل ماجرای باغ ازگل به شدت افزایش یافته و حتی برخی وکلای دادگستری خواستار استعفای او هستند. امیر دبیری مهر در یادداشتی به این موضوع اشاره کرده و نوشته است: صدیقی یک فرد نیست؛ نماینده یک تفکری است که ایران را به اینجا رسانده.

کد خبر: ۱۶۳۲۴۴
۰۹:۵۱ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

«صدیقی» یک فرد نیست

دیدارنیوز _ امیر دبیری مهر*: کاظم صدیقی یک فرد نیست، یک امام جماعت نیست یک روضه خوان نیست که اگر بود بخاطر داشتن مواضعش بر اساس اصل آزادی بیان و عقیده قابل تحمل بود.

مشکل ما مردم ایران اینجاست که یک مقام با مسوولیت‌های مختلف و شبکه با نفوذ در حاکمیت و برخوردار از ثروت و قدرت است که سخنان و عملکرد او و امثال او که شوربختانه کم هم‌نیستند در زندگی همه ما تاثیرگذار است.

افرادی که گفته‌ها و سخنان و تصمیماتشان نه با عقل نسبتی دارد نه با اخلاق و نه با دین محمدی. بلکه ترکیب و معجونی است از خرافات و موهومات با قصد و نیت دنیاطلبی و قدرت خواهی.

اگر امروز پاسپورت ایرانی اعتبار ندارد
اگر تورم کشور در جهان بی مانند است
اگر سرمایه گذاری خارجی انجام نمی‌شود
اگر جوانان از دین گریزان شدند
اگر اراذل و سارقین و خفت گیر‌ها در شهر مانور قدرت می‌دهند
اگر فاصله طبقاتی بی داد می‌کند
اگر مهر و‌ محبتی بین ملت و دولت وجود ندارد
و هزار، اما و‌اگر دیگر ..

صدقه سر حضور و قدرت و نفوذ جناب صدیقی و امثالهم است که حتی در پی اتهام سو استفاده ۱۰۰۰ میلیارد تومانی و برخلاف نص صریح سیره مولا علی نه از اریکه قدرت کنار می‌روند و نه کنار گذاشته می‌شوند.

واقعا جامعه ایرانی با این همه متخصص و دانشمند شایسته این است که امثالهم در جایگاه و نقش رهبران معنوی و دینی را ایفا کنند؟! حاشا و کلا.

زمانی جوانان همنشینی و‌هم کلامی با موسی صدر و مرتضی مطهری و محمدحسین بهشتی و طالقانی را مایه افتخار و رشد خود می‌دانستند، اما به تدریج کار به جایی رسیده که دانی و دانیم.

من هم این تذکرات را نه از این جهت که تاثیری داشته باشد می‌دهم بلکه می‌گویم تا بدانند این مردم آگاه هستند و می‌فهمند.

* نویسنده، پژوهشگر و مدرس علوم انسانی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی