تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
یادداشتی از محسن برهانی

بوی ماست‌مالی؛ «افکار عمومی پیگیر واکنش دادستان هستند»

محسن برهانی، حقوق‌‌دان و وکیل دادگستری درباره اتفاقات اخیر پیرامون آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و انتشار خبر جنجالی زمین‌خواری در ازگل تهران به «ماست‌مالی» احتمالی این مسایل اشاره کرد و نوشت: خاطر همه ما هست که یک بازیگر بخاطر یک استوری یا یک شهروند بخاطر یک توییت، رأسا جلب شدند بدون هیچ احضاری. افکار عمومی بشدت پیگیر این مهم است که دادستان تهران یا دادستان ویژه روحانیت در ما نحن فیه چه خواهند کرد.

کد خبر: ۱۶۲۹۹۵
۱۳:۴۱ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۳

بوی ماست‌مالی

دیدارنیوز _ محسن برهانی*: در قضیه ۴۲۰۰ متر باغ اُزگل با توجه به باز شدن زبان برخی مسؤولین در دفاع از برخی متهمان و احتمال کلید خوردن پروژه ماستمالی‌کردن، برای روشن شدن بیشتر ابعاد حقوقی نکاتی تقدیم می‌شود:

مدرسه علمیه در دو بیانیه خود اعلام کرده است که این ۴۲۰۰ متر به حوزه بازگردانده شد یا در حال بازگردانده شدن است! باز خدا را شکر یاشار سلطانی مطلبی را علنی کرد و الا ….

لازم به ذکر است که پشیمانی حتی دقایقی پس از ارتکاب جرم بصورت تامّ، هیچ تأثیری بر تحقق جرم ندارد. جرم انتقال مال غیر واقع و تمام شد. اینکه چند ماه بعد از ارتکاب جرم و پس از افشاگری ادعا شود در حال برگرداندن هستیم، تأثیری بر جرم ندارد. بله اگر واقعاً بازگرداندن تحقق پیدا کرده بود (که تحقق پیدا نکرده است) می‌توانست از موارد تخفیف مجازات محسوب شود.

در این پرونده دو موضوع را باید تفکیک کرد؛

در مرحله اول، یک مؤسسه غیرانتفاعی تشکیل می‌شود. در این مرحله ممکن است امضا‌هایی جعل شده باشد یا میزان سهامی کم و زیاد شده باشد و یا ممکن است اسم کسی بدون اجازه او به اساسنامه اضافه گردیده باشد.

دوم و هو المهمّ انتقال مال به این مؤسسه غیرانتفاعی است. باید توجه نمود که جرم اصلی در این مرحله واقع شده است و نه در هنگام ثبت مؤسسه. این شرکت، منتقلٌ الیه است، ولی ناقل این ۴۲۰۰ متر کیست؟ براساس بیانیه اخیر شخص آقای صدیقی چنین کرده است. ایشان چه سمتی دارد که ۴۲۰۰ متر را به یک شرکت منتقل کرده است؟ وی متولّی مدرسه است؛ براساس کدام مجوز قانونی یا شرعی، متولی مدرسه می‌تواند ملک مدرسه را به یک مؤسسه منتقل کند؟ مگر اینکه وی ادعا کند بعد سال‌ها قضاوت و منبر و کرامت و نقل کشف و شهود و خواب و رؤیا‌های صادقانه و اضغاث احلام، از این مطلب ابتدایی اطلاع نداشته و نمی‌دانسته که متولی، مالک نیست؟! نتیجه اینکه ظاهراً در بنچاق هم ناقل و هم منتقلٌ‌الیه را شخص صدیقی امضا کرده است؟! چرا؟ چه نیازی به این نقل و انتقال وجود داشت؟ ان شاءالله در دادگاه این موضوع مشخص می‌گردد.

نهایت آنکه خاطر همه ما هست که یک بازیگر بخاطر یک استوری یا یک شهروند بخاطر یک توییت، رأساً جلب شدند بدون هیچ احضاری. افکار عمومی بشدت پیگیر این مهم است که دادستان تهران یا دادستان ویژه روحانیت در ما نحن فیه چه خواهند کرد.

ما هم منتظر می‌مانیم فانتظروا إنّی معکم من المنتظرین

*حقوق‌‌دان و وکیل دادگستری

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی