تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
بلندترین آسمان خراش جهان در عربستان به ارتفاع ۲ کیلومتر ساخته می‌شود

پروژه رویایی سعودی‌ها

سعودی‌ها پروژه‌های بلندپروازانه زیادی در دست بررسی دارند؛ اما بلندترین آسمان خراش جهان در عربستان با ارتفاع ۲ کیلومتر می‌تواند روی دست همه آن‌ها بلند شود. برج میلاد تهران چهار برابر کوچک‌تر از این ساختمان است.

کد خبر: ۱۶۲۷۱۰
۱۲:۵۵ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

پروژه رویایی سعودی‌ها

دیدارنیوز: عربستان سعودی طی یک دهه اخیر پیشرفت‌های زیادی در زمینه معماری داشته و تلاش‌های حاکمان این سرزمین منجر به شکوفایی گردشگری این کشور شده است.

به‌تازگی یک زن عربستانی موفق شده اولین مسجد چاپ سه بعدی جهان را به مرحله ساخت بیاورد و بدین ترتیب آل سعود را پیشتاز اجرای چنین پروژه‌ای کند.

بلندترین آسمان خراش جهان در عربستان

ابرپروژه جدید عربستان، برجی جدید به ارتفاع ۲ هزار متر بوده و لقب مرتفع‌ترین آسمان خراش جهان را از آن خود کرده است. آل سعود طی سال‌های اخیر به جهانیان ثابت کرده که می‌تواند بلندپروازانه‌ترین پروژه‌ها را اجرایی کند و پیشرو ساخت برج‌های مرتفع و بی‌نظیر باشد. البته پروژه‌های دیگری نظیر شهر فرودگاهی نئوم و دریاچه مصنوعی در دل بیابان در حال احداث هستند که نباید از آن‌ها غافل شد.

پروژه رویایی سعودی‌ها

حالا زمان آن فرا رسیده تا مردم عربستان بار دیگر شاهد ساخت برجی دو کیلومتری با بودجه چندین میلیارد دلاری باشند. برای احداث این برج در کشور عربستان مناقصه‌ای برگزار شده بود تا برنده بتواند طراحی ساختمانی به بلندای ۲ هزار متر را بر عهده بگیرد. در پایان مناقصه، یک شرکت بریتانیایی به نام فاستر اند پارتنرز به‌عنوان برگزیده اعلام شد.

طبق اعلام این شرکت معماری بزرگ و عوامل اجرایی آن، در صورتی که همه چیز مطابق با برنامه جلو برود، آسمان خراش جدید می‌تواند با اختلاف زیادی از برج خلیفه دبی که ارتفاع آن ۸۲۹.۸ متر است سبقت بگیرد و تبدیل به بزرگترین و بلندترین برج جهان شود.

البته پروژه‌های دیگری در اقصی نقاط دنیا در حال اجرا هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به برج جده اشاره کرد؛ اما بد نیست بدانید که این آسمان خراش بزرگ تنها نصف برجی است که عربستان قصد ساخت آن را دارد.

برای پیشرفت چنین برجی باید عوامل زیادی دست به دست هم بدهند و بودجه‌های زیادی صرف عمران آن شود. برج میلاد تهران چهار برابر کوچک‌تر از این ساختمان است و اگر این آسمان خراش واقعا به ارتفاع دو کیلومتری برسد، قادر است با اختلافی حیرت‌انگیز تبدیل به مرتفع‌ترین ساختمان جهان گردد.

پروژه رویایی سعودی‌ها

شواهد و قرائن حاکی از این است که برج بی‌نام و نشان آل سعود در نزدیکی فرودگاه بین المللی ملک خالد احداث می‌شود. البته فرودگاه مذکور همچنان در حال ساخت است و جالب است بدانید که برنده مناقصه آن، شرکت فاستر اند پارتنرز بریتانیایی بوده است. اطلاعات ما از این برج بلند در حد اندازه و موقعیت جغرافیایی آن بوده و جزئیات بیشتری از آن فاش نشده است.

طبق اعلام نظر کارشناسان، برای احداث این برج، موانع زیادی بر سر راه فاستر اند پارتنرز قرار خواهد داشت که مهم‌ترین آن فشار باد در ارتفاع ۲ کیلومتری است. مشکل دیگری که برای ایجاد آن وجود دارد، هزینه‌های زیادی است که باید صرف ساخت شود. با در نظر گرفتن موانع و چالش‌های پیش رو، باید به اجرایی شدن چنین پروژه‌ای بدبین بود؛ اما عربستان نشان داده که با هدر دادن بودجه‌های کلان می‌تواند از پس هر کاری بربیاید. آل سعود پروژه‌های زیادی هم‌اکنون در دست توسعه دارد و باید دید از عهده آسمان خراش ۲ هزار متری برمی‌آید یا نه!

منبع: گجت‌نیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی