تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
حادثه جدید در دریای سرخ

انفجار در نزدیکی کشتی‌ باری آمریکایی در جنوب عدن

شرکت امنیت دریایی بریتانیا «آمبری» ادعا کرد که گزارشی مبنی بر وقوع «انفجار» در مجاورت یک کشتی‌باری حامل پرچم باربادوس و متعلق به یک شرکت آمریکایی در ۵۷ مایل دریایی در جنوب غربی عدن دریافت کرده است.

کد خبر: ۱۶۲۳۳۷
۱۸:۰۱ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

انفجار در نزدیکی کشتی‌ باری آمریکایی در جنوب عدن

دیدارنیوز: تنها پس از گذشت چند ساعت از توقیف یک کشتی تجاری در دریای سرخ، حادثه جدیدی در این مسیر کشتیرانی بین المللی رخ داد.

سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در ۵۴ مایل دریایی در جنوب غربی عدن دریافت کرده است.

شرکت امنیت دریایی بریتانیا «آمبری» خبر داد که گزارشی مبنی بر وقوع «انفجار» در مجاورت یک کشتی‌باری حامل پرچم باربادوس و متعلق به یک شرکت آمریکایی در ۵۷ مایل دریایی در جنوب غربی عدن دریافت کرده است.

«آمبری» نوشت: «این کشتی پس از وقوع حادثه مسیر خود را به سوی جنوب شرقی تغییر داد.»

پیشتر سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا در صبح چهارشنبه خبر داد که گزارشی مبنی بر توقیف یک کشتی تجاری توسط گروهی که خود را «نیروی دریایی یمن» معرفی کرده دریافت کرده است.

به گفته این سازمان بریتانیایی، این گروه پس از توقف از خدمه کشتی خواسته است مسیر خود را از جنوب غربی شهر عدن تغییر دهند.

اظهارات مقامات حوثی‌ها

این حادثه پس از اظهارات مسفر النمیر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت گروه حوثی که در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته نشده است رخ داد.

النمیر روز دوشنبه گذشته گفت که کشتی‌ها باید پیش از ورود به آب‌های یمن از سازمان امور دریایی حوثی‌ها مجوز بگیرند.

به نقل از العربیه، حوثی‌ها از ۱۹ نوامبر ده‌ها حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و دریای عرب انجام داده‌اند که گمان می‌کنند با اسرائیل مرتبط هستند یا به بنادر آن می‌روند. آن‌ها می‌گویند که این حمله در حمایت از نوار غزه که از ۷ اکتبر شاهد جنگ بین حماس و اسرائیل بوده است، صورت می‌گیرد.

این حملات تقریباً روزانه حوثی‌ها شرکت‌های تجاری را مجبور به تغییر مسیر خود به سوی آبراه‌های طولانی‌تر و گران‌تری در اطراف آفریقا روی آورند. همچنین منجر به گسترش نگرانی‌ها درباره احتمال ایجاد بی‌ثباتی در خاورمیانه در پی جنگ اسرائیل و حماس شده است.

ارتش آمریکا هراز چندگاهی به موشک‌هایی که به گفته خود آماده پرتاب هستند، حمله می‌کند.

برخی ناظران معتقدند که حملات حوثی‌ها ممکن است حتی پس از اجرای آتش‌بس در غزه متوقف نشود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی