تیتر امروز

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟
دیدار بررسی می‌کند

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟

در حالیکه معضل کمبود برخی دارو‌ها برای بیماران خاص در کشور مرتفع نشده؛ خبر تخصیص دارو به داروخانه‌ها به شرط رعایت حجاب چند روزی است موضوع رسانه ها شده و دیدار هم تحلیلی بر این موضوع دارد.
رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.

سیل کم‌سابقه در سیستان و بلوچستان؛ سد زیردان نبود، جنوب استان زیر آب می‌رفت

عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب با اشاره به سیل کم‌سابقه در سیستان و بلوچستان گفت: اگر سد زیردان وجود نداشت اضافه حجم ۱۷۰۰ متر مکعبی کلیه‌ مناطق پایین‌دست در جنوب استان سیستان و بلوچستان را زیر آب فرو می‌برد و میزان خسارت‌های مالی و جانی صد‌ها برابر شرایط فعلی بود.

کد خبر: ۱۶۲۰۶۲
۱۹:۵۰ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

سیل کم‌سابقه سیستان و بلوچستان

دیدارنیوز: سخنگوی صنعت آب گفت: اگر سد زیردان وجود نداشت اضافه حجم ۱۷۰۰ متر مکعبی کلیه‌ی مناطق پایین‌دست در جنوب استان سیستان و بلوچستان را زیر آب فرو می‌برد و میزان خسارت‌های مالی و جانی صد‌ها برابر شرایط فعلی بود.

عیسی بزرگ‌زاده با اشاره به بارندگی کم‌سابقه‌ی سیستان و بلوچستان در یک هفته‌ی اخیر اظهار کرد: بارندگی در بالادست سبب شده تا جریان آب رودخانه‌های منطقه در هر ثانیه از ۲ میلیون لیتر در هر ثانیه عبور کند، برای مثال جریان رودخانه‌ی کاجو در بالادست به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر در ثانیه رسید.

سخنگوی صنعت آب ادامه داد: برای درک میزان این سیلاب در رودخانه‌ی کاجو کافی است بدانید این آب در هر ثانیه معادل ۱۴ هزار بشکه نفت، حجم دارد و می‌تواند در کمتر از سه دقیقه، گنجایش غول‌پیکرترین کشتی نفت‌کش دنیا را پر از آب کند.

وی ادامه داد: از جمله ماموریت‌های یک سد در منطقه عملکرد در زمان سیلاب است به نحوی که آب را در خود ذخیره کرده و به صورت تنظیم‌شده در پایین‌دست رها کند.

بزرگ‌زاده با اشاره به عملکرد سد زیردان در سیلاب سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر در هر ثانیه رودخانه‌ی کاجو به کمک سد زیردان کنترل و جریان ثابت ۵۰۰ هزار متر مکعبی در پایین‌دست رها شد که متناسب با رفیت رودخانه بود.

وی افزود: اگر سد زیردان وجود نداشت اضافه حجم ۱۷۰۰ متر مکعبی کلیه‌ی مناطق پایین‌دست در جنوب استان سیستان و بلوچستان را زیر آب فرو می‌برد و میزان خسارت‌های مالی و جانی صد‌ها برابر شرایط فعلی بود.

سخنگوی صنعت آب گفت: آب‌گرفتگی‌هایی که در پایین‌دست شاهد آن هستیم به دلیل بارندگی در خود منطقه است، توجه کنید همین سامانه‌ی بارشی در بندر گوادر پاکستان فاجعه به بار آورد و به کشته‌شدن ده‌ها تن ختم شد.

بزرگ‌زاده تاکید کرد: خوشبختانه سیلاب سیستان و بلوچستان تا کنون خسارت جانی نداشته و دستگاه‌های دولتی و مردمی مشغول رفع آب‌گرفتگی روستا‌ها هستند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی