تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
داعش هنوز توانایی ارتکاب جنایات تروریستی را دارد

آمار عجیب داعشی‌های فعال در سوریه

فرماندهی «نیرو‌های سوریه دموکراتیک» موسوم به «قسد» اعلام کرد برآورد‌ها حاکی از وجود ۱۰۰۰۰ داعشی در خاک سوریه است و این گروه همچنان به عملیات خود ادامه می‌دهد.

کد خبر: ۱۶۱۸۶۳
۰۸:۴۳ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲

آمار عجیب داعشی‌های فعال در سوریه

دیدارنیوز: «دیدبان حقوق بشر سوریه» هم گزارش داد داعش از آغاز سال جاری ۵۰ عملیات انجام داده که طی آن بیش از ۱۰۰ نظامی و غیرنظامی در خاک سوریه کشته شدند.

به نقل از العربیه، هم‌زمان، سیامند علی، سخنگوی «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» از دستگیری اعضای داعش در شهر حسکه شرق سوریه خبر داد و گفت «این سازمان عملیات فردی و جمعی خود علیه نیرو‌های نظامی، افراد سرشناس قبایل و حتی کارمندان ادارات خودمختار را آغاز کرده است.»

این سخنگو با اشاره به اینکه داعش «هنوز توانایی ارتکاب جنایات تروریستی را دارد»، توضیح داد که «اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد این گروه شروع به جمع آوری صفوف خود کرده است.»

سیامند علی در پاسخ به سوالی درباره تعداد اعضای داعش گفت: «تعداد مشخصی وجود ندارد، اما برآورد‌ها نشان از حضور ۱۰ هزار نیروی داعشی مخفی فعال در خاک سوریه را دارد.»

به گفته او، هسته‌های داعش بر انجام حملات مخفیانه و کاشت مین تمرکز دارند و علاوه بر کشتار غیرنظامیان، به نیرو‌های ارتش سوریه و شبه‌نظامیان وابسته به آن را هدف قرار می‌دهند.

اخیرا نیروی هوایی روسیه حملات خود علیه برخی مخفیگاه‌های اعضای داعش در صحرای سوریه را تشدید کرده است.

بر اساس آمار دیدبان حقوق بشر سوریه، هسته‌های این سازمان از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ عملیات جداگانه شامل تله‌گذاری، حملات مسلحانه، بمباران مناطقی در غرب فرات، صحرای دیرالزور، رقه و حمص انجام داده‌اند.

گفتنی است که اعلان پیروزی کامل بر گروه تروریستی داعش و پایان دادن به سیطره‌اش بر کل منطقه جغرافیایی خاک سوریه در سال ۲۰۱۹ اعلام شد.

با این وجود، بر اساس گزارش‌های دیدبان حقوق بشر سوریه، تعداد کشته‌شدگان عملیات نظامی داعش در صحرای سوریه از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا کنون به ۱۱۶ نفر رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی