تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
کمتر از دو ماه پس از درگذشت فرانتس بکن باوئر رخ داد

شوک دوباره به فوتبال آلمان؛ گلزن فینال جام‌جهانی درگذشت

آندریاس برمه، یکی از چهره‌های سرشناس تیم ملی فوتبال آلمان که در جام جهانی ۱۹۹۰ زننده گل قهرمانی کشورش بود، در ۶۳ سالگی درگذشت.

کد خبر: ۱۶۱۶۳۶
۱۳:۰۵ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲

شوک دوباره به فوتبال آلمان؛ گلزن فینال جام‌جهانی درگذشت

دیدارنیوز: زننده گل قهرمانی آلمان در فینال جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا درگذشت.

آندریاس برمه مدافع - هافبک پیشین تیم‌های فوتبال کایزرسلاترین، بایرن مونیخ، اینتر و تیم ملی آلمان امروز (سه‌شنبه) در سن ۶۳ سالگی به دلیل ایست قلبی درگذشت. او زننده گل قهرمانی مانشافت در فینال جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا در بازی مقابل آرژانتین بود؛ دیداری که آلمان با ضربه پنالتی برمر در دقیقه ۸۵ با نتیجه یک بر صفر آن را برد و جام را لمس کرد.

برمه، اسطوره کایزرسلاترن، بایرن مونیخ و اینتر؛ فوتبالش را با تیم زاربروکن آغاز کرد و خیلی زود راهی کایرزسلاترن شد. وی در دوره اول حضورش در این تیم در ۱۵۴ بازی به میدان رفت و پس از قهرمانی در بوندس‌لیگا و جام حذفی با این تیم، بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۸ برای بایرن مونیخ بازی کرد و با این تیم یک قهرمانی در بوندس‌لیگا و یک قهرمانی در سوپرجام آلمان را تجربه کرد.

وی بین سال‌های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۲ در عضویت اینتر بود و در ۱۵۵ بازی برای این تیم به میدان رفت و ۱۲ گل هم به ثمر رساند. برمه همچنین به اینتر برای کسب قهرمانی سری A در فصل ۸۹-۱۹۸۸، قهرمانی سوپرجام ایتالیا در سال ۱۹۸۹ و فتح جام یوفا در فصل ۹۱-۱۹۹۰ کمک کرد.

اسطوره فوتبال آلمان که بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۴ در ۸۶ بازی برای تیم ملی کشورش به میدان رفت و ۸ گل هم به ثمر رساند؛ ۳ ساعت پیش از مرگش برای بازی امروز (سه‌شنبه) اینتر مقابل اتلتیکومادرید در دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا یک استوری در حساب کاربری‌اش در اینستاگرام منتشر کرده بود.

برمه که سابقه بازی در تیم رئال ساراگوسا را نیز در کارنامه‌اش دارد، در سال ۱۹۹۸ با پیراهن تیم کایزرسلاترن و دوره دوم حضورش در تیم با ۱۲۰ بازی؛ از فوتبال خداحافظی کرد.

شوک دوباره به فوتبال آلمان؛ گلزن فینال جام‌جهانی درگذشت

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی