تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

خبر اختصاصی/ بدهی وصول شده بابک زنجانی حدود دو میلیارد دلار است/ پول‌ها در اختیار بانک مرکزی است

پس از اعلام خبر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه مبنی بر شناسایی و انتقال بخش هایی از اموال بابک زنجانی در خارج از کشور حالا خبر رسیده است که بدهی وصول شده از او حدود دو میلیارد دلار است.

کد خبر: ۱۶۱۵۸۴
۱۴:۲۶ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

 

بدهی وصل شده بابک زنجانی حدود دو میلیارد دلار است/ پول‌ها در اختیار بانک مرکزی است

 

دیدارنیوز:حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه روز دوشنبه اعلام کرد که  در نتیجه تلاش‌ها و مجاهدت‌های همه بخش‌های ذیربط، اموال «بابک زنجانی» در خارج از کشور شناسایی و به تهران منتقل شد و بنا بر کارشناسی‌های اولیه صورت گرفته، این اموال، کفافِ بدهی‌ها و خسارت‌های او، خواهد بود.

او ادامه داد: این محموله از اموال شناسایی شده «بابک زنجانی» در خارج از کشور که به تهران منتقل شده بنا بر کارشناسی‌های اولیه، تکافوی بدهی‌ها و خسارات نامبرده خواهد بود؛ حالا اگر اموال بازگشته قبلی را هم اضافه کنیم؛ اضافه می‌آید البته من تاکید کرده‌ام که باز هم کارشناسی در این خصوص صورت بگیرد.

حالا گزارش ها حاکی از آن است که بدهی وصول شده از بابک زنجانی حدود دومیلیارد دلار است و هم اکنون در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که بانک مرکزی هنوز درخصوص مدل استفاده از این پول، توضیحی نداده است.

با روی کار آمدن دولت حسن روحانی در سال ۱۳۹۲ و بازگشت بیژن نامدار زنگنه به وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران از او شکایت کرد و بابک زنجانی در ۹ دی ۱۳۹۲ دستگیر شد.

دو سال و دو ماه بعد حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در مقام سخن‌گوی قوه قضاییه در ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ از محکومیت او و دو نفر دیگر به اعدام به اضافه رد مال شاکی (شرکت ملی نفت ایران) خبر داد.

 این حکم در ۱۳ آذر سال بعد (۱۳۹۵) تایید شد، ولی اعدام او ۲/۷ میلیارد دلار پول را زنده نمی‌کرد بنابراین ترجیح دادند اعدام نشود تا پول‌ها را برگرداند. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی