تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
گزارش ویژه دیدارنیوز از نمایشگاه بین‌المللی رستوران، فست فود، کیترینگ و صنایع وابسته

درخشش ماپرا و مطبخ کریمان در فستیوال رستوران‌ها

دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی رستوران، فست فود، کیترینگ و صنایع وابسته در حالی رو به پایان است که دو شرکت ماپرا و مطبخ کریمان از زیرمجموعه‌های هلدینگ آفرینش حضور گرمی در این رویداد دارند.

کد خبر: ۱۶۱۴۲۰
۱۲:۰۶ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲

درخشش ماپرا و مطبخ کریمان در فستیوال رستوران‌ها

 

دیدارنیوز‌ ـ سرویس اقتصادی: در ادامه حضور شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ آفرینش در نمایشگاه‌های تخصصی، از روز بیست و سوم بهمن ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران در سئول، دو برند ماپرا و مطبخ کریمان (وابسته به شرکت رضوان کیش) در دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی رستوران، فست فود، کیترینگ و صنایع وابسته شرکت کردند.

آنچنان که از عنوان این نمایشگاه بر می‌آید، این نمایشگاه محل مناسبی برای عرضه فعالیت‌های صنعت رستوران و موضوعات و خدمات وابسته به آن است و بر همین مبنا در نمایشگاه امسال تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به دوره اول رشد چشمگیری داشت و به جای یک سالن، این بار ۴ سالن برای نمایش توانایی‌های شرکت‌های داخلی و خارجی در این عرصه اختصاص یافت.

دو شرکت ماپرا و مطبخ کریمان در سالن شماره ۶ و در کنار هم قرار گرفتند و در روز‌های برگزاری نمایشگاه، توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به سوی خود جلب کردند و همچنین با مهمانان ویژه و ارجمندی نیز گفتگو کرده و حتی قرارداد‌هایی را به منعقد کردند.

گزارش خبرنگار دیدارنیوز از حضور این دو شرکت در نمایشگاه را در ادامه می‌خوانید.

با ماپرا، از هر جای دنیا رستوران خود را کنترل کنید

شرکت ماپرا MUPRA ارائه کننده کامل‌ترین نرم‌افزار مدیریت رستوران و کافه در ایران، چندمین حضور خود در نمایشگاه‌های مرتبط با صنعت رستوران را تجربه می‌کند. مجید مرادی هم‌بنیان‌گذار و مدیر توسعه کسب و کار ماپرا در ابتدا گفت: «شرکت ماپرا از سال ۱۳۹۷ آغاز به کار کرده و بنا بر محصولی که ارائه می‌کند هر ساله در چند نمایشگاه شرکت می‌کند که هم در حوزه صنعت غذا و هم در حوزه نوآوری و فناوری اطلاعات هستند. ما تجربه قابل توجهی در این زمینه داریم و در نمایشگاه‌های الکامپ، اینوتکس و همین نمایشگاه حضور داشته‌ایم. با توجه به محصولات فناورانه‌ای که تولید می‌کنیم، نمایشگاه صنعت رستوران فرصت خوبی برای ماست که محصول آماده ورود به بازار را در معرض دید مخاطبان این حوزه قرار دهیم و به نوعی از آن رونمایی می‌کنیم. در تلاشیم نشان می‌دهیم که بالاترین سطح تکنولوژی را در محصول خود داریم و آن را به شرکای تجاری خودمان در این اکوسیستم عرضه خواهیم کرد.»

درخشش ماپرا و مطبخ کریمان در فستیوال رستوران‌ها

دکتر مریم یارمحمدی هم‌بنیانگذار و مدیرعامل شرکت ماپرا نیز درباره حضور این نمایشگاه چنین توضیح داد: «نمایشگاه صنعت رستوران یک نمایشگاه تخصصی و مهم در اکوسیستم این صنعت است و فرصتی است که دستاورد‌های یک سال اخیرمان را رونمایی کنیم؛ به هر حال محصول ماپرا یک نرم‌افزار نوآورانه و تکنولوژیک است و رقبای آن نه در ایران که در آمریکا است. از محصولی صحبت می‌کنم که در این نمایشگاه از آن رونمایی کرده‌ایم که در اصل یک سیستم هوشمند آشپزخانه نسل جدید با عنوان «KDS» است که ماموریت آن کاهش زحمت پرسنل در آشپزخانه و کمک به محیط زیست و کاهش آلایندگی و دورریز غذاست. این محصول جدید کمک زیادی به فرآیند‌های رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و صنایع غذایی می‌کند و جالب است که به غیر از آمریکا حتی هنوز در اروپا هم استفاده از این نرم‌افزار آغاز نشده و حالا ما این سیستم را در ایران عرضه خواهیم کرد.»

مریم یارمحمدی ادامه داد: «در واقع ما مدعی تولید جامع‌ترین و کامل‌ترین نرم‌افزار رستوران و کافی‌شاپ در ایران هستیم که جزئیات بسیاری دارد و از سفارش تا تحویل را به شکل کاملا کنترل‌شده در اختیار صاحب رستوران و پرسنل قرار می‌دهد و حتی هزینه تمام شده هر غذا یا نوشیدنی را به دقت و به روز محاسبه می‌کند. نرم‌افزار جدید ما که برای اولین بار در ایران ارائه می‌شود هم‌اکنون در ۶۰ درصد رستوران‌ها و کافه‌های آمریکا استفاده می‌شود و شرکت‌های بزرگی مثل اوراکل و اسکوئر نیز از کاربران اصلی آن هستند. ما مدعی هستیم با نرم‌افزار ماپرا از هر ایران و جهان می‌توانید رستوران خود را مدیریت کنید.»

درخشش ماپرا و مطبخ کریمان در فستیوال رستوران‌ها

به طور خلاصه در این نمایشگاه، ماپرا از ۴ محصول جدید رونمایی کرد که شامل این موارد هستند:

ـ تبلت پوز متصل به نرم افزار ابری

ـ پوز اسکیل یک‌پارچه با نرم افزار ابری،

ـ ماپرا بی؛ تکنولوژی هوشمند ماپرا بدون اینترنت که به صورت آف‌لاین هم کار می‌کند

ـ  فناوری آشپزخانه هوشمند (KDS) که ماپرا در این نمایشگاه برای اولین بار در ایران ارایه کرد.

یکی دیگر از برنامه‌های جالب در غرفه ماپرا، رونمایی از تقویم محتوایی اختصاصی رستوران و کافه برای سال ۱۴۰۳ بود که به عنوان یک هدیه کاربردی به بازدیدکنندگان خاص تقدیم شد.

صف علاقمندان به محصولات مطبخ کریمان

دیگر نماینده هلدینگ آفرینش در نمایشگاه بین‌المللی رستوران، شرکت مطبخ کریمان بود که در همسایگی ماپرا واقع شده و به عنوان یک آشپزخانه تهیه انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و فست فود خود را در معرض دید مخاطبان قرار داد. حمیدرضا عرب‌پور، مدیرعامل شرکت رضوان کیش و مطبخ کریمان درباره حضور در دومین نمایشگاه صنعت رستوران، فست‌فود و تجهیزات وابسته گفت: «با توجه به اینکه مطبخ کریمان به تازگی راه‌اندازی شده و هنوز شناخته‌شده نیست، حضور در چنین نمایشگاه‌هایی باعث می‌شود تا افراد بیشتری با ما آشنا شوند. در واقع حضور در نمایشگاه یک برد تبلیغاتی برای مطبخ کریمان است و جنبه مثبت آن قوی است. خصوصا که اصناف مرتبط به صنعت رستوران نیز در این نمایشگاه حضور دارند.»

درخشش ماپرا و مطبخ کریمان در فستیوال رستوران‌ها

او درباره ارائه نمونه یا سمپل غذاهای مطبخ کریمان در نمایشگاه گفت: «ما از غذاهایی که کیفیت کار ما را به درستی نشان دهد سمپل‌هایی تهیه  و از افرادی که علاقمند بودند در مورد مطبخ کریمان صحبت کنیم با این نمونه‌ها پذیرایی کردیم. بزرگترین دستاورد حضور نمایشگاهی ما، برقراری ارتباط با دیگر همکاران این صنف است. در این نمایشگاه شرکت‌هایی حضور دارند که به طور تخصصی در صنعت تجهیزات آشپرخانه هستند. آشنایی و گرفتن ارتباط با این شرکت‌ها برای ما مهم است. ضمن اینکه از دیگر شهرهای ایران نیز گروه‌های مختلفی شرکت‌ کرده‌اند که شناختن آنها و همچنین آشنا کردن آنها با مطبخ کریمان می‌تواند از بزرگترین دستاوردهای ما از شرکت در این نمایشگاه باشد.»

عرب‌پور افزود: «ما امکانات و پشتوانه مالی خیلی خوبی نسبت به رقبای خود داریم. ضمن اینکه کیفیت کار بالا و صداقت ما در کار باعث می‌شود تا نسبت به خیلی از همکاران خود در این حوزه برتری پیدا کنیم.  دیدگاه ما شناخته شدن برند و سپس گسترش و توسعه آن نخست در تهران و سپس در شهرهای دیگری چون کرمان، شیراز، بندر عباس و غیره است.»

از دیگر کارهای ابتکاری در غرفه نیز حضور سرآشپز مطبخ کریمان بود که با سرو سمپل‌ غذاهای این کیترینگ به بازدیدکنندگان نمایشگاه توضیحات لازم را نیز همزمان ارائه کرد. همچنین صف علاقمندان و حتی هم‌صنفی‌های مطبخ کریمان برای دریافت نمونه غذاها نیز فضای جالبی درسالن ۶ ایجاد کرد.

خوشبختانه حضور مطبخ کریمان در نمایشگاه با بازاریابی مناسب و یافتن چند مشتری همراه شد و حتی یکی از ایرلاین‌ها خواستار همکاری و تامین برخی از تقاضای روزانه خود از این شرکت شد.

درخشش ماپرا و مطبخ کریمان در فستیوال رستوران‌ها

بازدید مدیرعامل هلدینگ آفرینش از غرفه ماپرا و مطبخ کریمان

دکتر محمود افضلی، مدیر عامل هلدینگ آفرینش در نمایشگاه بین‌المللی رستوران، فست فود، کیترینگ و صنایع وابسته حضور یافت و به عنوان یکی از مهمانان ویژه از غرفه ماپرا و مطبخ کریمان دیدن کرد و با عوامل این شرکت به گفت‌وگو پرداخت. در این بازدید دکتر افضلی درباره حضور نمایشگاهی شرکت ماپرا در دومین نمایشگاه صنعت رستوران، فست فود و تجهیزات وابسته گفت: «نزدیک به ۴ سال است که از راه‌اندازی شرکت ماپرا می‌گذرد و به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین و جامع‌ترین نرم‌افزارهای مدیریت رستوران را دارد.  با توجه به اینکه در این نمایشگاه بزرگان صنعت رستوران و تجهیزات وابسته حضور دارند قطعا شرکت در این نمایشگاه پر برکت خواهد بود. در عین حال ماپرا هم مثل هر شرکتی نیازمند رشد، بازاریابی و تبلیغات برای عرضه محصول در بازار است و این نمایشگاه این فرصت را برای شرکت‌ها به وجود می‌آورد. خوشبختانه مدیران ماپرا که هم‌بنیان‌گذار این برند هم هستند انگیزه و تلاش بسیاری برای توسعه آن دارند و ما هم امیدواریم با فراهم شدن ماژول‌های تکمیلی آن، رشد چند برابری ماپرا هم صورت بگیرد.»

دکتر افضلی همچنین از غرفه مطبخ کریمان نیز بازدید کرد و درباره این شرکت نوپا گفت: «مطبخ کریمان به تازگی راه‌اندازی شده اما در همین چند ماه نشان داده به کیفیت تولیدات خود اهمیت زیادی می‌دهد و به جرات می‌توانم بگویم غذاهای این کیترینگ بی‌نظیر است، چون شخصا دیدم که از بهترین مواد اولیه استفاده می‌کنند. از آنجایی که به تازگی فاز دوم مطبخ کریمان به اجرا رسیده و تجهیزات و امکانات آن بیشتر شده، می‌تواند روزانه 5 هزار پرس غذا آماده کند. البته این مجموعه نیازمند معرفی به دیگر شرکت‌ها است و حضور در این نمایشگاه و ارائه محصولات به شکل سمپل باعث شناخته شدن بیشتر آنها خواهد شد.»

درخشش ماپرا و مطبخ کریمان در فستیوال رستوران‌ها

دکتر افضلی در پایان بازدید از این دو غرفه در نمایشگاه رستوران، فست فود و تجهیزات وابسته خاطر نشان کرد: از‎ آنجایی که شرکت ماپرا و مطبخ کریمان هر دو از شرکت‌های قوی هلدینگ آفرینش هستند و کیفیت محصول هر دو شرکت فوق العاده است، ما امید زیادی به دیده شدن این دو مجموعه داریم. همچنین مطمئن هستیم که با بازاریابی خوب و عرضه محصولات رشد آنها چند برابر خواهد شد.

با مهمانان ویژه؛ سامان گلریز: ماپرا را به همکارانم معرفی می‌کنم

غرفه ماپرا و مطبخ کریمان در دومین نمایشگاه بین المللی صنعت رستوران، فست فود و تجهیزات وابسته، با حضور مهمانان جذابی همراه بود، از افراد نام‌آور حوزه رستوران‌داری تا سرآشپزهای مشهور و حتی مقامات سیاسی. یکی از مشهورترین مهمانان، سامان گلریز سرآشپز برجسته ایرانی بود به غرفه ماپرا و مطبخ کریمان آمد و با خانم الهام پژوهنده قائم مقام شرکت خطرپذیران آفرینش، خانم دکتر یارمحمدی مدیرعامل ماپرا و آقای مجید مرادی رئیس هیات مدیره این مجموعه به صحبت و مذاکره پرداخت.

درخشش ماپرا و مطبخ کریمان در فستیوال رستوران‌ها

سامان گلریز از غرفه ماپرا و مطبخ کریمان بازدید کرد. او در این بازدید با روابط عمومی هلدینگ نیز گفت‌وگو کرد و گفت: «نرم‌افزارهای غذا و رستوران برای افرادی که سرمایه زندگی خود را وارد بازار صنعت رستوران و غذا می‌کنند، تولید و طراحی شده‌اند. در واقع این نرم‌افزارها باعث می‌شوند که این افراد در راه کسب و کار خود زودتر به نتیجه برسند و از لحاظ اقتصادی آسیب کمتری ببینند. در صنعت غذا و رستوران آن قدر که شکل فروش و اداره کردن نسبت مایحتاج آشپزخانه با میزان فروش محصولات مهم است، کیفیت و طعم مهم نیست.

مهم‌ترین ویژگی ماپرا حداقل برای من، این است که به محیط زیست توجه کرده و مدیریت ضایعات دارد. در نتیجه ماپرا می‌تواند هم در کسب و کار و هم از این زاویه که حامی زمین است در این حوزه پیشگام باشد. از آنجایی که از لحاظ خدمات پکیج کاملی دارد شخصا علاقه دارم که این نرم‌افزار را امتحان کرده و به باقی همکاران معرفی کنم.»

وی افزود: «با توجه به اینکه هلدینگ آفرینش، کیترینگ مطبخ کریمان و نرم افزار شرکت ماپرا را در کنار یکدیگر دار‌د، مهمترین اتفاق می‌تواند کنترل دورریز مواد غذایی و مخارج آن باشد. همینطور این نرم‌افزار می‌تواند کمک بزرگی برای سودآوری هر چه سریع‌تر این مجموعه باشد. چون کیترینگ هزینه زیادی از لحاظ نیروی انسانی و چه از لحاظ ساخت و تولید مواد غذایی دارد، نرم افزار ماپرا می‌تواند کمک بزرگی برای تولید و فروش مواد غذایی آن باشد و این همکاری گام بزرگی برای این مجموعه است.»

درخشش ماپرا و مطبخ کریمان در فستیوال رستوران‌ها

بازدید کننده مشهور دیگر نیز آقای رفتاری مدیر و صاحب امتیاز برند «رفتاری» از غرفه ماپرا بود. آقای رفتاری در زمینه استفاده از تکنولوژی ابری و یکپارچه ماپرا برای مدیریت هوشمند، سریع و ساده رستوران و آشنایی با جدیدترین دستاوردهای این شرکت به گفتگو با خانم دکتر یارمحمدی مدیرعامل این شرکت نشست. همچنین مذاکراتی در زمینه همکاری‌های آتی این مجموعه و ماپرا صورت گرفت. نوید رضانژاد مدیر مجموعه شعب رستوران و کافه نت نیز در غرفه ماپرا و مطبخ کریمان حضور پیدا کرد.

همچنین هواپیمایی ماهان و شهردار کرمان نیز از مهم‌ترین مهمانان غرفه بودند که مذاکراتی برای دریافت خدمات از مجموعه مورد نظر خود انجام دادند.   

درخشش ماپرا و مطبخ کریمان در فستیوال رستوران‌ها

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی