تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
میثم معزی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد

مسمومیت الکلی ‌در خوزستان؛ «مشروبات تقلبی مصرف نشود»

میثم معزی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه ۲۰ نفر در استان خوزستان در پی مصرف مشروبات الکلی در روز‌های اخیر مسموم شده‌اند، گفت: معمولا این الکل‌ها دست‌ساز و تقلبی هستند و عوارض بسیار خطرناکی مانند ایست قلبی تنفسی، نابینایی و نارسایی کلیه بر جای می‌گذارند، بنابراین توصیه می‌شود به هیچ وجه مشروبات الکلی به ویژه مشروبات الکلی تقلبی مصرف نشود.

کد خبر: ۱۶۱۱۱۸
۱۱:۵۳ - ۲۴ دی ۱۴۰۲

مسمومیت الکلی ‌در خوزستان؛ «مشروبات تقلبی مصرف نشود»

دیدارنیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۲۰ نفر در استان خوزستان در پی مصرف مشروبات الکلی در روز‌های اخیر مسموم شدند.

میثم معزی اظهار داشت: از هفته گذشته تاکنون حدود ۲۰ نفر در پی مسمومیت با الکل به ویژه با متانول که الکل بسیار خطرناک و کشنده‌ای است به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کرده‌اند که این تعداد، آمار بالایی است.

وی افزود: بیشتر این افراد جوان هستند؛ در پی مصرف این موارد دو نفر جان باختند و دیگر افراد دچار عوارضی مانند نارسایی کلیه، تاری دید و نابینایی شده‌اند. از مجموع این بیماران، تعدادی در حال درمان هستند و بخشی نیز ترخیص شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: معمولا این الکل‌ها دست‌ساز و تقلبی هستند و عوارض بسیار خطرناکی مانند ایست قلبی تنفسی، نابینایی و نارسایی کلیه بر جای می‌گذارند، بنابراین توصیه می‌شود به هیچ وجه مشروبات الکلی به ویژه مشروبات الکلی تقلبی مصرف نشود.

وی افزود: اگر غلظت الکل بالا و مسمومیت شدید باشد و زمان طولانی از مصرف آن بگذرد، قطعا عوارض جبران‌ناپذیری بر جای می‌گذارد بنابراین در صورت مصرف این مشروبات الکلی باید بلافاصله و فوری به مراکز درمانی مراجعه شود.

وی با اشاره به آماده‌باش بیمارستان رازی اهواز برای پذیرش و درمان این بیماران گفت: تاکنون ۱۳ مورد از موارد اخیر مسمومیت با الکل در استان خوزستان، مربوط به ایذه بوده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی