تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
دیدگاه‌های متفاوت نسبت به طرح استیضاح وزیر علوم در گفتگو با دیدارنیوز:

یوسف نژاد: عدم وجود برنامه، دلیل استیضاح است/ محمدی: طراحان استیضاح غلامی، همان استیضاح کنندگان ظریف هستند

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در رابطه با استیضاح وزیر علوم گفت: طراحان استیضاح وزیر علوم، طرح استیضاح را حرفه ای و علمی اعلام می کنند ولی به نظر می رسد انگیزه‌های این استیضاح، سیاسی است.

کد خبر: ۱۶۰۵۷
۱۲:۱۹ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبدالهی:طرح استیضاح منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیش از ۸۰ امضای نمایندگان تقدیم هیات رییسه مجلس شد. علی اصغر یوسف نژاد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: این طرح استیضاح برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شده است.
 یوسف نژاد گفت: عدم وجود برنامه و سیاست‌های کلان پژوهشی و فناوری در چهارچوب اسناد بالادستی و اقتصاد مقاومتی و عدم اجرای پژوهش‌های کلان کشوری تحت نظارت شورای عتف، عدم توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و رشته‌های مهارتی و عدم تعیین تکلیف حق التدریسان فنی و حرفه‌ای علی رغم تکلیف قانونی در برنامه ششم توسعه و بی توجهی به آموزش در دانشگاهها و عدم توسعه رشته‌های میان رشته‌ای در دانشگاه های کشور و عدم به روز رسانی رشته‌های دانشگاهی از محورهای این طرح استیضاح است.
وی یادآور شد: نابسامانی در اجرای طرح آمایش سرزمین و اجرای سلیقه‌ای و عملکرد نامناسب شورای گسترش آموزش عالی در دادن مجوز رشته به ویژه به مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی و عدم رعایت استاندارد در جذب هیات علمی برای موسسات غیر انتفاعی و گسترس مقطع تحصیلات تکمیلی بدون داشتن هیات علمی، ضعف شدید مدیریتی و نظارتی وزیر در ستاد وزارت علوم و انتصابات دانشگاه های کشور و نداشتن برنامه مناسب برای ایفای نقش در اقتصاد مقاومتی باوجود دراختیار داشتن زبده ترین متخصصین کشور از دیگر محورهای این طرح استیضاح است.
یوسف نژاد خاطر نشان کرد: تضعیف شدید دانشگاه پیام نور به بهانه آمایش سرزمین و منطقه‌ای نمودن دانشگاه بر خلاف نظر نمایندگان مجلس و عدم تعیین تکلیف اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور همانند دستیاران آموزشی، مشروط و پیمانی پس از گذشت ۱۰ سال و محدود کردن رشته‌های تحصیلات تکمیلی آن دانشگاه، عدم حمایت از دانشجویان دوره دکتری و مشکلات شدید معیشتی و عدم حمایت مالی از پایان نامه‌های دکتری و عدم برخورد قاطع با موضوع مقاله؛ پایان نامه و مدرک فروشی و محور قرار دادن مقاله آی اس آی در ارتقای اعضای هیات علمی و تضعیف نقش پروژه‌های کاربردی و حل مسائل جامعه در ارتقاء اعضای هیات علمی و نبود برنامه مدون برای رفع موانع ارتباط دانشگاه، صنعت و جامعه و عدم پیگیری جدی برای جذب اعتبارات عمرانی، تجهیزات و پرداخت معوقات و دیون دانشگاههای کشور نیز از دیگر محورهای این طرح استیضاح است.

یوسف نژاد: عدم وجود برنامه، دلیل استیضاح است/ محمدی: طراحان استیضاح غلامی، همان استیضاح کنندگان ظریف هستند
داود محمدی: طراحان استیضاح غلامی، همان استیضاح‌ کنندگان ظریف هستند
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در رابطه با استیضاح وزیر علوم به دیدار نیوز گفت: طراحان استیضاح وزیر علوم، طرح استیضاح را حرفه ای و علمی اعلام می کنند ولی به نظر می رسد انگیزه‌های این استیضاح، سیاسی است. قاعده طراحان استیضاح وزیران دولت در اکثر موارد طی سال گذشته و امسال، بر پایه انگیزه‌های سیاسی بوده است. طراحان استیضاح غلامی، همان استیضاح‌ کنندگان ظریف هستند.
داوود محمدی افزود: طرح استیضاح به کمیسیون می‌آید و کمیسیون آن را مورد بررسی قرار می‌دهد، سپس کمیسیون آموزش، وزیر علوم و استیضاح کنندگان را برای ادای توضیحات و ارائه دلایل دعوت می کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عملکرد وزیر علوم را خوب ارزیابی کرد و گفت: معتقدم عملکرد آقای وزیر با توجه به فرصتی که در اختیار داشته و برنامه ریزی هایی که در حوزه وزارت علوم انجام داده قابل قبول و قابل دفاع است.
محمدی یادآور شد: با توجه به شرایط و بحران ها و مشکلاتی که در دوره های قبل در وزارت علوم وجود داشت، آقای غلامی در حوزه وزارت علوم ایجاد ثبات کرده است. بحران‌های مالی، اقتصادی، تحریم‌ها و دیگر مشکلات به دانشگاه‌های ما هم سرایت کرده است و مسائلی چون خوابگاه‌ها و تغذیه دانشجویان، تحت الشعاع مسائل مالی و اقتصادی قرار گرفته است لذا با توجه به شرایط موجود کشور، عملکرد آقای وزیر را باید به طور نسبی مورد ارزیابی قرار داد و معتقدم کارنامه آقای غلامی قابل دفاع است.

ساداتیان: مخالفین و استیضاح کنندگان از عدم توفیق دولت روحانی در انتخابات بعدی سود می برند
سید جلال ساداتیان سفیر پیشین ایران در انگلستان با اشاره به انگیزه های مطرح شدن دو طرح استیضاح ظریف و غلامی به دیدار نیوز گفت: وزیر علوم در قضیه بورسیه‌ها، حل مشکل دانشجویان ستاره دار و مسایل دیگر کارهای خوبی انجام داده که برای برخی از نمایندگان و طیف‌ها ایجاد حساسیت کرده است.
ساداتیان افزود: البته روشن است که مطرح شدن استیضاح‌های اخیر، می تواند از جنبه سیاسی و جناحی موضوع، با هم ارتباط داشته باشد و در راستای مانع تراشی برای عدم موفقیت دولت روحانی متصور شود، چرا که اگر دولت آقای روحانی، طیف میانه و گروه موسوم به تدبیر و امید ناموفق باشند مخالفین و استیضاح کنندگان از این عدم توفیق‌ها در انتخابات بعدی سود می برند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی