تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
چادرها برپا شد؛ مطالبات روی زمین ماند
گزارش تکمیلی دیدارنیوز سه روز بعد از حریق گسترده امامزاده ابراهیم

چادرها برپا شد؛ مطالبات روی زمین ماند

دیدارنیوز در گفت‌وگو با یکی از ساکنین بومی امامزاده ابراهیم از حال و هوای این روزهای منطقه آتش گرفته پرسیده؛ که می‌خوانید.
بودجه ۸۰۰ میلیون دلاری برای کمک به اوکراین

بودجه نظامی آمریکا در ۲۰۲۴ چقدر است؟

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا لایحه اختیارات دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۲۴ را به ارزش ۸۸۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار امضا کرد.

کد خبر: ۱۶۰۱۷۱
۱۰:۵۹ - ۰۲ دی ۱۴۰۲

بودجه نظامی آمریکا در ۲۰۲۴ چقدر است؟

دیدارنیوز: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا لایحه اختیارات دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۲۴ را به ارزش ۸۸۶ میلیارد دلار امضا کرد.

در این بیانیه آمده است در این لایحه، به طور کلی، بودجه وزارت دفاع، اداره برنامه‌های امنیت ملی انرژی، وزارت امور خارجه و جوامع اطلاعاتی برای سال مالی جدید، اختصاص می‌یابد.

در این لایحه، بودجه ۸۰۰ میلیون دلاری برای کمک به اوکراین درنظر گرفته شده است.

این لایحه در تاریخ ۱۳ دسامبر در سنا و در ۱۴ دسامبر در کنگره چاغ سبز گرفته بود و حالا با امضای جو بایدن تبدیل به قانون شد.

سال مالی ۲۰۲۴ از اول اکتبر سال جاری آغاز شده و تا اول اکتبر سال ۲۰۲۴ اعتبار دارد.

این در حالی است که چاک شومر رئیس دموکرات‌های سنای آمریکا سه روز پیش اعلام کرد این مجلس تا اوایل سال آینده میلادی درباره ارسال کمک‌های بیشتر به اوکراین و تقویت امنیت مرز‌های کشور، رای گیری نخواهد کرد، در حالی که مذاکرات بین دموکرات‌ها و جمهوری خواهان سنا در این باره ادامه دارد.

در همین حال کاخ سفید هشدار داد که کمک‌ها به اوکراین برای نبرد با روسیه تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و باید هر چه سریعتر ادامه اسال این کمک‌ها تصویب شود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از قانون گذاران این کشور خواسته تا یک بسته کمکی مکمل به ارزش ۵۰ میلیارد دلار را به اوکراین و ۱۴ میلیارد دلار را به اسرائیل تصویب کنند.

چند روز پیش نیز جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که ناکامی در کمک مالی بیشتر آمریکا به توانایی اوکراین برای حفظ سرزمین خود آسیب می‌زند.

سالیوان در یک مجمع روزنامه وال استریت ژورنال در رابطه با مخالفت جمهوری خواهان با کمک‌های نظامی به اوکراین گفت که بایدن آماده یافتن یک راه‌حل برای مساله مرزی آمریکا است، اما به گروگان گرفتن کمک به اوکراین را نمی‌پذیرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی