تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
در خاورمیانه چه خبر است

درخواست برای توقف جنگ و منزوی‌شدن تل‌آویو

در شصت و هشتمین روز از جنگ خونین و ویرانگر میان گروه حماس و اسرائیل، سازمان ملل با اکثریت آرا به قطعنامه توقف جنگ علیه نوار غزه رای مثبت داد.

کد خبر: ۱۵۹۷۴۶
۰۸:۱۱ - ۲۲ آذر ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ افزایش تلفات غزه

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد شصت و هفتمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۰:۳۸/ بی‌توجهی نتانیاهو به فشار‌های بین‌المللی

به نقل از العربیه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل ادعا کرد: به‌رغم فشار‌های بین‌المللی هیچ چیزی ما را از پیشبرد جنگ تا پایان بازنخواهد داشت.

ساعت: ۱۹:۰۲/ آب و هوای بد و رنج بیشتر در غزه

خبرنگار شبکه الجزیره می‌گوید که بارندگی در شهر غزه چالش‌ها و نگرانی‌های جدیدی را برای اکثریت فلسطینی‌ها ایجاد کرده است.

این امر به ویژه برای کسانی که خانه‌های خود را تخلیه کردند و دستورات نیرو‌های اشغالگر اسرائیل را برای فرار به جنوب و به ویژه در منطقه المواسی دنبال کردند، نگران کننده است.

مردم اینجا با یک وضعیت دراماتیک و رو به وخامت مواجه هستند، زیرا از زندگی در خانه‌های سیمانی به کمپ‌هایی با چادر‌هایی که فاقد انواع نیاز‌های اولیه هستند، نقل مکان کرده‌اند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ دلیل قطع همکاری پوما با اسرائیل

ساعت: ۱۸:۱۳/ دلیل قطع همکاری پوما با اسرائیل

در میان جنگ و درگیری شدید اسرائیل و حماس در غزه، شرکت پوما گفته است که تصمیمش برای پایان دادن به همکاری با تیم ملی فوتبال اسرائیل در سال آینده قبل از شروع جنگ گرفته شده و فقط «دلایل تجاری» دارد.

این شرکت بزرگ لباس ورزشی آلمان که به دلیل قرارداد خود با اتحادیه فوتبال اسرائیل با درخواست تحریم از سوی مصرف‌کنندگان مواجه شده، گفت که این تصمیم در پایان سال ۲۰۲۲ گرفته شده است.

کرستین نوبر، رئیس ارتباطات پوما گفته است: این تصمیم فقط بر اساس دلایل تجاری است.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ افزایش تلفات غزه

ساعت: ۱۶:۵۹/ افزایش تلفات غزه

وزارت بهداشت غزه می‌گوید که تعداد کشته‌شدگان حملات اسرائیل به غزه از ۷ اکتبر به ۱۸۶۰۸ نفر افزایش یافته و ۵۰۵۹۴ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

به گفته این وزارتخانه، در ۲۵ ساعت گذشته در مجموع ۱۹۶ کشته و ۴۹۹ زخمی به بیمارستان‌ها رسیده‌اند، در حالی که تعداد زیادی از قربانیان هنوز زیر آوار ساختمان‌های ویران شده هستند.

ساعت: ۱۴:۱۸/ اعتراض حامیان فلسطین به برند «زارا»

به نقل از شبکه العربیه، ده‌ها معترض در شهر‌های مختلف جهان، با تجمع مقابل فروشگاه‌های پوشاک «زارا» نسبت به تبلیغات آخرین کالکشن این برند اعتراض کردند.

رونمایی «زارا» برند پوشاک از تبلیغات جدیدترین کالکشن خود به نام «پشتیبانی از صلح» مدل‌هایی را نشان می‌داد که توسط چند مانکن محاصره شده‌اند.

بعضی از این مانکن‌ها دست و پاهایشان قطع شده است و بعضی هم در پارچه‌های سفید پیچیده شده‌اند.

کاربران فضای مجازی در اینستاگرام و ایکس معتقدند که زارا به‌طور غیرمستقیم علیه فلسطین و حقوق آن‌ها عمل کرده است.

ساعت: ۱۱:۴۹/ ارتش اسرائیل: ۱۰ سرباز کشته شدند

ارتش اسرائیل می‌گوید ۱۰ سرباز این رژیم، از جمله یک سرهنگ که فرماندهی پایگاه پیشروی تیپ پیاده را بر عهده داشت، روز سه‌شنبه در نوار غزه کشته شدند.

آلن فیشر، خبرنگار الجزیره گفت که ۹ سرباز در جریان عملیاتی در کمپ آوارگان شجاعیه در شمال غزه کشته شدند.

او گفت: روشن است که این یک کمین بوده است.

ساعت: ۱۰:۱۲/ اسرائیل آب دریا را به تونل‌های حماس در غزه سرازیر کرد

به گفته یک مقام آمریکایی، اسرائیل با هدف تخریب شبکه زیرزمینی حماس در ابعاد گسترده‌تر، شروع به سرازیر کردن آب دریا به تونل‌های غزه به «طور محدود» کرده است.

به نقل از یورونیوز، این مقام آمریکایی همچنین اعلام کرد که اگرچه اسرائیل هنوز نسبت به کارایی این اقدام مردد است، اما به ایالات متحده اطمینان داده است که آب دریا را به صورت آزمایشی به تونل‌هایی سرازیر می‌کند که اطمینان دارد گروگانی در آن‌ها حضور ندارد.

اسٰرائیل بر این باور است که هنوز ۱۳۵ گروگان در اسارت حماس باقی مانده‌اند که برخی از آن‌ها شهروند ایالات متحده هستند.

ساعت: ۰۹:۰۶/ اسرائیل منزوی شده است

یک مقام ارشد ساف می‌گوید رای مجمع عمومی سازمان ملل نشان دهنده انزوای اسرائیل است.

حسین الشیخ، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در بیانیه کوتاهی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، گفت که اسرائیل به دلیل جنگ با غزه در سطح بین المللی منزوی شده است.

الشیخ این بیانیه را پس از آن صادر کرد که ۱۵۳ کشور عضو سازمان ملل به آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و تنها ۱۰ کشور از جمله آمریکا با این قطعنامه مخالفت کردند و ۲۳ کشور دیگر رای ممتنع دادند.

با این حال، این قطعنامه غیرالزام‌آور تلقی می‌شود.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ اسرائیل منزوی شده است

ساعت: ۰۷:۵۵/ سازمان ملل خواستار توقف فوری جنگ علیه غزه شد

سازمان ملل با اکثریت آرا به قطعنامه توقف جنگ علیه نوار غزه فلسطین رأی مثبت داد و برخی اعضای آن از جمله آمریکا و رژیم اسرائیل با آن، همانند گذشته مخالفت کردند.

به نقل از تسنیم، مجمع عمومی سازمان ملل متحد بامداد امروز چهارشنبه به قطعنامه غیر الزام‌آوری که خواهان توقف فوری جنگ در غزه بود، رأی مثبت داد.

.

۱۵۳ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و در مقابل ۱۰ کشور با آن مخالفت کردند و ۲۳ کشور همچنین به این قطعنامه رأی ممتنع دادند. آمریکا، اتریش، چک، گواتمالا، لیبریا، میکرونزی، نائورو، پاپوآ گینه نو، پاراگوئه و رژیم اسرائیل به این قطعنامه رأی منفی دادند.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل: ۷۰ درصد قربانیان جنگ غزه، زن و کودک هستند

دنیس فرانسیس، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد: آنچه در غزه شاهد هستیم، قتل و کشتار غیر نظامیان و نقض صریح قوانین انسانی بین‌المللی است.

او در حین رأی گیری برای قطعنامه درباره توقف جنگ علیه غزه اظهار داشت: ۷۰ درصد از قربانیان جنگ در غزه زنان و کودکان هستند.

استقبال رام الله از قطعنامه و توصیه به مخالفان

تشکیلات خودگردان فلسطین بعد از موافقت مجمع عمومی سازمان ملل با آتش بس فوری در غزه ضمن استقبال از این تصمیم و رأی گیری، از کشور‌هایی که به این قطعنامه رأی مثبت داده‌اند خواست رژیم اسرائیل را ملزم به اجرای آن کنند.

تشکیلات خودگردان با بیان اینکه رأی ۱۵۳ کشوری یعنی اینکه جهان مخالف حملات اشغالگران علیه ملت ماست، از ۱۰ عضو مجمع عمومی سازمان ملل که به این قطعنامه رأی منفی دادند، خواست در مواضع خود در قبال اجماع جهانی مخالف اشغالگری باز نگری کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی