تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

نظر وزیر ارشاد درباره حواشی تغییر نام چهارشنبه‌سوری و شب یلدا

وزیر ارشاد دولت ابراهیم رئیسی در حالی خبر حذف شدن نام شب یلدا و چهارشنبه سوری را تکذیب کرده که این موضوع مطرح نبود و جنجال بر سر تغییر نام این مناسبت‌های باستانی و ملی ایران خبرساز شده است.

کد خبر: ۱۵۸۵۷۳
۱۱:۲۱ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲

نظر وزیر ارشاد درباره حواشی تغییر نام چهارشنبه‌سوری و یلدا

دیدارنیوز: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حذف شدن نام شب یلدا و چهارشنبه سوری از تقویم را تکذیب کرد.

محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تغییرات تقویم اظهار کرد: متاسفانه ما با یک بداخلاقی رسانه‌ای مواجهیم به این معنا که ما اساسا آمدیم هم مناسبت چهارشنبه آخر سال را در تقویم آورده‌ایم که اصلا قبلا در تقویم نبود، ولی برای فرهنگ‌سازی اسم آن را روز تکریم همسایگان گذاشتیم! برای تقویت وجوه فرهنگی میان خانواده‌ها و ارتباط همسایه‌ها این کار صورت گرفته وگرنه تغییری ایجاد نشده است.

مطلب مرتبط:

تغییر نام شب یلدا و چهارشنبه‌سوری!

بسیاری از مناسبت‌های ملی از تقویم حذف شدند/ اقوام ایرانی باعث حفظ "نوروز" شدند

نماینده مجلس: تغییرنام چهارشنبه‌سوری؟ مجلس و قانون‌گذاران نباید ورود کنند

جدال با هویت ایرانی

وی اضافه کرد: درباره شب یلدا هم عنوان کاملا حفظ شده و بعد از شب یلدا یک خط فاصله گذاشتیم به عنوان رفت و آمد و صله ارحام. ما تا جایی که یادمان است، شب یلدا هر خانواده ایرانی فامیل در خانواده بزرگ‌تر جمع می‌شدند، انار دانه می‌کردند و به حافظ تفال می‌زدند.

اسماعیلی همچنین بیان کرد: ما برای رسمیت بخشیدن به این مناسبت‌ها در فرهنگ عمومی این کار را انجام دادیم و الحمدالله الان در تقویم رسمی در این دولت برای همه اصناف تقویم ویژه داریم. برای هر صنفی مثلا روز گندم و انار را هم داریم در تقویم قرار می‌دهیم. ما در بسیاری از نقاط کشور جشن انار و جشن برداشت گندم داریم که آیین‌های سنتی چند هزار سال ما است و ما در این دولت بحث مان احترام به فرهنگ عمومی و میراث چندین هزار ساله ایرانی اسلامی مان است.

وی افزود: من خواهش می‌کنم دوستان رسانه‌ای اگر ابهامی دارند بلافاصله بپرسند. ما می‌بینیم به یکباره در مورد کاری که باید مورد تشویق قرار بگیرد خدای ناکرده به دلیل اطلاع‌رسانی نادرست ابهام ایجاد می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از عضویت همه کارکنان کتابفروشی‌ها در صندوق هنر خبر داد و گفت: همه کارکنان کتابفروشی‌ها را به عنوان خادمان هنر به عضویت صندوق هنر درآوردیم.

وی درباره مزایای این عضویت گفت: برای کسانی که عضو هستند کارت هنر صادر می‌شود، اگر مشکل بیمه داشته باشند حل خواهد شد و در بیمه تکمیلی و بحث بازنشستگی خدمات ارائه می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی