تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

گلایه وزیر از حواشی تفکیک جنسیتی کتب درسی!

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش که به تازگی درباره جداسازی و تفکیک جنسیتی کتب درسی پسران و دختران صحبت کرده و با انتقادهایی مواجه شده است، با گلایه از این حواشی گفت: برخی فکر می‌کنند وزیر خوب باید همچون «سامورایی» سر مدیران قبلی را بزند.

کد خبر: ۱۵۸۵۰۵
۱۰:۴۵ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲

وزیر

دیدارنیوز: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند وزیر خوب کسی است که همانند شمشیر زن سامورایی چشم ببندد و با مهارت تمام سر مدیران قبلی را بزند، گفت: باید به این آشوب مدیریتی خاتمه دهیم.

رضامراد صحرایی در اولین همایش ملی «آموزش و پرورش، ارتقای بهره‌وری، چالش‌ها، راهبرد‌ها و راهکارها» اظهار کرد: امروز بنده که برای ثبات مدیریت می‌کوشم، مورد سوال هستم. گویی ما دوست داریم سکوت و ثبات نباشد و دوست داریم حتما آشوب و شکنندگی و بی‌ثباتی باشد. تصور می‌کنیم مدیر خوب مدیری است که نسنجیده همه مدیران قبلی را عوض کند و مدیر جدید آورد. کسانی که خود را متخصص تعلیم و تربیت می‌دانند، می‌گویند نگاه کن به این وزیر که تا آمد ۳۰ نفر را عوض کرد و دیگری یک ماهه آمده بر سر کار، ولی کسی را عوض نکرده است؛ باید از این آشوب‌زدگی مدیریتی رهایی یافت.

گلایه از حواشی «تغییرکتب درسی متناسب با جنسیت دانش‌آموزان»

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه درخت نظام تعلیم و تربیت به آفت سیاست زدگی مفرط دچار شده است، به سخنان اخیر خود درباره ایجاد تغییر در کتب درسی متناسب با جنسیت دانش آموزان (تفکیک جنسیتی) اشاره کرد و یادآور شد: هرکاری می‌کنیم کسانی هستند که تفسیری برای خود بسازند. من راهکاری که در سند تحول است را بیان کردم که برنامه درسی و نظامات ما متناسب دختران و پسران باید بهینه شود، اما تیتر زدند «تفکیک جنستی در آموزش و پرورش» و یک صفحه از روزنامه که برای بیت‌المال است را حرام کردند.

مطلب مرتبط:

تفکیک جنسیتی کتب درسی؛ «وزیر اشتباه کرده وارد این موضوع شده»

توضیحات صحرایی درباره تفکیک جنسیتی کتب درسی؛ «نیاز‌ها فرق دارد»

وزیر آموزش و پرورش افزود: از منظر برخی مدیران و یا پیشکسوتان، مدیر خوب کسی است که کار‌های قدیمی‌تر را ادامه دهد، ولی ما با گروهی از انسان‌ها کار می‌کنیم و مگر می‌شود تکرار پیوسته پیشینیان را پیشه کرد؟ جاده پیچیده، ولی ما نپیچیده‌ایم.

آماده شدن شیوه‌نامه «مسیر رشد معلمی» ذیل نظام رتبه‌بندی معلمان

صحرایی در بخش دیگر سخنان خود از آماده شدن شیوه نامه مسیر رشد معلمی ذیل نظام رتبه‌بندی معلمان خبر داد و تاکید کرد: آیین نامه یا شیوه نامه مسیر رشد معلمی آماده شده است، اما من پیش از ابلاغ این آیین نامه، آن را به معلمان و پژوهشگران این حوزه ارائه می‌کنم تا اگر نکته‌ای دارند بگویند.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره لزوم حذف نگاه «مصرفی» به آموزش و پرورش، تاکید کرد: مجلس به عنوان دستگاه ریل‌گذار کشور، زمانی می‌تواند ادعا کند توانسته برای آینده کاری کند که روی آموزش و پرورش تمرکز کند؛ دولت نیز همینطور؛ چه بسا دولت بیشتر از مجلس باید به‌روی این امر تمرکز کند چراکه هر تغییر و تحول و پیشرفتی برای آینده، از تعلیم و تربیت شروع می‌شود و اگر به آموزش و پرورش و یا نظام آموزشی به مثابه دستگاه مصرفی نگاه شود، خود آن فرد غیربهره ور است.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه درک عمیق مفهوم بره‌وری در هر زمان و مکانی متناسب با مقتضیات آن زمان و مکان است، تاکید کرد: معتقدم کلیدی‌ترین راهبرد ما تمرکز بر بهره وری است و ما پیشرفت‌های کمی قابل توجهی در این زمینه داشتیم. بهره‌وری در هیچ سطحی در کشور به اندازه مورد انتظار محقق نمی‌شود مگر آنکه از مدرسه آغاز شود.

وی افزود: هیچ کسی در کشور از هیچ سطحی به اندازه معلم نمی‌تواند آورنده بهره وری برای ما باشد؛ بنابراین اگر می‌خواهیم کشوری بهره‌ور داشته باشیم، باید نظام یاددهی و یادگیری خود را متحول کنیم. پایه تمام استاندارد‌های بهره وری در تمام ساحت‌ها کلاس درس، معلم، مدرسه و مدیر مدرسه است. هر تغییر بنیادینی از مدرسه و حتی یک پله پایین‌تر از کودکستان آغاز می‌شود. سازمان‌هایی که بعضا خود را متولی بهره وری می‌دانند، عامل ایجاد عدم بهره وری هستند.

صحرایی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور که باعث شد امسال سهم ۱۱ استان محروم کشور از رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ کنکور افزایش یابد، گفت: ما یک میلیون و ۶۰۰ هزار معلم بازنشسته و یک میلیون معلم شاغل در آموزش و پرورش داریم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی