تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

حسن نصرالله: ایران به نمایندگی از جنبش‌های مقاومت تصمیم‌گیری نمی‌کند

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ایران به نمایندگی از جنبش‌های مقاومت تصمیم‌گیری نمی‌کند بلکه حامی و پشتیبان آن‌ها باقی خواهد ماند.

کد خبر: ۱۵۸۳۶۱
۱۷:۴۴ - ۲۰ آبان ۱۴۰۲

حسن نصرالله:

دیدارنیوز: سید حسن نصرالله گفت: جنایت‌ها در غزه بیانگر انتقام‌جویی وحشیانه اسرائیل است.

سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان با محوریت تحولات فلسطین و تجاوزات رژیم صهیونیستی آغاز شد.

به نقل از المیادین، سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز (شنبه) در روز شهید حزب‌الله در ضاحیه جنوبی بیروت آغاز شد.

وی افزود: در چنین روزی در هر سال، روز شهید حزب الله در سنت‌های ما است و منظور ما همه شهداء است، اولین شهید حزب الله تا آخرین شهیدی که امروز تشییع شد.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: برادران ما در راه خداوند به شهادت رسیده‌اند و آن شهداء ویژگی معنوی بزرگی را دارا هستند، شهداء در فرهنگ ما جایگاه عاطفی، فرهنگی و قداست خاصی دارند و خداوند آن‌ها را بزرگ داشته است. ما با خرد‌های محدودمان جایگاه شهداء را درک نمی‌کنیم.

دبیرکل حزب الله گفت: زمانی که انسان‌ها در حال غفلت هستند، شهدای ما اهل احساس مسئولیت، اهل جهاد، صبر، جانفشانی‌های بزرگ، اهل اخلاص برای خداوند هستند.

وی ادامه داد: روز شهید حزب الله از عملیات بزرگی که در ۱۹۸۲/۱۱/۱۱ علیه مقر حاکم نظامی صهیونیستی در صور لبنان صورت گرفت، انتخاب شده است. این عملیات همچنان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عملیات در تاریخ مقاومت و نزاع با دشمن صهیونیستی است.

وی افزود: خون احمد قصیر، نیروی استشهادی و دیگر شهداء باعث پیروزی بر شمشیر آمریکایی و اسرائیلی شد.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: آن تجاوزی که در غزه صورت می‌گیرد، تحولی خطرناک و بزرگ و استثنایی است و این جنایت‌ها بیانگر انتقام‌جویی وحشیانه اسرائیل است.

دبیرکل حزب الله عنوان داشت: جنایت‌های اشغالگر بیانگر ماهیت وحشیانه‌اش است و یکی از برجسته‌ترین اهداف آن تسلیم کردن ملت‌های منطقه و سرنگون کردن اراده مطالبه‌گر برای حقوق است.

وی تصریح کرد: هدف از این جنایت‌ها، این است که ملت‌ها تسلیم شوند و خاک، اسیران، مقدسات و فلسطین را فراموش کنند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: اشغالگر با جنایت‌هایش در غزه و کشتار‌های عامدانه و وحشیانه خود، لبنان را خطاب قرار می‌دهد.

دبیرکل حزب الله عنوان داشت: اشغالگر مجدداً در حال اشتباه کردن است و تمامی اهدافش شکست خواهد خورد و کشتار‌های تاریخ از جمله کشتار دیر یاسین گواهی بر این است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ مقاومت نسل به نسل با وجود کشتارها، عظمت یافت تا به اقدام بزرگ گردان‌های قسام در تاریخ هفتم اکتبر رسید.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: جنایت‌های اشغالگر طی دهه‌های گذشته تا تجاوز ژوئیه، باعث نشد که لبنانی‌ها پشت مقاومت را خالی کنند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: متاسفانه برخی نویسندگان عرب هستند که به صورت عامدانه یا غیرعامدانه به تحقق اهداف اسرائیل کمک می‌کنند، اما آن نیز شکست خواهد خورد.

وی ادامه داد: اسرائیلی‌ها باید از تحقق اهدافشان ناامید شوند، نه ملت‌های ما که ثابت کرده‌اند گزینه آن‌ها پیروزی و آزادی و کرامت است.

سید حسن نصرالله گفت: دشمن به خودش خسارت‌های زیادی می‌زند که از جمله آن، آشکار کردن واقعیت ددمنشانه خود است.

دبیرکل حزب الله عنوان داشت: اشغالگر ضربه‌های محکمی به طرح‌های عادی سازی که برای آن تلاش می‌کند، وارد کرد و موضع ملت‌های ما در مخالفت با این عادی‌سازی‌ها شدیدتر خواهد شد.

وی ادامه داد: تحول در افکار عمومی جهانی به ویژه جهان غرب، همانطور که در ایالات متحده و اروپا رخ می‌دهد، امری مهم است. اشغالگر تحت فشار قرار گرفته و جز نظام آمریکا و پس از آن، نظام انگلیس دیگر کسی از اشغالگر حمایت نمی‌کند.

سید حسن نصرالله گفت: کسی می‌تواند این تجاوز را متوقف کند که این تجاوز را مدیریت می‌کند و آن طرف، ایالات متحده است. کسی که این نبرد را مدیریت می‌کند و درخصوص آن تصمیم گیری کرده و وارد آن شده است، دولت آمریکا است و تمام فشار‌ها باید متوجه آمریکایی‌ها باشد.

دبیرکل حزب الله اظهار کرد: فلسطینی‌ها از نشست سران عربی- اسلامی که ۵۷ کشور را در ریاض دور هم جمع کرده است، می‌خواهند که موضعی واحد داشته باشند. فلسطینی‌ها امیدوارند که نشست امروز سران ریاض بتواند بر ایالات متحده برای توقف این تجاوز إعمال فشار کند. فلسطینی‌ها امیدوارند که نشست سران ریاض بتواند گذرگاه رفح را برای انتقال کمک‌ها و مجروحان بگشاید.

وی تصریح کرد: اسرائیل هیچ دستاوردی را محقق نکرده که بتواند آن را به مردم خود معرفی کند. خلاقیت نیرو‌های مقاومت تعیین کننده است و امروز بر روی میدان حساب باز می‌شود. اشغالگر همچنان از ارائه تصویر پیروزی از خود یا تصویر شکست از نیرو‌های مقاومت، عاجز است.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: افزایش مقاومت در کرانه باختری، ممکن است اشغالگر را مجبور کند برخی از نیروهایش را از مرز‌ها با غزه و لبنان خارج کند.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: حملات نیرو‌های یمنی با موشک و پهپاد به مواضع اسرائیلی نتایج مهمی به دور از عملیات رهگیری آن‌ها دارد.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: اهمیت پشتیبانی نیرو‌های مسلح یمن از فلسطین این است که ارتش و مقاومت در یک زمان با هم هستند.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: دشمن مجبور شد بخشی از پدافند‌های هوایی خود و گنبد آهنین و موشک‌های پاتریوت را از جنوب و شمال فلسطین به ایلات ببرد.

وی افزود: حملات مبارک نیرو‌های یمنی منجر به فشار بیشتر بر دولت اشغالگر از طریق عملیات مهاجرت شهرک‌نشین‌هایش شد.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: عملیات نیرو‌های مقاومت عراق علیه مواضع آمریکایی برای پشتیبانی فلسطینی‌ها بوده و به ایده آزادسازی عراق و سوریه خدمت می‌رساند.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به انجام ۴۶ حمله به پایگاه‌هایشان در سوریه و عراق و زخمی شدن ۵۶ سرباز اذعان کردند. عملیات مقاومت عراق بیانگر شجاعت قابل توجهی در مقابل آمریکایی‌هایی است که ناوگان‌های آن‌ها منطقه را پر کرده است. آمریکایی‌ها تهدید‌هایی برای فشار بر مقاومت عراق، یمن و لبنان فرستاده و از هر کانالی برای رساندن پیام‌ها استفاده کردند.

دبیرکل حزب الله گفت: اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند که این عملیات علیه آن‌ها متوقف شود، باید تجاوز به غزه را متوقف کنند.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: سوریه علاوه بر موضع قاطعانه‌اش، متحمل بار بسیار بزرگی است و سوریه میزبان نیرو‌های مقاومت و جنبش‌های مقاومت است و پیامد‌ها را متحمل می‌شود. سوریه متحمل پیامد‌های محدود بودن گزینه‌های اسرائیلی است همانطور که در ایلات رخ داد که تحت حفاظت آمریکا، اسرائیل و حتی کشور‌های عربی است.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: اسرائیل در خصوص طرفی که در حمله پهپادی به ایلات دست داشت، سرگردان ماند و حزب الله مسئولیت آن را برعهده گرفت و به ما در سوریه حمله کرد.

وی تصریح کرد: اگر مقاومت در لبنان، فلسطین و جنبش‌های مقاومت در منطقه قدرتی دارند، به برکت رهبری ایران است. ایران با وجود تهدیدها، هرگونه حمایتی را به مقاومت ارائه کرد تا ملت‌های منطقه پایدار بمانند. ایران به نمایندگی از جنبش‌های مقاومت تصمیم گیری نمی‌کند بلکه حامی و پشتیبان آن‌ها باقی خواهد ماند.

دبیرکل حزب الله اظهار کرد: با وجود تمامی اقدامات پیشگیرانه اشغالگر، اما عملیات مقاومت در لبنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: با وجود حملات پهپادی مسلحانه دشمن که سلاحی جدید است که در تجاوز ژوئیه نبود، عملیات ادامه دارد و به منزله اقدامی استشهادی است.

سید حسن نصرالله گفت: عملیات مقاومت در سطح کمی و کیفی و نوع سلاح‌ها پیشرفت داشته است و پهپاد‌های هجومی و موشک‌های دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقاومت اسلامی لبنان شروع به استفاده از موشک‌های برکان کرده است که وزن آن در عملیات‌ها به نیم تُن می‌رسد. عملیات مقاومت اسلامی در لبنان علیه اشغالگر در عمق فلسطین اشغالی، پیشرفت داشته است. رسانه‌های اسرائیلی اذعان کرده‌اند که بیش از ۳۵۰ زخمی اسرائیلی از جمله کسانی که جراحت‌های شدید داشته اند، راهی بیمارستان‌ها شدند.

سید حسن نصرالله گفت: مقاومت اسلامی به دشمن اسرائیلی به صورت رسمی ابلاغ کرد که در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان، تسامح به خرج نخواهد داد. مقاومت هر روزه پهپاد‌های شناسایی را به عمق فلسطین اشغالی برای رسیدن به حیفا می‌فرستد و برخی از آن‌ها باز می‌گردند و برخی بازنمی‌گردند. اشغالگر به افزایش حملات مقاومت اذعان کرد در نتیجه میزان نگرانی اشغالگر افزایش یافته است. افزایش نگرانی رژیم اشغالگر باعث افزایش نسبت تهدید‌ها علیه لبنان شده است.

دبیرکل حزب الله عنوان داشت: جبهه جنوب با فلسطین به عنوان جبهه‌ای که بر اشغالگر إعمال فشار می‌کند، باقی می‌ماند و باید خاستگاه مقاومت را بستاییم.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: موضع کلی در لبنان وجود دارد که با غزه همبستگی می‌کند و عملیات مقاومت را تایید می‌کند یا آن را درک می‌کند؛ به استثنای برخی از صدا‌هایی که ناهمساز به حساب می‌آیند. موضع کلی در لبنان موضعی پشتیبان است و جبهه جنوب را جبهه‌ای کارآمد و تاثیرگذار می‌کند.

وی ادامه داد: سیاست ما در نبرد کنونی، میدان است که انجام می‌دهد و صحبت می‌کند و سپس ما تحولات را بیان می‌کنیم. ما در نبرد پایداری و صبر و انباشت دستاورد‌ها هستیم و دشمن متحمل شکست می‌شود. این جانفشانی‌ها است که باعث می‌شود دشمن شکست را بپذیرد و به آن اذعان کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن سرگردان شده است و این سرگردانی از طریق اظهارات ضد و نقیض نتانیاهو منعکس می‌شود.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: زمان به نفع دشمن نیست و شکست میدانی در تسلیم کردن غزه رخ داده است و تحولی در افکار عمومی وجود دارد و دشمن نسبت به گسترش جبهه‌ها نگران است. تمامی عوامل، از جمله پرونده اسیران بر دشمن إعمال فشار می‌کند و ما باید به این امر ادامه دهیم و کسانی که بیشترین تحمل را در میان ما دارند، مردم غزه هستند. با وجود تمام کشتار‌هایی که دشمن مرتکب می‌شود، باید در تحقق اهدافش شکست بخورد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: با همه شهدایمان عهد می‌بندیم که به این مسیر برای حفظ اهدافشان و تحقق دستاورد‌ها به منظور رسیدن به پیروزی ادامه دهیم و این پیروزی قطعاً فرا می‌رسد.

دبیرکل حزب الله عنوان داشت: بعد از هفتم اکتبر، اسرائیل متفاوت از اسرائیل سابق است و این را مرحله آتی ثابت خواهد کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی