تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
موضع‌گیری نیکی هیلی، یکی از نامزد‌های جمهوریخواه آمریکا علیه جمهوری اسلامی

حمله حماس و فشار بر بایدن؛ پول ایران را به اسرائیل منتقل کنید!

پس از حمله سنگین و راکتی گروه حماس به اسرائیل، فشارها بر جو بایدن برای مسدود کردن دوباره دارایی ۶ میلیارد دلاری ایران افزایش یافته و نیکی هیلی، یکی از نامزد‌های جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، از دولت خواست تا این پول را به اسرائیل منتقل کند.

کد خبر: ۱۵۶۹۹۵
۱۱:۵۹ - ۱۹ مهر ۱۴۰۲

حمله حماس به اسرائیل؛ فشار بر بایدن برای مسدودکردن دوباره پول‌های ایران

دیدارنیوز: پس از حمله گروه حماس به اسرائیل، فشارها بر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای مسدودکردن دوباره دارایی‌های ایران افزایش یافته است.

جمهوریخواهان کنگره آمریکا دولت بایدن را تحت فشار قرار دادند تا تصمیم خود مبنی بر آزاد کردن ۶ میلیارد دلار دارایی ایران را لغو کند؛ این موضوع پس از حمله خونین حماس به اسرائیل به یکی از اولویت‌های حزب جمهوریخواه آمریکا تبدیل شده است.

به نوشته واشنگتن تایمز، در نامه‌ای که روز سه‌شنبه به امضای ۲۰ سناتور جمهوریخواه رسید از وزارت خارجه این کشور خواسته شده تا معافیت‌های تحریمی را که اجازه می‌دهد وجوه ایران به حساب‌های بانکی در قطر منتقل شود، لغو کند.

آزادسازی این پول، بخشی از توافق ماه گذشته دو کشور برای مبادله زندانیان بوده است.

ایران سابقه طولانی در حمایت اقتصادی و نظامی از شبه‌نظامیان حماس دارد و حملات روز شنبه را نیز ستوده است؛ با این وجود شرکت در این حمله مرگبار که تا کنون دست‌کم ۱۲۰۰ کشته بر جای گذاشته را انکار کرده است.

نیکی هیلی، فرماندار پیشین کارولینای جنوبی و یکی از نامزد‌های جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، از دولت خواست تا این پول را به اسرائیل منتقل کند.

او روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: «۶ میلیارد دلار از قرارداد باج‌گیری بایدن با ایران را بگیرید و به اسرائیل بدهید تا حماس را ریشه کن کند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی