تیتر امروز

محمدامیرقدوسی: چه کسی اجازه تحکم در مساله حجاب را به "رسایی" داده/ تقابل عرف و شرع هیچ وقت حل نشد/اجبار در دین بحران‌زاست
تحلیل اظهارنظرها درباره ارسال پیامک های حجاب با یک حقوقدان و استاد دانشگاه:

محمدامیرقدوسی: چه کسی اجازه تحکم در مساله حجاب را به "رسایی" داده/ تقابل عرف و شرع هیچ وقت حل نشد/اجبار در دین بحران‌زاست

ارسال پیامک های حجاب برای مردم در برخی از استان‌ها بهانه ای شد تا در نخستین برنامه از سلسله برنامه "تیتر" به سراغ محمدامیر قدوسی، حقوقدان و استاد دانشگاه برویم و آنچه تا به امروز اتفاق...
دور چهارم مذاکرات پایان یافت/ بقائی از مذاکرات دشوار و مفید گفت
گفتگوهای تهران و واشنگتن امروز در عمان برگزار شد

دور چهارم مذاکرات پایان یافت/ بقائی از مذاکرات دشوار و مفید گفت

دور چهارم مذاکرات ایران و آمریکا پس از یک هفته تعویق، امروز (یکشنبه) در مسقط برگزار شد. مردم ایران که در سال‌های اخیر بحران‌های اقتصادی و حالا کمبود برق، آب و انرژی را کاملا حس می‌کنند در انتظار...

چگونه با بهبود تجربه کاربری فروش سایت را افزایش دهیم؟

محصولات مختلف وجود ندارند مگر اینکه مردم آن‌ها را بخرند و مردم آن‌ها را می‌خرند زیرا ارزش پیشنهادی به آن‌ها ارائه می‌شود. این ارزش پیشنهادی از طریق تجربه منتقل می‌شود.

کد خبر: ۱۵۶۲۵۱
۱۲:۲۹ - ۰۳ مهر ۱۴۰۲

دیدارنیوز: محصولات مختلف وجود ندارند مگر اینکه مردم آن‌ها را بخرند و مردم آن‌ها را می‌خرند زیرا ارزش پیشنهادی به آن‌ها ارائه می‌شود. این ارزش پیشنهادی از طریق تجربه منتقل می‌شود. فروش تنها در مورد محصولات نیست بلکه در مورد تجربیات است. بنابراین، اگر می‌خواهید فروش را افزایش دهید، بهتر است مطمئن شوید که تجربه خوبی به مشتریان ارائه می‌دهید.

در این مقاله به روش‌های بهبود تجربه کاربری سایت و تاثیر نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان در این فرآیند پرداخته‌ایم.

طراحی تجربه کاربری (UX) چیست؟

طراحی تجربه کاربری (UX) چیست؟

اگر در تلاش برای دستیابی به مزیت رقابتی نسبت به رقبای خود هستید و می‌خواهید با آخرین روندها همگام شوید، باید در طراحی UX سرمایه‌گذاری کنید. اما طراحی UX چیست؟ طراحی تجربه کاربری (UX) را می‌توان به عنوان فرآیندی توصیف کرد که جنبه‌های طراحی کاربر محور، معماری اطلاعات و مهندسی قابلیت استفاده را گرد هم می‌آورد. به زبان ساده، تجربه کاربری در مورد اطمینان از این است که کاربران می‌توانند از وب سایت شما به طور موثر و بدون شکست استفاده کنند.

نحوه پیاده سازی استراتژی‌های UX برای بهبود تجربه کاربری

  1. یک پرسونای کاربر ایجاد کنید.

در فروش و بازاریابی، ایجاد یک پروفایل از مشتری ایده‌آل، بخش اساسی از فرآیند است. برای هدف قرار دادن آن‌ها به طور موثر، لازم است ترجیحات و نیازهای مشتریان خود را درک کنید. تعریف مشتری ایده‌آل، اولین قدم در ایجاد یک استراتژی UX است.

هر پروفایل کاربر هدف باید حاوی موارد زیر باشد:

  • جزئیات دموگرافیک: شامل سن، جنسیت، منطقه، درآمد، وضعیت تأهل و...
  • جزئیات روانشناختی: سبک زندگی، علایق و سرگرمی‌ها نیز می‌توانند اطلاعات مفیدی برای تعریف پروفایل مشتری ایده‌آل باشند.
  • جزئیات رفتاری: از جمله این که از کدام کانال برای تعامل با شما استفاده می‌کنند، نحوه استفاده از محصول شما را چگونه فرا می‌گیرند و انگیزه خرید آن‌ها چیست.
  • نقاط مشکلات: شامل ناامیدی‌ها، چالش‌ها و نقاط دردناکی که مشتری ایده آل شما با آن مواجه است.
  • نیازها و اهداف: شامل آنچه مشتریان شما با استفاده از محصول شما به دنبال دستیابی به آن هستند.
  1. یک کال تو اکشن واضح ایجاد کنید.

یک کال تو اکشن واضح ایجاد کنید.

کال تو اکشن یا CTA قوی یک راه عالی برای بهبود تجربه کاربری وب سایت است و ممکن است نرخ تبدیل و نرخ کلیک را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. با این حال، باید اطمینان حاصل کنید که رنگ کال تو اکشن اصلی شما در بالای سلسله مراتب بصری شما قرار دارد (متفاوت از بقیه دکمه‌ها در وب سایت شما). بسیاری از وب سایت‌ها از رنگ یکسانی برای کال تو اکشن خود استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید کاربر شما سؤالی بپرسد یا چیزی به سبد خرید اضافه کند، این دکمه را متمایز از بقیه دکمه‌های خود قرار دهید. اگر باید حتما از همان رنگ استفاده کنید، می‌توانید آن را به روش دیگری برجسته کنید.

  1. شماره تلفن و چت آنلاین را به راحتی در دسترس قرار دهید

نمایش شماره تلفن شرکت شما یک تغییر UX ساده است که ممکن است اثرات زیادی روی وب سایت شما داشته باشد. اگر شماره تلفن شرکت ممکن نیست، چت زنده می‌تواند گزینه بعدی باشد. با این حال، برای افزایش اعتماد کاربران به شرکت، بهتر است هر دو گزینه در دسترس باشند.

  1. نسخه موبایل همه چیز نیست.

بسیاری از کسب‌وکارها رویکرد اولویت‌دهی به نسخه موبایل را در پیش می‌گیرند زیرا امروزه بیشتر ترافیک آنلاین مربوط به موبایل است. با این حال، بسیاری از این کسب‌وکارها این واقعیت را نادیده می‌گیرند که اکثر فروش آن‌ها همچنان در دستگاه‌های دسکتاپ و تبلت انجام می‌شود. این تا حدودی به این دلیل است که افراد آنچه را که در تلفن همراه جستجو می‌کنند پیدا می‌کنند و سپس خرید را روی رایانه خود تکمیل می‌کنند، جایی که اطلاعات ساده‌تر است و کاربر «احساس امنیت» می‌کند. به طور خلاصه، نسخه موبایل بسازید، اما ارقام نسخه دسکتاپ خود را فراموش نکنید.

  1. مرورگرهای مختلف را در نظر داشته باشید.

گوگل کروم توسط تمام کاربران استفاده نمی‌شود. اگرچه برخی آن را یک مرورگر پیش‌فرض می‌دانند، عموم مردم عادی از مرورگری که همراه با دستگاه تلفن همراه یا دسکتاپ خود ارائه می‌شود، مانند سافاری، فایرفاکس یا اپرا نیز استفاده می‌کنند. بسیاری از وب‌سایت‌ها آزمایش مرورگر متقابل را در مجموعه آزمایش تجربه کاربری خود لحاظ نمی‌کنند. انجام این آزمایش ساده ممکن است باعث بهبود تجربه کاربری وبسایت شما در مرورگرهای دیگر نیز بشود.

  1. محتوای قابل مشاهده ایجاد کنید.

وقتی برای صفحات وبسایت محتوا می‌نویسیم، ترجیح می‌دهیم پاراگراف‌ها بنویسیم و از کاربر انتظار داریم که آن‌ها را تا آخر بخواند؛ اما اینطور نیست. مطالبی ایجاد کنید که به سادگی در هنگام نوشتن روی صفحه اسکن شوند. این به عنوان "آزمون پنج ثانیه" در زمینه طراحی شناخته می‌شود. در طول حداکثر ۵ ثانیه، کاربر باید ایده خوبی از اینکه صفحه در مورد چیست یا محصول چیست، داشته باشد. می‌توانید فهرست‌هایی از مهم‌ترین اطلاعات تهیه کنید تا قابلیت اسکن مطالب خود را بهبود ببخشید.

  1. با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

این یک استراتژی ساده است، اما اغلب توسط بسیاری از مشاغل فراموش می‌شود. شما می‌توانید با مشتریان خود قبل یا بعد از خرید با آن‌ها مصاحبه کنید و از تجربه آن‌ها یاد بگیرید یا با ایجاد یک نظرسنجی ساده با آن‌ها در تماس باقی بمانید. از اینکه مشتریان چقدر در مورد تجربه خود به شما می‌گویند شگفت‌زده خواهید شد. کافی‌ست به سادگی اطمینان حاصل کنید که نظرسنجی برای مصرف‌کننده نیز ارزشمند است.(مثلا می‌توانید یک کد کوپن برای خرید بعدی آن‌ها در نظرسنجی قرار دهید)

بیشتر بخوانید» یکی از مهم‌‌ترین فواید ارتباط گیری با مشتریان این است که در زمان نیاز امکان ارتباط دوباره را به تیم فروش می‌دهد. با توجه به این توضیحات یکی از روش‌های اصلی ردیابی مشتریان را میتوان داشتن ارتباط مستمر با آن‌ها دانست.

  1. همیشه بازخورد کاربر را تفسیر کنید.

تجربه کاربری خوب برای ایجاد روابط قوی با مشتریان شما بسیار مهم است. گاهی اوقات وسوسه‌انگیز است که به سادگی استراتژی‌های UX خود را بر اساس داده‌های مثبت قرار دهید، اما به خاطر داشته باشید که کاربران بازخوردهای منفی خود را با صدای بلندتر بیان می‌کنند. این بازخورد را حتی اگر منفی باشد، در نظر بگیرید و از آن برای بهبود استراتژی‌های آینده خود استفاده کنید. این بازخوردها برای بهبود فرآیند فروش ضروری هستند و می‌توانند به شما کمک کنند بفهمید کدام بخش از فرآیند فروش شما مشتریان شما را راضی می‌کند و کجا جای پیشرفت زیادی دارید.

  1. کاربران خود را از پیشرفت سفارش خود مطلع کنید.

مشتریان مایلند تا حد امکان اطلاعات کافی در مورد وضعیت سفارش خود داشته باشند، به خصوص اگر خرید بزرگی در میان باشد. بنابراین، شما باید در هر مرحله از فرآیندهای مربوط به سفارش، آن‌ها را مطلع کنید. البته، ارائه این شفافیت در هر شرایطی امکان‌پذیر نیست. به عنوان مثال، اگر یک مشتری سفارش بزرگی را ارسال کند، ممکن است از او خواسته شود که برخی مراحل و اطلاعات را به ترتیب تایید کند. با این حال، برای سفارش‌های کوچکتر، یک به‌روزرسانی ساده از طریق ایمیل در مورد وضعیت سفارش کافی خواهد بود.

اهمیت طراحی UX در بازاریابی

اهمیت طراحی UX در بازاریابی

اکثر بازاریابان می‌دانند که روش‌هایی مانند بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) موثر هستند و آگاهی از برند را تا 80 درصد افزایش می‌دهند. اما، توجه به تجربه‌ای که وب سایت شما برای کاربران فراهم می‌کند نیز مهم است. فرآیند طراحی UX می‌تواند به ایجاد یک تجربه کاربری موثرتر برای مشتریان شما کمک کند و اگر مشتریان از تجربه ای که در سایت شما دارند راضی باشند، احتمال بازگشت آن‌ها وجود دارد.

مدیریت موفق روابط به مدیریت برتر داده‌ها بستگی دارد؛ جمع آوری اطلاعات و دسترسی به یک تصویر کامل از تمام تعاملات شما با مشتری به شما کمک می‌کند تجربه بهتری برا آن‌ها در وبسایت خود بسازید. فناوری‌های جدید مثل CRM اوج ابری به شما در جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل بینش لازم برای درک ارزش کامل هر مشتری کمک می‌کند. و اگر این فرآیند به درستی خودکار شود، تیم‌های روبه‌روی مشتریان شما به راحتی می‌توانند بهترین تجربه ممکن را در راستای افزایش وفاداری و نرخ بازگشت مشتریان بسازند.

منبع محتوا : وبلاگ نرم افزار crm اوج

ارسال نظرات
امروز يکشنبه ۲۱ ارديبهشت
امروز يکشنبه ۲۱ ارديبهشت
امروز يکشنبه ۲۱ ارديبهشت
امروز يکشنبه ۲۱ ارديبهشت