تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

واکنش دانشگاه امیرکبیر به لغو مناظره صادق زیباکلام و احمد زیدآبادی

پیش از این قرار بود، روز شنبه مناظره‌ای با حضور صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران و احمد زیدآبادی، روزنامه نگار و تحلیل‌گر مسائل سیاسی به میزبانی مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر برگزار شود که دبیر این تشکل از لغو آن خبر داد.

کد خبر: ۱۵۶۰۹
۱۳:۴۹ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - عباس کلانتری روز جمعه در خصوص علت لغو مناظره «کارنامه و آینده اصلاحات» گفت: به نظر می‌رسد علت لغو این برنامه اعمال فشارهایی از بیرون و داخل دانشگاه بوده است. 

وی افزود: در پاسخ به پیگیری‌های ما مسئولان به این مساله اشاره کردند که برخی جریان‌های دانشجویی برای عدم برگزاری برنامه فشار می‌آوردند. حتی گفته شد در صورت برگزاری برنامه، احتمال بازداشت یکی از مهمانان برنامه وجود دارد. 

دبیر مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه امیر کبیر اضافه کرد: برخی مسئولین دانشگاه حتی از دریافت نامه‌ای از جانب‌ برخی نهادهای بیرون دانشگاه برای لغو برنامه خبر دادند.

وی افزود: این عقب‌نشینی در برابر فشارهای درونی و بیرونی نشان از موضع ضعیف مسئولین دانشگاه دارد. هرچند مسئولین این تشکل یادآور شدند علیرغم پیگیری‌ها این نامه در اختیار تشکل قرار نگرفته است و اعضا این تشکل نسبت به صحت این ادعا مردد هستند.

 برخی دانشجویان می‌گویند، ممنوعیت از سخنرانی باقی است

معاون فرهنگی دانشگاه امیرکبیر نیز گفت: یکی از مهمانان این برنامه محکومیت داشته‌ و ممنوع از سخنرانی است.

جواد طباطبایی افزود: این برنامه از نظر ما لغو نشده و مجوز هیات نظارت را دارد مشروط بر آنکه هیچ یک از مهمانان برنامه حکمی از جناب مراجع قضایی مبنی بر ممنوعیت از سخنرانی نداشته باشند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا مهمانان این برنامه با رسانه‌های کشور گفت وگو می‌کنند، گفت: برخی دانشجویان می‌گویند حکم تبعید یکی از میهمانان این مناظره عفو شده و این بخشودگی ربطی به حکم ممنوعیت از سخنرانی او ندارد. 

در همین رابطه احمد زید آبادی گفت: طبق قانون مجازات اسلامی مصوب 1392سقف مجازات‌های تکمیلی نمی‌تواند بیش از 2 سال باشد و درباره بنده بیش از دو سال از این مجازات سپری شده است و از پایان دوران تبعید من نیز بیشتر از سه سال می‌گذرد.

معاون فرهنگی دانشگاه امیرکبیر در همین رابطه تاکید کرد: اگر ممنوعیتی برای سخنرانی از جانب نهادهای قضایی وجود نداشته باشد، مانعی برای این برنامه وجود نخواهد داشت. 

طباطبایی در پاسخ به این سوال که اگر چنین حکمی وجود نداشته باشد، آیا دانشگاه توانایی تامین امنیت این برنامه را خواهد داشت گفت: وقتی هیات نظارت مجوزی را صادر کرده باشد، امنیت برنامه تامین خواهد شد.

گفتنی است پیشتر نیز دبیر انجمن اسلامی دانشجویان ترقی خواه دانشگاه امیرکبیر گفته بود که هیات نظارت بر تشکل های دانشگاه با دو برنامه این تشکل مخالفت می کند. 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی