تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

جلال میرزایی: استیضاح وزرا بیش از این دیگر جواب نمی‌دهد

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید تأکید کرد: اینکه بخواهیم استیضاح‌ها را به‌کل وزرا تعمیم بدهیم باعث آشفتگی و بروز مشکلات جدیدی می‌شود. استیضاح بیش از این و با این نوع سطحی‌نگری دیگر جواب نمی‌دهد.

کد خبر: ۱۵۵۹۶
۱۲:۵۹ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - جلال میرزایی نماینده ایلام و رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید با اشاره به سریال استیضاح وزرا، گفت: من طرفدار استیضاح هستم به شرطی که ما تمام راه‌ها را رفته باشیم. یعنی وزیر را به کمیسیون‌های تخصصی دعوت کرده باشیم و ایرادات را به آن‌ها گفته باشیم و بعد وزیر را استیضاح کنیم. اگر بدون طی کردن این مسیر استیضاحی را انجام دهیم و تنها برای پاسخ به مردم باشد که بار از دوش خودمان برداریم به‌گونه‌ای که مردم ما را مقصر قلمداد نکنند، درست نیست.
 
او تأکید کرد: برخی خوشحال هستند از اینکه توانستند استیضاحی را به سرانجام برسانند و مجلس قدرت خود را نشان داده است. اما این رویکرد غلط است که ما بیاییم و زورآزمایی کنیم. تمرکز ما باید حل مشکلات باشد نه زورآزمایی.
 
این نماینده مجلس به راهکار حل مشکلات فعلی اشاره کرد و گفت: بحث و بررسی صادقانه و دادن گزارش کار به مردم می‌تواند مشکلات را تا حدودی حل کند و اگر مشکلی هست که نمی‌توانیم آن را رفع کنیم خیلی واضح و روشن باید بگوییم مشکل از کجاست و چه هزینه‌ای را باید بابت برخی سیاست‌ها پرداخت کنیم.
 
میرزایی ادامه داد: گاهی اوقات کوتاهی‌هایی در مشکلات فعلی کشور مشاهده می‌شود و این امید است که یک فرد جدید با رویکرد و نگاه جدید بیاید و تحرکی ایجاد کند. اما اینکه بخواهیم استیضاح‌ها را به‌کل وزرا تعمیم بدهیم باعث آشفتگی و بروز مشکلات جدیدی می‌شود. استیضاح بیش از این و با این نوع سطحی‌نگری دیگر جواب نمی‌دهد.
منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی