تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

«قانون مهسا» در آمریکا تصویب شد

مجلس نمایندگان آمریکا «قانون مهسا» را تصویب کرده است؛ این طرح دولت آمریکا را ملزم به تحریم مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران می‌کند.

کد خبر: ۱۵۵۶۷۶
۰۹:۲۳ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۲

«قانون مهسا» در آمریکا تصویب شد

دیدارنیوز: «قانون مهسا» در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد.

به نقل از بی‌بی‌سی، مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی فراجناحی با ۴۱۰ رای موافق در مقابل سه رای مخالف «قانون مهسا» را تصویب کرده است.

این طرح دولت آمریکا را ملزم می‌کند آیت الله خامنه‌ای و ابراهیم رییسی، رهبر و رییس دولت جمهوری اسلامی ایران را به خاطر آنچه که نقض حقوق بشر و بی‌ثبات کردن کشور‌های منطقه خوانده شده، تحریم کند.

علاوه بر آن، این طرح خواستار تحریم نهاد رهبری، نهاد ریاست جمهوری، مقام‌های منصوب رهبر ایران و شبکه بنیاد‌ها و شرکت‌های تحت نظر او می‌شود.

این طرح که ابتدا در ماه آوریل گذشته در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان تصویب شده بود، علاوه بر فشار بر ایران به خاطر وضعیت حقوق بشر، برای مهار توانایی صادرات و واردات سلاح از سوی ایران تلاش می‌کند.

تبدیل این مصوبه به قانون به اقدام مشابه در مجلس سنا نیاز دارد و بعد از آن باید به امضای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی