تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

۲۲ سال حبس برای رهبر مهاجمان به کنگره آمریکا

انریکه تاریو، رهبر پیشین گروه راست‌گرای افراطی «پسران مغرور»، که با حمله به کنگره آمریکا تلاش کرده بود جلوی انتقال قدرت از دونالد ترامپ به جو بایدن را بگیرد، به جرم «توطئه فتنه‌انگیزانه» علیه ایالات متحده به ۲۲ سال زندان محکوم شد.

کد خبر: ۱۵۵۳۶۱
۰۹:۴۰ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۲

حبس طولانی برای رهبر مهاجمان به کنگره آمریکا

دیدارنیوز: رهبر مهاجمان به کنگره آمریکا به ۲۲ سال زندان محکوم شد.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، این حکم که قاضی ناحیه دی‌سی تیموتی کلی آن را سه‌شنبه صادر کرد، طولانی‌ترین حکم حبس صادرشده در رابطه با حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کاپیتول، محل برگزاری نشست‌های کنگره ایالات متحده است.

اگرچه تاریو در واشینگتن حاضر نبود و شخصا در حمله به کنگره شرکت نکرد، اما از طریق اینترنت همدستان خود را رهبری می‌کرد و به صورت آنلاین از آن‌ها حمایت کرد.

به گفته دادستانی، در غیاب تاریو، دو عضو دیگر پسران مغرور رهبری این گروه را بر عهده گرفته و آن را به سوی کاپیتول هدایت کردند.

به نقل از العربیه، بر اساس شواهد بسیار، پسران مغرور جلودار اوباشی بودند که به کاپیتول حمله کردند، از موانع و خط حفاظتی پلیس عبور کردند، و پنجره‌ها را شکستند تا شورشیان را به داخل ساختمان ببرند تا از تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، جلوگیری کنند.

در جریان محاکمه چندین‌ماهه تاریو، دادستانی شواهدی ارائه داد که نشان می‌دهد رهبر پیشین پسران مغرور از عوامل اصلی ایجاد تشکیلات و ساختاری بوده است که نوع نگرش و روش رفتار اعضای این گروه در جریان تظاهرات‌های بزرگ را تعیین می‌کرده است.

به گفته سی‌ان‌ان، تاریو آخرین نفر از پنج رهبر پسران مغرور است که در پرونده حمله به کنگره آمریکا حکم می‌گیرد. پیش از او سه نفر دیگر از رهبران این گروه به جرم توطئه فتنه‌انگیزانه علیه ایالات متحده محکوم شده و حکم حبس گرفته بودند. نفر پنجم اگرچه از اتهام توطئه فتنه‌انگیزانه تبرئه شد، اما به دلیل طیف گسترده‌ای از اتهامات دیگر مقصر شناخته شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی