تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
سومین برنامه «با فرهنگ» با یک جامعه‌شناس و انسان‌شناس (قسمت پایانی)

نعمت‌الله فاضلی: متوجه بشویم که ریشه‌ مشکلات، در سیستم است

در قسمت پایانی از برنامه سوم «با فرهنگ»، حسین قنواتی و دکتر نعمت‌الله فاضلی جامعه‌شناس و استاد دانشگاه به گفت‌و‌گو پیرامون ظهور کیفیت فرهنگی در جامعه امروز ایران پرداخته‌اند.

کد خبر: ۱۵۵۰۸۳
۱۲:۵۵ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۲

قسمت سوم با فرهنگ فاضلی

عکس‌ها: آرش راهبر

 

دیدارنیوز ـ حسین قنواتی: دکتر نعمت‌الله فاضلی- انسان‌شناس و جامعه‌شناس برجسته‌ی کشورـ در بخش سوم از گفت‌وگوی خود با دیدارنیوز در برنامه‌ی «با فرهنگ»، با اشاره به این‌که «دو قطبی گروه‌های اجتماعی سنت‌گرای مذهبی و نوگرایان دموکراسی‌خواه باید همدیگر را بپذیرند و در عوض برای نقد و به چالش کشیدن سیستم، گفت‌وگوگرهای فعالی باشند»، می‌گوید: باید متوجه بشویم که ریشه‌ی مشکلات امروز ما در سیستم است.

فاضلی معتقد است مفهوم آزادی اهمیت بنیادینی در جامعه پیدا کرده و وقتی جهت‌گیری جامعه به جای گذشته رو به آینده شده، می‌توان گفت که حال تاریخی جامعه‌ی ما خوب است، اگرچه حال مکانیکی ما خوب نیست.

ویدیو این برنامه را اینجا و در کانال یوتیوب دیدار ببینید

این استاد دانشگاه می‌گوید: جامعه‌ی امروز ما جهانی‌تر فکر می‌کند و هنگامی که در هر گفت‌وگو سخن از آزادی است، یعنی کیفیت فرهنگی و اجتماعی ما دارد ظاهر می‌شود.

وی هم‌چنین تصریح می‌کند که لازم نیست این اندازه دغدغه‌ی کنترل و نظارت و بیماران کاری جامعه را داشت.

او می‌افزاید: «از نگاه سیاسی، دانشگاه‌ها تهاجم فرهنگی تلقی می‌شوند، اما علوم انسانی و اجتماعی معمارهای جامعه‌اند...» و در سومین و آخرین بخش از گفت‌وگو‌ی خود با دیدارنیوز، خاطر نشان می‌کند: «امروز علوم‌انسانی دارد نقش مرجع را در جامعه بازی می‌کند، چنان که برنامه‌ای چون با فرهنگ و مردم، برای فهم جامعه به محقق‌های علوم‌انسانی مراجعه می‌کنند، نه به مداح و رمال و واعظ.

قسمت سوم با فرهنگ فاضلی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی