تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
گفت و گوی دیدار در برنامه اصل ۲۷ با پژوهشگر و استاد دانشگاه/ قسمت اول

حسینی: دانشگاه رفتن کار عبثی است/ دختران دیشبوک با چادر عروسی خود را حلق‌آویز می‌کنند/ من مقصرم

در ادامه سلسله برنامه اصل ۲۷، این بار میزبان دکتر مجید حسینی، پژوهشگر و استاد دانشگاه بودیم. او در بخشی از این گفت‌و‌گوی دو ساعته که چند ماه پیش در استودیو دیدار ضبط شد، تاکید کرد که دانشگاه رفتن مختص سه دهک بالاست!

کد خبر: ۱۵۴۵۴۲
۱۰:۴۸ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲

حسینی: میرسلیم مسئول کشته شدن مردم در جاده‌ ها است/ دختران دیشبوک با چادر عروسی خود را حلق آویز می کنند/ من مقصرم

 

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: "من مقصرم". این صریح‌ترین جمله دکتر مجید حسینی پژوهشگر و استاد دانشگاه در یکی دیگر از برنامه‌های اصل ۲۷ در پاسخ به این پرسش بود که آیا افرادی مانند مجید حسینی هم در وضعیت کنونی کشور مقصر هستند یا نه.

او در بخش اول این گفت‌وگو نقد جدی به وضعیت کنونی آموزش در کشور داشت و از نگاه او تحصیل در دانشگاه برای کسب مدرک هیچ فایده‌ای برای افراد ندارد و انحصاری شدن دانشگاه در دست قشر مرفه و تمایل دانشجویان به حضور در دانشگاه‌های علوم پزشکی و صنعتی شریف یکی با هدف ماندن در کشور و تمایل به ورود به حوزه جراحی‌های زیبایی و دیگری با هدف ادامه تحصیل در کشور‌های دیگر.

قسمت اول این گفت‌و‌گو را می‌توانید در سایت، کانال یوتیوب و سایت آپارات ببینید.

اینطور که مجید حسینی می‌گوید: «آموزش همگانی وظیفه دولت و حاکمیت است، اما در دوره هاشمی رفسنجانی این ماجرا تغییر کرد. آن زمان هاشمی گفته بود که هزینه‌های آموزش عمومی را باید به عهده مردم بگذاریم در صورتی که هزینه‌های آموزش باید از پول نفت تامین شود و با اجرای این طرح معلوم نشد پول نفت کجا رفت.»

این استاد دانشگاه به مواجه خود با دهه هشتادی‌ها در دانشگاه اشاره دارد و اذعان دارد: «برای این نسل دیگر هیچ چیزی ارزش ندارد و دلیل آن هم رفتار حاکمیت است که هیچ ارزشی را نگذاشتند معنوی باقی بماند. همه چیز را فروختند حتی احترام به بزرگتر‌ها را و نسل جوان خود را ملزم به احترام به پدرش نمی‌داند و می‌گودی: او هیچ فرقی با من ندارد فقط چند سال زودتر به دنیا آمده است.

او همچنان روی انحصاری بودن صندلی دانشگاه تاکید دارد و می‌گوید: هر صندلی رقابت‌پذیری در کشور وجود دارد برای ثروتمندان است، ما ۱۰ هزار تا صندلی رقابتی در کنکور داریم که همه این صندلی‌ها برای سه دهک بالاست که به دانشگاه شریف، امیرکبیر و علوم پزشکی و ... می‌روند. حتی می‌توان اینطور گفت که دانشگاه شریف ترمینال آمریکا رفتن است و افراد پولداری که وارد شریف می‌شوند با پول پدرشان هم می‌توانند برای تحصیل به آمریکا بروند و نمی‌دانم چرا می‌خواهند از دانشگاه شریف بروند.

حسینی: میرسلیم مسئول کشته شدن مردم در جاده‌ ها است/ دختران دیشبوک با چادر عروسی خود را حلق آویز می کنند/ من مقصرم

عکس ها: آرش راهبر

 

این استاد دانشگاه معتقد است: ثروتمند ثروتمند می‌زاید، فقیر فقیر؛ یعنی اگر پدر شما ثروتمند باشد بی‌شک شما هم فرد ثروتمندی خواهید بود و برعکس آن هم صدق می‌کند، هر چند که احتمال اینکه از پدر فقیر تو پولدار شوی هم هست و همه این‌ها در جامعه شناسی شاخص تعریف شده دارد.

به گفته حسینی، مشهد بزرگترین مرکز بازمانده از تحصیل کشور بعد از سیستان و بلوچستان است، شهر مشهد، کنار امام رضا و آستان قدس! کسانی که از شهر مشهد به حاشیه رانده شدند بزرگترین مشکل شان سرمایه داری مسکن است هر چند که آن‌ها آموزش، درمان، اب و نان هم ندارند. در شهرآباد که بهتر است بگوییم شهر خراب دختر بچه‌ای که نصف بدنش سوخته است را نمی‌توانند به بیمارستان ببرند، چرا؟ چون شناسنامه ندارد!

او این را هم اضافه می‌کند که در همین مشهد مال‌های عظیم از محل بانک‌های عظیم در تهران وجود دارد که چفت هم هستند و در نهایت معنای همه این‌ها این است که آن شهرآبادی همیشه شهرخراب است و آن کسی که در منطقه سجاد مشهد و زعفرانیه تهران زندگی می‌کند همیشه پولدار است.

این پژوهشگر، در جای دیگر از این گفت‌وگو به جایگاه زن و تبعیض‌هایی که علیه آن‌ها می‌شود، اشاره می‌کند و می‌گوید: انتخاب معاون زن در ریاست جمهوری به این معنا است که زن‌ها نقشی ندارند و در صورتیکه زن باید همه جا باشد، همین معاونت زنان یعنی تبعیض، که اولین بار هم در دولت خاتمی درباره آن صحبت شد و بعد در دولت احمدی نژاد انتخاب معاون زن حسابی سر و صدا به پا کرد.

به گفته حسینی اگر می‌خواهید به زن عزت بگذارید و جایگاه او را حفظ کنید بهتر است در همین شهر تهران، ام القرای جهان اسلام، سری به منطقه هرندی و دروازه غار بزنید و ببینید چه بلایی سر زن‌ها می‌آید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۱
غیر قابل انتشار : ۰
کرامت سلیمی
|
Romania
|
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
0
1
حقیقت انقدر با ارزش است که باید ان را در حصاری از دروغها پوشاند. (( وینستون چرچیل ))‎‎‎


با سللام ودرود

چند بار از شما درخواست کردم در باره دروغ بودن سلاح هسته ای یک مصاحبه داشته باشم اما ظاهرا اهمیتی برای شما ندارد.

این حرف ترامپ قابل تامل بود که: رسانه ها بزرگترین دشمن ملتها هستند.

زیرا رسانه ها نه تنها اطلاعات مفیدی به ملتها ارائه نمی دهند بلکه بیشترین نقش را در باور دادن اراجیف و چرندیاتی مثل سلاح هسته ای داشته اند و باعث سلطه و استیلای سازمانهای نظامی در جهان شدند. چرندیات و خزعبلاتی که فقط یک شبه علم هستند و به درد داستانهای تخیلی می خورند.
کرامت سلیمی
|
Romania
|
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
1
0
سایت اسپوتنیک کشور روسیه اولین رسانه بین المللی بود که مقاله دروغ بودن سلاح هسته ای را منتشر کرد.

کشوری که مدعی داشتن هزاران کلاهک هسته ایست به این مقاله اهمیت داد و ان را منتشر کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اگر کمترین اعتقادی به وجود سلاح هسته ای داشتند هیج اهمیتی به این مقاله نمی دادند.

مدیر بخش فارسی سایت اسپوتنیک با ارسال یک ایمیل دیدگاه بنده را درست می دانستند و گفتند که دولتها در مورد موضوع هسته ای با هم زد و بند دارند تا با ترساندن ملتها انها را راحت به بردگی بگیرند.

در سال 1397 اقای احمدیان معاون سازمان انرژی اتمی ایران بعد از مشاهده مقاله دروغ بودن سلاح هسته ای در سایت اسپوتنیک با بنده تماس گرفتند و قبول داشتند که دیدگاه بنده در مورد سلاح هسته ای درست است و سلاح هسته ای یک خالی بندیست و مطلقا وجود خارجی ندارد.

در ان موقع بنده از اقای احمدیان خواهش کردم که مقاله بنده را در بولتن خبری این سازمان منتشر کنند و ایشان قبول کردند و ان را منتشر کردند. 

این مقاله در 17 مهر 1397 به دستور معاون سازمان انرژی اتمی ایران اقای احمدیان در بولتن خبری این سازمان منتشر گردید.

دیگه چه دلیل و ادله ای برای شما بیارم تا قانع بشین که سلاح هسته ای دروغه و ریشه اکثر بحرانهای بین المللی این موضوع است. حتی علت اصلی رخ دادن جنگ اوکراین هم موضوع سلاح های هسته ای بود.

و حتی امریکا به همین بهانه موضوع دروغین هسته ای کشور ما را تحریم و تحت فشار اقتصادی قرار داده است . و درگیر یک داستان پایان ناپذیر کرده است.

و ممکن است به همین بهانه به کشورمان حمله نظامی کند.

دیگه چکار کنم تا شما راضی به همکاری بشین.

بدون همکاری شما رسانه ها نمیشه کاری کرد.

اگر تمایل به همکاری داشتید شماره تماس بنده:

09173688698
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی