تیتر امروز

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟
دیدار بررسی می‌کند

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟

در حالیکه معضل کمبود برخی دارو‌ها برای بیماران خاص در کشور مرتفع نشده؛ خبر تخصیص دارو به داروخانه‌ها به شرط رعایت حجاب چند روزی است موضوع رسانه ها شده و دیدار هم تحلیلی بر این موضوع دارد.
رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان عنوان کرد:

سیاست دولت حمایت از سرمایه گذاران واقعی / ۷۰۰ واحد بهره‌بردار درصنایع خرد اردبیل فعال است

اردبیل مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سیاست دولت را حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و گفت: دولت مشوق‌هایی را در این زمینه در نظر گرفته است.

کد خبر: ۱۵۳۹۹۹
۱۳:۳۶ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲

سیاست دولت حمایت از سرمایه گذاران واقعی / ۷۰۰ واحد بهره‌بردار درصنایع خرد اردبیل فعال است
دیدارنیوز: اردبیل مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سیاست دولت را حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و گفت: دولت مشوق‌هایی را در این زمینه در نظر گرفته است.

هاشم علایی، ۱۶ مرداد در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی بر اساس جواز صادره از صمت استان، زمین مورد نیاز سرمایه گذاران را می‌دهد و هیچگونه کوتاهی از سوی این شرکت در این زمینه انجام نشده است.

وی ادامه داد: سامانه این سرویس برای درخواست زمین مورد استفاده سرمایه گذاران معرفی شده و این سامانه توانسته جلوی رانت‌ها و معاملات بنگاهی و سایر شائبه‌ها را بگیرد.

علایی اضافه کرد: زمین‌های شهرک‌های صنعتی در بنگاه‌های املاک قابل معامله نمی‌باشد و هرگونه خرید و فروش وجهه قانونی ندارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اضافه کرد: موفق شده ایم با پیگیری‌های لازم و همکاری سایر دستگاه‌ها برخی از زمین‌هایی را که سرمایه گذاران اهلیت لازم را نداشته اند به شرکت برگردانیم، اما این فرآیند با مقاومت‌هایی روبرو بوده و فرآیند طولانی را دارد.

علایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود روز خبرنگار را تبریک گفت و اظهار کرد: خبرنگاران آگاهی بخشی برای مردم را دارند و معتقد هستیم یک خبرنگار و یک میز خدمت خبرنگاری باید در ادارات استان مستقر شود.

این مقام مسئول استان تصریح کرد: اولین وظیفه ذاتی شرکت شهرک‌های صنعتی تهیه زمین و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز برای واحد‌های صنعتی است.

علایی افزود: قیمت زمین‌های شهرک‌های صنعتی سوپسیددار است و نگهداری شهرک‌های صنعتی بر عهده خود واحد‌های تولیدی است و هزینه زیرساخت‌های مجدد برای خود شهرک‌ها هزینه می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه ۲۰ ناحیه و شهرک صنعتی با یک هزار و ۴۰۰ هکتار در سطح استان وجود دارد، افزود: یک هزار و ۵۰۰ قرارداد واگذاری زمین با ۷۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری و اشتغال ۱۳ هزار نفر در استان اردبیل ثبت شده است.

علایی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد واحد‌های تولیدی استان فعال است، گفت: کلینیک‌های کسب و کار برای ۱۵ درصد واحد راکد عارضه یابی می‌کند و از بین ۲۰ واحد تولیدی راکد ۵ واحد با پیگیری‌ها به چرخه تولید بازگشته اند.

وی خاطرنشان کرد: تصفیه خانه شهرک صنعتی شماره ۲ با ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد و دیگر شاهد جاری شدن پس آب‌های واحد‌های صنعتی در طبیعت نخواهیم بود.

علایی به مشکل اکثر واحد‌های تولیدی راکد در دریافت تسهیلات اشاره کرد و گفت: مشکلات این واحد‌ها احصاء و به دستگاهی مربوطه ارسال شده است.

این مسئول بیان کرد: تکمیل پروژه آبرسانی به ناحیه صنعتی پارس آباد مغان با ۲۰ میلیارد تومان درحال اجراست و همچنین ساختمان کسب و کار شهرک صنعتی شماره دو با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا سفر ریاست جمهوری تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ادامه داد: ۷ خیابان با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان از منابع ملی و استانی در حال زیرسازی و آسفالت است و همچنین توانسته ایم ایستگاه‌های آتش نشانی را در شهرک صنعتی خلخال و اردبیل دایر نماییم.

این مقام مسئول حوزه صنایع استان اضافه کرد: با اختصاص قسمتی از ارزش افزوده شهرک‌های صنعتی به شرکت می‌توانیم ساماندهی لازم برای شهرک‌های صنعتی استان را تدارک ببینیم.

علایی از نبود ارزیاب فنی در استان گلایه کرد و اظهار کرد: ۱۴ واحد دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی استان مستقر هستند که برای ارزیابی آن‌ها مجور به دعوت ارزیاب از تهران هستیم که هزینه آن به عهده شرکت هاست و از این بابت متضرر می‌شوند.

وی ضمن بیان اینکه در سال جاری ۲۰ واحد با اشتغال ۱۲۴ نفر و با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومان در صنایع خرد استان شکل گرفته است، گفت: بیش از ۹۰ درصد ۷۰۰ واحد بهره بردار در استان صنایع خرد و کوچک هستند و جمع سرمایه گذاری ۷ هزار میلیارد تومان تاکنون بوده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی