تیتر امروز

رئیس‌جمهور به شهادت رسید/ باقری سرپرست وزارت خارجه شد/ تسلیت آیت‌الله سیستانی و عزای عمومی در عراق
سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی (بروزرسانی می‌شود)

رئیس‌جمهور به شهادت رسید/ باقری سرپرست وزارت خارجه شد/ تسلیت آیت‌الله سیستانی و عزای عمومی در عراق

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد خبر داد. متاسفانه ابراهیم رئیسی...
ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «کنعانی‌مقدم» واقعه شهادت رییس‌جمهوری و هیات همراه را بررسی می‌کند:

ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است

یکی از سیاستمداران در گفت‌وگو با دیدار معتقد است که رییسی با جمع کردن منتقدان و موافقان زیر یک سقف تلاش می‌کرد فراجناحی باشد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان عنوان کرد:

سیاست دولت حمایت از سرمایه گذاران واقعی / ۷۰۰ واحد بهره‌بردار درصنایع خرد اردبیل فعال است

اردبیل مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سیاست دولت را حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و گفت: دولت مشوق‌هایی را در این زمینه در نظر گرفته است.

کد خبر: ۱۵۳۹۹۹
۱۳:۳۶ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲

سیاست دولت حمایت از سرمایه گذاران واقعی / ۷۰۰ واحد بهره‌بردار درصنایع خرد اردبیل فعال است
دیدارنیوز: اردبیل مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سیاست دولت را حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و گفت: دولت مشوق‌هایی را در این زمینه در نظر گرفته است.

هاشم علایی، ۱۶ مرداد در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی بر اساس جواز صادره از صمت استان، زمین مورد نیاز سرمایه گذاران را می‌دهد و هیچگونه کوتاهی از سوی این شرکت در این زمینه انجام نشده است.

وی ادامه داد: سامانه این سرویس برای درخواست زمین مورد استفاده سرمایه گذاران معرفی شده و این سامانه توانسته جلوی رانت‌ها و معاملات بنگاهی و سایر شائبه‌ها را بگیرد.

علایی اضافه کرد: زمین‌های شهرک‌های صنعتی در بنگاه‌های املاک قابل معامله نمی‌باشد و هرگونه خرید و فروش وجهه قانونی ندارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اضافه کرد: موفق شده ایم با پیگیری‌های لازم و همکاری سایر دستگاه‌ها برخی از زمین‌هایی را که سرمایه گذاران اهلیت لازم را نداشته اند به شرکت برگردانیم، اما این فرآیند با مقاومت‌هایی روبرو بوده و فرآیند طولانی را دارد.

علایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود روز خبرنگار را تبریک گفت و اظهار کرد: خبرنگاران آگاهی بخشی برای مردم را دارند و معتقد هستیم یک خبرنگار و یک میز خدمت خبرنگاری باید در ادارات استان مستقر شود.

این مقام مسئول استان تصریح کرد: اولین وظیفه ذاتی شرکت شهرک‌های صنعتی تهیه زمین و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز برای واحد‌های صنعتی است.

علایی افزود: قیمت زمین‌های شهرک‌های صنعتی سوپسیددار است و نگهداری شهرک‌های صنعتی بر عهده خود واحد‌های تولیدی است و هزینه زیرساخت‌های مجدد برای خود شهرک‌ها هزینه می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه ۲۰ ناحیه و شهرک صنعتی با یک هزار و ۴۰۰ هکتار در سطح استان وجود دارد، افزود: یک هزار و ۵۰۰ قرارداد واگذاری زمین با ۷۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری و اشتغال ۱۳ هزار نفر در استان اردبیل ثبت شده است.

علایی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد واحد‌های تولیدی استان فعال است، گفت: کلینیک‌های کسب و کار برای ۱۵ درصد واحد راکد عارضه یابی می‌کند و از بین ۲۰ واحد تولیدی راکد ۵ واحد با پیگیری‌ها به چرخه تولید بازگشته اند.

وی خاطرنشان کرد: تصفیه خانه شهرک صنعتی شماره ۲ با ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد و دیگر شاهد جاری شدن پس آب‌های واحد‌های صنعتی در طبیعت نخواهیم بود.

علایی به مشکل اکثر واحد‌های تولیدی راکد در دریافت تسهیلات اشاره کرد و گفت: مشکلات این واحد‌ها احصاء و به دستگاهی مربوطه ارسال شده است.

این مسئول بیان کرد: تکمیل پروژه آبرسانی به ناحیه صنعتی پارس آباد مغان با ۲۰ میلیارد تومان درحال اجراست و همچنین ساختمان کسب و کار شهرک صنعتی شماره دو با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا سفر ریاست جمهوری تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ادامه داد: ۷ خیابان با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان از منابع ملی و استانی در حال زیرسازی و آسفالت است و همچنین توانسته ایم ایستگاه‌های آتش نشانی را در شهرک صنعتی خلخال و اردبیل دایر نماییم.

این مقام مسئول حوزه صنایع استان اضافه کرد: با اختصاص قسمتی از ارزش افزوده شهرک‌های صنعتی به شرکت می‌توانیم ساماندهی لازم برای شهرک‌های صنعتی استان را تدارک ببینیم.

علایی از نبود ارزیاب فنی در استان گلایه کرد و اظهار کرد: ۱۴ واحد دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی استان مستقر هستند که برای ارزیابی آن‌ها مجور به دعوت ارزیاب از تهران هستیم که هزینه آن به عهده شرکت هاست و از این بابت متضرر می‌شوند.

وی ضمن بیان اینکه در سال جاری ۲۰ واحد با اشتغال ۱۲۴ نفر و با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومان در صنایع خرد استان شکل گرفته است، گفت: بیش از ۹۰ درصد ۷۰۰ واحد بهره بردار در استان صنایع خرد و کوچک هستند و جمع سرمایه گذاری ۷ هزار میلیارد تومان تاکنون بوده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی