تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
یادداشتی از امیررضا اعتمادی

رای بخش خصوصی را محترم بشماریم!

امیررضا اعتمادی، کارشناس اقتصادی نوشت: «بخش خصوصی همواره به عنوان یک بازوی مهم اقتصادی در کنار دولت بوده حال فعالین اقتصادی از دولت انتظار دارند به رأی و تصمیم آن‌ها احترام گذاشته شود تا بخش خصوصی بتواند با تمرکز بیشتر به توسعه تجارت و ایجاد تعاملات بین‌المللی بپردازد.»

کد خبر: ۱۵۳۵۷۳
۲۳:۴۶ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲

رای بخش خصوصی را محترم بشماریم!

دیدارنیوز - امیررضا اعتمادی*

دخالت دولت در انتخابات بخش خصوصی ما را از هدف اصلی که توسعه روابط اقتصادی است عقب می‌اندازد. اصل شکل گیری پارلمان بخش خصوصی مستقل بودن آن از دولت است، هرچند که دولت و بخش خصوصی همواره به عنوان دو بازوی اجرایی در زمینه‌های گوناگون نظیر گردشگری، انرژی، کشاورزی، بازرگانی، بانکداری و... همفکری و همکاری‌های داشته‌اند.

در شرایطی که دولت اعم به دنبال گسترش روابط بین‌المللی و پیشبرد اهداف دیپلماسی اقتصادی است باید بخش خصوصی را تشویق و ترغیب به حضور مستمر در بازار‌های جدید کرد نه اینکه وقفه در کار پارلمان بخش خصوصی ایجاد کنیم.

روابطی که با برخی کشور‌ها به لطف تلاش‌های دولت مجدداً احیاء شده باید فرصتی باشد برای حضور فعالین اقتصادی در بازار‌های جدید آن هم در شرایطی که در کشور نیاز مبرم به توسعه تجارت خارجی وجود دارد.

بخش خصوصی همواره به عنوان یک بازوی مهم اقتصادی در کنار دولت بوده حال فعالین اقتصادی از دولت انتظار دارند به رأی و تصمیم آن‌ها احترام گذاشته شود تا بخش خصوصی بتواند با تمرکز بیشتر به توسعه تجارت و ایجاد تعاملات بین‌المللی بپردازد و مثل همیشه یک بازوی مهم در کنار دولت باشد.

از ایجاد وقفه در کار هیئت رئیسه اتاق بازرگانی نه دولت سودی خواهد برد و نه فعالین بخش خصوصی، بیاید به رأی سربازان جبهه صادرات، تولید و اقتصاد کشور احترام بگذاریم و اجازه دهیم بخش خصوصی از فرصت‌های پیش‌رو در روابط جدید میان کشور عزیزمان با دیگر کشور‌ها از تمامی فرصت‌های اقتصادی استفاده کند.

*عضو اتاق و کارشناس اقتصادی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی